2

طرح پیشنهادی احمدی نژاد برای نامگذاری روزهای تعطیل به عنوان روز خانواده

  • کد خبر : 7228
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰

پایگاه خبری افق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد ظهر امروز (سه‌شنبه) در بیست و هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه جریان تعلیم و تربیت در هر جامعه‌ای پیوسته و بلاتعطیل است، گفت: مهمترین موضوع هر جامعه بشری استمرار جریان تعلیم و تربیت است به […]

پایگاه خبری افق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد ظهر امروز (سه‌شنبه) در بیست و هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه جریان تعلیم و تربیت در هر جامعه‌ای پیوسته و بلاتعطیل است، گفت: مهمترین موضوع هر جامعه بشری استمرار جریان تعلیم و تربیت است به نحوی که حتی اگر بخش‌های مختلف یک کشور دچار نوسان و اختلال شود اما آنچه نباید لحظه‌ای دچار نوسان شده یا تعطیل شود، نظام تعلیم و تربیت است.

رییس جمهور در تشریح چرایی اهمیت نظام تعلیم و تربیت اظهار داشت: اولاً فلسفه آفرینش و خلقت انسان تعلیم و تربیت است و اگر از هستی حذف شود، انسان معنا و مفهوم خود را از دست داده و آفرینش بی خاصیت خواهد بود چرا که جهان خلق شده تا بستری برای شکوفایی و تجلی ظرفیت ها و استعدادهای انسان باشد.

احمدی نژاد با بیان اینکه اگر اقتصاد، عمران و آبادانی یک جامعه تعطیل شود اما نظام تعلیم و تربیت آن فعال و پویا باشد آن جامعه می تواند ماموریت های خود را به درستی انجام دهد، گفت: همه دستاوردهای بشری در طول تاریخ در سایه تلاش انسان های متعالی که توانمندی‌های آنها شکوفا شده به دست آمده و به دست خواهد آمد.

رییس جمهور با ابراز خرسندی از اینکه امروز نظام آموزش و پرورش کشور منسجم، پرشور و با برنامه مشغول فعالیت است، تصریح کرد: نکته مهم دیگر در امر آموزش و پرورش تعیین هدف و جهت حرکت است. اگر هدف از تعلیم و تربیت در یک کلمه بیان شود باید گفت که هدف نظام آموزش و پرورش کشورمان انسان‌سازی است.

رییس جمهور انسان سازی در نظام تعلیم و تربیت را نیازمند دو عامل علم و محبت عنوان و خاطر نشان کرد: انسان بدون علم معنا ندارد و استعدادهایش در سایه علم شکوفا می شود. دانش چراغی است که راه حرکت انسان را روشن کرده و فرصت‌های لازم برای متجلی شدن استعدادهای الهی انسان را مهیا می کند.

احمدی نژاد محبت و مهرورزی را خمیرمایه خلقت انسان دانست و گفت: اگر تعلیم و تربیت از عنصر محبت تهی باشد، آموزش و پرورش اثرگذار نخواهد شد و چه بسیار انسان های که به مراتبی از علم دست یافته اند اما از آنجا که دلشان از محبت به دیگران خالی بوده، نتیجه دانش آنها سبب سقوط و گمراهی و تولید ابزار قتل و کشتار انسان ها شده است.

رییس جمهور در تبیین هدف آموزش و پرورش در ایران اسلامی گفت: ملت ایران نمی خواهد مثل کسانی باشد که مدعی پیشرفت هستند اما در همه عرصه ها به بن‌بست رسیده اند و با وجود آنکه ادعایشان این بود که مرام و هدف آنها صیانت از اصالت انسان است اما نتیجه اقداماتشان لگدمال کردن اصالت و کرامت انسان و غارت و تحقیر ملت ها و بازی با حیثت آنها بوده است.

احمدی نژاد افزود: باید حاصل نظام تعلیم و تربیت جامعه اسلامی تربیت انسان های در طراز زندگی در جامعه مهدوی باشد و برای ساختن انسانهای جامعه طراز مهدوی باید افق نگاه‌ها به انسان کامل و امام عصر (عج) به عنوان الگو معطوف باشد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با همت شورایعالی آموزش و پرورش و تلاش نظام تعلیم و تربیت کشور، سند جامع تحول نظام آموزش و پرورش تهیه شده و در شورایعالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است، اظهار داشت: مبنا و محور سند جامع نظام آموزش و پرورش رساندن انسان ها به طراز جامعه مهدوی است و از همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت می خواهم تا خود را برای اجرای این طرح آماده کنند.

احمدی نژاد همچنین به نگاهی که در سالیان گذشته به نظام آموزش و پرورش وجود داشته و آن را سیستمی صرفاً هزینه بر می‌دانستند، اشاره و تصریح کرد: امروز این دیدگاه تغییر کرده و معتقدیم باید بهترین امکانات و فضاها در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و بهترین طرح های تفریحی برای دانش آموزان و فرهنگیان اجرا شود. خوب است طرح آموزش شنا به دانش‌آموزان و به جامعه معلمان نیز تسری یابد.

رییس جمهور ادامه داد: امسال بودجه عمرانی آموزش و پرورش بیش از دو هزار میلیارد تومان است و باید مدرسه ها به بهترین و زیباترین مکانها تبدیل شوند چرا که مدرسه محل ساختن نسل آینده به عنوان بزرگترین سرمایه ملت است. مدرسه باید جایی باشد که دانش آموز برای رفتن به آن لحظه شماری کرده و از تعطیلی آن خوشحال نشود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود لزوم اصلاح ذهنیت غلطی که تعطیلات را برابر با بطالت می‌داند، گفت: تعطیلات فرصت مناسبی برای کنار هم بودن اعضای خانواده و تحکیم بنیان‌های خانواده است و کسانی که چنین مطرح می‌کنند که با هر روز تعطیلی فلان مقدار خسارت به اقتصاد کشور وارد می‌شود به دنبال عوامفریبی هستند.

احمدی نژاد با طرح پیشنهادی برای نامگذاری روزهای تعطیل به عنوان روز خانواده خواستار آن شد تا تعطیلی روزهای پنج شنبه در مقطع تحصیلی دبستان به سایر مقاطع تحصیلی و همه دستگاههای دولتی در سراسر کشور تسری یابد تا اعضای خانواده ها فرصت بیشتری برای کنار هم بودن و بهره بردن از زندگی خانوادگی داشته باشند.

رییس جمهور با بیان اینکه شان و مرتبه فرهنگیان را نمی توان با هیچ چیزی در دنیا عوض کرد، گفت: یکی از بهترین لحظات عمر من لحظه‌ای بود که برای عرض ارادت بر دست معلم کلاس اول خود بوسه زدم.

احمدی نژاد در این مراسم همچنین از تعدادی از برگزیدگان المپیادهای ورزشی و علمی دانش‌آموزی تجلیل کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7228

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر