2

دیگر فشارها و تهدیدهای استکبار علیه ملت مظلوم ایران راه به جایی نخواهد برد

  • کد خبر : 74517
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴

دولت‌های سلطه‌گر اگر بخواهند موقعیت هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسند باید مقاومت و ایستادگی ملت ایران را نیز به رسمیت بشناسند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مشهد مقدس که با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور و مقدس امام علی بن موسی‌الرضا (ع) در صحن‌ها و رواق‌های این حرم نورانی برگزار شد با بیان این‌که مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ بی نتیجه بود علت این امر را کوبیدن دولت‌های غربی بر طبل زیاده‌خواهی دانست.

وی تصریح کرد: در پرونده هسته‌ای آن چه مسلم است این است که در تداوم ۱۰ سال مذاکرات ایران به پیشرفت‌های قابل توجهی در این حوزه رسیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که غرب به ویژه دولت آمریکا در مسأله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در بن‌بست قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز دولت‌های غربی و به ویژه دولت آمریکا به دنبال راهی آبرومندانه برای خروج از این بن بست هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: آنها ابتدا فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را به عنوان خطری جهانی اعلام می‌کردند اما بعد از ۱۰ سال مذاکرات نمایندگان با بصیرت انقلاب اسلامی با ۱+۵ که اکثراً به پیشنهاد آنها نیز بود دیگر حنای ایران هراسی آنها، برای ملت‌های بیدار دنیا رنگی ندارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به پیشرفت‌های روزافزون انقلاب اسلامی، تأکید کرد: دولت‌های سلطه‌گر اگر بخواهند موقعیت هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسند باید مقاومت و ایستادگی ملت ایران را نیز به رسمیت بشناسند و این باعث بی آبرویی برای آنها خواهد شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود تهدیدها و فشارهای استکبار جهانی علیه ملت ایران را بی نتیجه دانست و در این خصوص یادآور شد: دیگر فشارها و تهدیدهای استکبار علیه ملت مظلوم ایران راه به جایی نخواهد برد و باید آنها بدانند هیچ نفعی در این فشارها و تهدیدها برای آنان نیست.

آیت‌الله علم الهدی پیشرفت‌های صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بسیار خوب دانست و افزود: ایستادگی ملت ایران در موضوع هسته‌ای به خوبی ثابت کرد که گفتمان مقاومت بر گفتمان سازش پیروز است.

وی ادامه داد: ۱۰ سال قبل این کشورها خواستند با پیشنهاد تعلیق هسته‌ای ملت ایران را از پیشرفت باز دارند و متأسفانه کارگزاران اجرایی آن روز نیز پذیرفتند اما با دستور مقام معظم رهبری پلمپ‌ها شکسته شد و اگر این طور نبود امروز ما شاهد این همه رشد و پیشرفت و تعالی در حوزه هسته‌ای نبودیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر نقش انرژی هسته‌ای در پیشرفت و آبادانی کشور، خاطرنشان کرد: امروز تنها با راه‌اندازی صنعت هسته‌ای در عرصه کشاورزی توسعه محصولات بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است، ملت ایران این پیروزی بزرگ را در طی این چند روزه به وضوح لمس کرده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مشهد پیروزی گفتمان مقاومت بر گفتمان تسلیم را یک خط سیاسی دانست و بر نقش محوری مقاومت در فرهنگ و فقه مذهب حقه تشیع تأکید کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: گفتمان مقاومت را وجود مقدس حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) به محبینشان آموختند.

آیت‌الله علم‌الهدی در تبیین و تشریح گفتمان مقاومت، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) در سیره سیاسی خود در سه ماه بعد از رحلت حضرت رسول(ص) تا مرز شهادت به عنوان یک خط سیاسی مسأله مقاومت را برای پیروان خویش ترسیم کردند به نحوی که از همان قدم اول با این‌که دشمن به خانه ایشان تهاجم برده و بعد از تهدید، ارعاب و به آتش کشیدن و حتی به شهادت رساندن حضرت محسن بن علی(ع) تسلیم نشدند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در آن هجوم وحشیانه که در هیچ کجای تاریخ به این قساوت نیامده است حضرت زهرا(س) فقط بین در و دیوار قرار گرفت و استخوان پهلوی ایشان شکسته و از سینه مبارک ایشان خون جاری گشت اما باز در همان حالت مجروحیت برای دفاع از مقام ولایت از پای ننشستند و وقتی وحشیانه دست‌های امیرالمومنین علی(ع) و جانشین رسول الله(ص) را بسته و می‌کشیدند حضرت زهرا(س) دامن امیرالمومنین را گرفته و رها نکرد تا این‌که به قنفذ ملعون دستور دادند دست دخت رسول الله(ص) را از دامن امیرالمومنین علی(ع) کوتاه نمایند، جنایت به حدی بود که وجود مقدس امام صادق(ع) می‌فرمایند “چنان ضربتی با غلاف شمشیر بر مادرم زدند که مادرم زهرا(س) بعد از مدتی به شهادت رسید.”

امام جمعه مشهد با یادآوری مصیبت‌ها و رنج‌های دخت رسول الله(ص) خطاب به نمازگزاران عزادار حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) تا آخرین نفس دست از مقاومت خود برنداشتند تا این‌که به حضرت علی(ع) فرمودند یا علی جان مرا شب غسل، کفن و دفن کن و کسی را برای تشییع جنازه من باخبر نکن، آری شیعه و محب اهل بیت هر کجا مقاومت نماید پیروز است و چه در جنوب لبنان و در مقابل اسراییل و چه در بحرین در مقابل جریان طاغوتی آل خلیفه و آل سعود.

آیت‌الله علم الهدی با بیان این‌که مخفی بودن مزار حضرت زهرا(س) دلیلی محکم بر مظلومیت ایشان است، افزود: امیرالمومنین(ع) با مخفی کردن مزار مطهر دخت رسول الله(ص) سعی در حفظ خط مقاومت در تاریخ داشتند، ما شیعیان، موالیان و محبین حضرت زهرا(س) وظیفه داریم تا در روز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) تابلوی مظلومیت این بانوی بزرگ شهیده را در برابر چشم جهانیان به نمایش بگذاریم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، تأکید کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با اجتماع بزرگ خود باید تِز سیاسی خط مقاومت بر خط سازش را به عنوان یک اصل اساسی در انقلاب اسلامی به دنیا معرفی نماییم.

آیت‌الله علم الهدی در ادامه سخنان خود با دعوت از مردم برای شرکت در مراسم اجتماع بزرگ فاطمیون در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از آنها خواست با حضور پرشور و حماسی خود مرهمی باشند بر قلب داغدار و عزادار حضرت بقیه‌الله الاعظم (روحی فداک).

وی با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت عده‌ای از هموطنانمان در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: در کنار عزاداری برای حضرت صدیقه طاهر فاطمه زهرا(س) باید از کمک برای مردم زلزله دیده بوشهر فراموش نکنیم آنها همه علاقمند حضرت زهرا(س) بودند و امروز با دل‌های غمدیده گرفتار در این مصیبت هستند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74517

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر