1

«تونی بلر» جنایتکار جنگی است

  • کد خبر : 69315
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۶

۵۳درصد انگلیسی‌ها می‌گویند تصمیم مداخله نظامی در عراق اشتباه بوده و خطر حمله به اتباع انگلیس را افزایش داده است.

خبرگزاری فارس: بیش از نیمی از انگلیسی‌ها جنگ عراق را اشتباه می‌دانند/«تونی بلر» جنایتکار جنگی است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه گاردین، بیش از نیمی از مردم انگلیس معتقدند که تصمیم به مداخله نظامی در عراق اشتباه بوده و بیش از یک پنجم انگلیسی‌ها هم می‌گویند «تونی بلر» نخست‌وزیر سابق یک جنایتکار جنگی است و باید در دادگاه محاکمه شود. این آمار را نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که به بهانه دهمین سالگرد مداخله نظامی در عراق انجام گرفته است.

نظرسنجی که موسسه دولتی «یوگاو» انجام داده همچنین مشخص کرده است که ۵۶درصد انگلیسی‌ها می‌گویند جنگ عراق احتمال حملات تروریستی علیه اتباع انگلیسی را افزایش داده است. ۵۳درصد هم تصمیم به حمله به عراق را غلط دانسته و تنها ۲۷درصد هستند که می‌گویند این تصمیم درست بوده است.

نیمی از کسانی که در این نظرسنجی مورد سوال قرار گرفته‌اند می‌گویند بلر عمدا افکار عمومی جامعه را در مورد میزان خطری که از جانب عراق انگلیس را تهدید می‌کند، فریب داده و در مورد آن بزرگنمایی کرده است.

البته ۴۱درصد انگلیسی‌ها هنوز معتقدند که وضعیت مردم عراق در حال حاضر بهتر از وضعیت آن‌ها در دوره «صدام حسین» است. هرچند که ۷۱درصد آن‌ها معتقدند عراق حداقل تا چند سال آینده همچنان وضعیت بی‌ثباتی خواهد داشت.

آمریکا و انگلیس به رهبری (جورج بوش پسر و تونی بلر) در سال ۲۰۰۳ به بهانه تسلیحات کشتار جمعی رژیم بعث به عراق حمله کردند. حمله‌ای که جان قریب به یک میلیون نفر را گرفته و بنا بر گزارش موسسه آمریکایی «واتسون» تنها برای آمریکا بیش از دو تریلیون هزینه در بر داشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=69315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر