2

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که آمریکا در خطر شوک بزرگ اقتصادی است.

  • کد خبر : 6977
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸

با بی‌نتیجه ماندن مذاکرات کنگره و کاخ سفید در زمینه افزایش سقف بدهی آمریکا و کاهش کسری بودجه دولت فدرال، صندوق بین‌المللی پول به آمریکا هشدار داد در صورتیکه به زودی مشکل بدهی‌های خود را بر طرف نکند، اقتصاد این کشور ممکن است دچار شوک بزرگی شود.صندوق بین‌المللی پول در گزارش سالانه اش درباره اقتصاد […]

با بی‌نتیجه ماندن مذاکرات کنگره و کاخ سفید در زمینه افزایش سقف بدهی آمریکا و کاهش کسری بودجه دولت فدرال، صندوق بین‌المللی پول به آمریکا هشدار داد در صورتیکه به زودی مشکل بدهی‌های خود را بر طرف نکند، اقتصاد این کشور ممکن است دچار شوک بزرگی شود.صندوق بین‌المللی پول در گزارش سالانه اش درباره اقتصاد آمریکا، به قانونگذاران این کشور گفته که اگر تا هفته آینده به تصمیمی درباره سقف بدهی‌های این کشور نرسند، ممکن است که مشکل اقتصادی آنها به بازارهای جهانی هم سرایت کند. این صندوق بین‌المللی ضمن هشدار به دولت فدرال آمریکا اعلام کرد که واشنگتن باید هزینه‌های کنونی خود را کاهش دهد تا بتواند بحران اقتصادی خود را رفع کند.

کنگره آمریکا تا ۲ اوت (۱۱ مردادماه)، فرصت دارد درباره افزایش سقف بدهی‌های این کشور تصمیم‌گیری کند تا کسری بودجه آمریکا کاهش یابد و دولت بتواند هزینه‌های کنونی خود را تأمین کند.

اعضای کنگره آمریکا که بیشتر آنها از حزب جمهوری‌خواه و مخالف دولت دموکرات باراک اوباما هستند، باید درباره شیوه جبران کسری بودجه با هم به تفاهم برسند.

اوباما و دموکرات‌ها می‌خواهند کسری بودجه را با کم کردن هزینه‌های دولت و همچنین بالابردن مالیات‌ها جبران کنند که جمهوری‌خواهان با افزایش مالیات‌ها مخالفند و نمی‌خواهند هیچ تغییری در مالیات‌ها ایجاد شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا از نمایندگان کنگره خواسته تا از “بازی‌های سیاسی غیرمسئولانه با اقتصاد آمریکا ” خودداری کنند و “تیموتی گایتنر “، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز گفته است که اصولا فکر کردن به اینکه ماه اوت فرا برسد و کنگره و کاخ سفید به نتیجه‌ای در این زمینه نرسند، ناممکن است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر