2

تهدید مسکو به قطع همکاری با واشنگتن در صورت موافقت کنگره این کشور

  • کد خبر : 7211
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹

فارین پالیسی نوشت: طبق استدلال کاخ سفید، معاهده کاهش تسلیحات هسته ای موسوم به ‘نیو استارت’، همکاری روسیه در مسایل منطقه ای و موافقت با انتقال ملزومات مورد نیاز نیروهای آمریکایی در افغانستان از طریق خاک روسیه، از جمله دستاوردهای ترمیم مناسبات آمریکا – روسیه یا همان ‘ریست باتم’ است. اما، روسیه درصدد است از […]

فارین پالیسی نوشت: طبق استدلال کاخ سفید، معاهده کاهش تسلیحات هسته ای موسوم به ‘نیو استارت’، همکاری روسیه در مسایل منطقه ای و موافقت با انتقال ملزومات مورد نیاز نیروهای آمریکایی در افغانستان از طریق خاک روسیه، از جمله دستاوردهای ترمیم مناسبات آمریکا – روسیه یا همان ‘ریست باتم’ است.
اما، روسیه درصدد است از این سه اهرم با ارزش برای آمریکا به منظور واداشتن کنگره به مخالفت با لایحه ای استفاده کند که طبق آن، صدور روادید برای مقامات روسی متهم به نقض حقوق بشر لغو خواهد شد.
وجه تسمیه این قانون که به ‘قانون حاکمیت قانون پاسخگویی ۲۰۱۱ شرگئی مگنیتسکی’ معروف است، به این وکیل روس برمی گردد که آمریکا ادعا می کند در راستای مبارزه با فساد، در سال ۲۰۰۹ در روسیه زندانی شد و بر اثر شکنجه در زندان درگذشت.
خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز اعلام کرده است که وزارت خارجه آمریکا از تلاش برای تصویب این طرح در کنگره حمایت کرده است.
طبق سندی که فارین پالیسی به نسخه ای از آن دست یافته و مقامات دولت آمریکا نیز بر وجود آن صحه گذاشته اند، مقامات ارشد دولت روسیه به همتایان آمریکایی شان هشدار داده اند که در صورت تصویب این قانون در کنگره واکنش جدی نشان خواهد داد.
مجلس دومای روسیه پیشتر قانونی را پیشنهاد کرده بود که طبق آن، افزون بر منع سفر، دارایی های مقامات آمریکایی را که از نظر مسکو ناقض حقوق اتباع روسیه دستگیر شده در خارج و محاکمه آنها در آمریکا به شمار می آیند، مسدود خواهد کرد.
سناتور ‘بن کاردین’ از طرفداران سرسخت قانون لغو صدور روادید برای ناقضان حقوق بشر در روسیه، گفت که در زمان حاضر در پی رفع نگرانی های دولت است و مشخص نیست این لایحه چه وقت در کنگره به رای گذاشته می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر