2

برنامه‌های محمد عباس برای گرفتن رای اعتماد از مجلس

  • کد خبر : 7466
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸

محمد عباسی – سرپرست وزارت ورزش و جوانان که روز سه‌شنبه برای گرفتن رای اعتماد به مجلس خواهد رفت، برنامه‌های خود را به شرح زیر اعلام کرد: ـ‌ ارتقای هویت جوان ایرانی بر مبنای سیره و سنت نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و تمدن و افتخارات علمی و … ـ ترسیم الگوی […]

محمد عباسی – سرپرست وزارت ورزش و جوانان که روز سه‌شنبه برای گرفتن رای اعتماد به مجلس خواهد رفت، برنامه‌های خود را به شرح زیر اعلام کرد:

ـ‌ ارتقای هویت جوان ایرانی بر مبنای سیره و سنت نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و تمدن و افتخارات علمی و …

ـ ترسیم الگوی جوان آرمانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توجه به نقش محوری ولایت فقیه در بازآفرینی و تثبیت و تحکیم هویت ایرانی ـ‌ اسلامی.

ـ جامع نگری، دوراندیشی و اتخاذ سیاست‌های راهبردی حوزه جوانان بر اساس سیاست‌های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری و معرفی و ارائه الگوهای غنی دینی و ملی به جوانان جهت هویت سازی و تقویت خودباوری.

ـ طراحی و ایجاد ساختار مناسب و کارآمد برای وزارت ورزش و جوانان با توجه به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای تربیتی بزرگان دینی، امام خمینی (ره)، ‌رهبر معظم انقلاب و بهره‌گیری از همراهی سایر ارکان دولت و نمایندگان ملت و اندیشه و تجربیات استادان و پیشکسوتان علمی، ورزشی و فرهنگی.

ـ تقویت و حمایت از روح ارزش گرایی، معنویت و روحیه فروتنی پهلوانی در ورزشکاران کشور به ویژه‌ در قهرمانان ایران به طریقی که شایسته الگوبرداری سایر جوانان باشند.

ـ تدوین سیاست‌های کلان ورزش به عنوان یک ابزار قوی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و برنامه‌ریزی جامع و تقویت تصمیم سازی در مورد رشته‌های متناسب با اقتضائات، استعدادها، روحیه‌ها وظرفیت‌های ایران اسلامی.

ـ برنامه‌ریزی، هدایت، راهبری و نظارت بر مطالعات و پژوهش‌های راهبری در خصوص تعیین نیازهای حال و آینده جوانان و ورزش کشور و ارائه راهبردهای مناسب برای رفع مشکلات، مسایل و چالش‌های فرارو و فراهم آوردن زمینه های مناسب برای سیاستگذاری و اتخاذ تصمیم در امور مربوط به جوانان و ورزش کشور.

ـ برنامه‌ریزی و تدابیر لازم به منظور ایجاد پل ارتباطی بین جوانان و مسئولان، فعالان فرهنگی و اجتماعی، نخبگان جامعه به ویژه‌ علما و روحانیون کشور و ایجاد ساختار ارتباطی میان جوانان ایرانی و سایر کشورهای اسلامی و جهان جهت تبادل اطلاعات و مشارکت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی.

ـ توجه به نیازهای بانوان در امر ورزش به ویژه‌ تقویت و ترویج ورزش همگانی و عمومی در خانواده‌ها با حفظ کرامت آن‌ها.

ـ توجه به موضوع «عدالت اجتماعی» در بهره‌مندی از فرصت‌ها و منابع، مطابق ظرفیتها و نیازهای ورزشی مناطق، به ویژه‌ مناطق کم برخوردار و روستاها.

ـ اهتمام نسبت به شناخت روحیات، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، تمایلات و نیازهای جوانان ساماندهی امور جوانان در همه ابعاد مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی و حمایت از شبکه‌های اجتماعی جوانان از جمله بسیج و سمن‌ها.

ـ تقویت هویت دینی ـ انقلابی جوانان ایرانی توام با امیدواری و نشاط و کاهش دغدغه‌های آنان در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال، ازدواج و مسکن با استفاده از ظرفیتهای قانونی و اجرایی دستگاه‌ها.

ـ ایجاد امید و اعتماد و خودباوری در ورزشکاران و توسعه سلامت و ورزش همگانی با مشارکت مردم در مدیریت ورزش و تثبیت رتبه نخست در میان کشورهای منطقه در همه رشته‌ها.

ـ برنامه‌ریزی در جهت جلوگیری از بحران هویت در جوانان و سوق دادن استعدادها و ظرفیت‌های جوانان در مسیر تربیت بدینی و تقویت روح امید و اعتماد در جوانان و آشنا نمودن جوانان با مسولیتها و تکالیف اجتماعی و ایفای نقش محوری در استیفای حقوق آن‌ها.

ـ بسیج انگیزه‌ها و هدایت مطالبات و توانمندسازی جوانان در پیگیری شاخصهای مطابق با سند چشم انداز و سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه و منویات مقام معظم رهبری و ارتقای سطح سلامتی و نشاط اجتماعی در کشور و ترویج ارزشهای اسلامی و غرور ملی در جامعه ورزش و جوانان.

ـ ارتقای سهم ورزش در عزت و اقتدار ملی (از طریق توجه به ورزش همگانی، قهرمانی) زیر ساخت‌های ورزشی و تامین کیفیت و استانداردسازی الزامات و ملزومات ورزشی به سطوح استاندارد جهانی با رویکرد بومی.

ـ ایجاد تعامل و همکاری متقابل در راستای جلب اعتماد و اعتقاد بخش‌های تعاونی و خصوصی برای سرمایه‌گذاری‌ در ورزش کشور با استفاده از ظرفیت سیاستهای اصل «۴۴» قانون اساسی.

ـ تعامل و همکاری با صدا و سیما جهت راه‌اندازی شبکه تلویزیونی ورزش با برنامه‌های مشابه در خدمت افزایش آمادگی جسمانی مردم و تربیت قهرمانانی با منش فتوت و پهلوانی و ارائه فیلم‌ها و مباحثات اجتماعی و تخصصی در مورد ورزش از دیدگاه علم و اعتقاد، سیاست و اقتصاد، بهداشت و درمان، تربیتی و پرورشی، عاطفی و اجتماعی و … به طریقی که ورزش در کشور ما به یک باور همگانی و معرفتی تبدیل شود.

ـ علمی کردن ورزش کشور و تقویت فعالیت‌های آموزشی، تخصصی و ابتکارات تازه جهت تصرف میدان‌های نو و آموزش و توانمندسازی مرتبط و آگاهی‌های علمی روز در مربیان، ورزشکاران و کارکنان بخشهای مربوط به ورزش.

ـ تلاش در جهت رفع کمبود فضای معنوی، فرهنگی در ورزش به طریقی که بسترهای پاک و سالم ورزشی بتواند جوانان سالم، مومن، متقی و عفیف را تربیت و حفظ نماید.

ـ توجه به فلسفه اصلی ورزش (سلامت جسمی و نشاط روحی) و ایجاد فرصتهای برابر برای زنان و مردان با رعایت حدود و ارزش‌های اسلامی.

ـ تقویت روح خودسازی، خودباوری، آزاد منشی و عدالت خواهی در جوانان و تکیه بر سلامت و کرامت خانواده‌ و ازدواج آسان و با معرفت در برنامه‌های مربوط به جوانان.

ـ پیگیری استفاده از ظرفیتهای فرهنگی، مذهبی و علمی کشور در تقویت تحکیم بنیان خانواده‌ و حفظ قداست آن به عنوان شالوده اساسی جامعه و تلاش همه جانبه برای ارتقاء شاخص‌های کمی و کیفی الگوی مطلوب خانواده‌ در اسلام.

ـ بسترسازی ارتقای جایگاه ورزش کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی کشف، تربیت و شکوفایی استعدادهای ورزشی اهمیت به نیروی معنوی جوانان و غیرت دینی ورزشکاران کشور.

ـ بر آورده ساختن نیازهای مطالعاتی و پژوهش‌های کاربردی وزارت ورزش و جوانان به عنوان اصلی ترین نهاد حاکمیتی سیاستگذار و برنامه‌ریز در زمینه مسایل مربوط به جوانان و ورزش کشور.

ـ ساماندهی، بهینه سازی و جهت دهی موضوعات مرتبط با امور جوانان و ورزش در سطح کشور با رویکرد سلامت روحی و جسمی آحاد جامعه.

ـ تحول در حوزه جوانان با هدف ارتقای روحیه امید به آینده بر اساس نیازهای و اولویت‌های کشور و افزایش سلامت روحی ـ‌ جسمی جوانان با توجه به سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه با رویکرد گفتمان پیشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب.

ـ ایجاد بسترهای لازم جهت توسعه، ترویج و مدیریت بر مشارکت جوانان در اداره امور کشور.

ـ اولویت دادن ورزش همگانی و عمومی در برنامه‌ها و منابع و تقویت ورزش قهرمانی و حمایت از قهرمانان برتر کشور در جهت ایجاد انگیزه در جوانان و جامعه و حمایت از ورزش‌های بومی و اصیل ایرانی.

ـ تلاش جهت رفع فقر و محو تبعیضات غیر منطقی برخاسته از طبقه، جنسیت، قوم و … در زندگی جوانان با فراهم ساختن امکانات عادلانه برای همه و ایجاد بسترهای مناسب دسترسی از امکانات ورزشی برای جوانان و طبقات کم درآمد جامعه.

ـ مطالعه و پژوهش در حوزه‌های راهبردی امور جوانان به منظور بازشناسی و تبیین مسایل و نیازهای گوناگون جوانان و ارائه راهبردهای مناسب برای حل مسایل آنان و هماهنگی مطالعات کاربردی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه‌ها.

ـ تهیه و تدوین برنامه جامع ساماندهی امور جوانان کشور با عنایت به جایگاه، نقش و ماموریت‌های اساسی دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی مرتبط با امور جوانان، تدوین لایحه ساماندهی تکالیف دستگاه‌ها در حوزه جوانان با هدف بازنگری و شفاف سازی وظایف آن‌ها در مواجهه با مسایل جوانان و انجام مستمر پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان.

ـ توجه ویژه‌ به ورزشهای جانبازان، معلولان، ناشنوایان، نابینایان و بیماران خاص و رفع کاستی‌های موجود در این زمینه به منظور تقویت سلامت جسمی وروحی آنان و افتخار آفرینی این عزیزان همانند گذشته در میادین بین‌المللی و به خصوص در بازی‌های پاراآسیایی و پاراالمپیک.

ـ دریافت گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امور جوانان و بررسی میزان اثربخشی فعالیت‌های این دستگاه‌ها و ارسال به مراجع ذیربط و مطالعه و بررسی قوانین و مقررات مربوط به جوانان در جهت رفع کاستی‌ها و پیشنهاد برای تغییر و اصلاح یا وضع قوانین جدید به مراجع ذیصلاح با همکاری دستگاه‌های ذیربط.

ـ تهیه و ارائه گزارش وضعیت جوانان کشور در سطح ملی به مراجع ذیربط.

ـ‌ طراحی و مدیریت برنامه‌های ملی ویژه‌ و فرابخشی و نمونه سازی فعالیت‌های مربوط به جوانان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط.

ـ ساماندهی فعالیت‌های فراغتی نسل جوان متناسب با مقتضیات دوره جوانی در جهت سازندگی کشور و رفع محرومیت فرهنگی و اجتماعی جوانان در مناطق شهری و روستایی.

ـ همکاری در تعیین ضوابط و استانداردسازی برای فعالیت‌های مراکز فرهنگی و هنری مربوط به جوانان با دستگاه‌های اجرایی ذیربط، ساماندهی و نظارت بر مراکز خدمات مشاوره‌ای و اطلاع رسانی جوانان و سمن‌ها.

ـ همکاری با مراجع ذیربط به منظور شناسایی فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی به تشکل‌ها و سازمانهای غیر دولتی جوانان.

ـ شناسایی نیازهای دختران و پسران جوان با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی از طریق جمع‌آوری مستمر اطلاعات و تدوین و تعیین شاخص‌ها با ملاحظات جنسیتی و انجام مطالعات و تحقیقات ادواری به منظور به روز کردن اطلاعات درباره نیازهای جوانان و اولویت گذاری آن‌ها.

ـ ایجاد زمینه به منظور مشارکت حداکثری سازمانهای غیردولتی در ساماندهی امور جوانان از طریق شناسایی موانع فعالیت و مشارکت سازمانهای غیردولتی در امور جوانان و تلاش برای رفع آن‌ها و کمک به تسهیل فرایند تاسیس سازمان‌های غیر دولتی مرتبط با امور جوانان.

** راهکارهای دیگر برنامه‌ای

ـ برقراری ارتباط و تعامل نظامند و مستمر با صاحبنظران، مجامع علمی و موسسات معتبر مطالعاتی داخلی و خارجی و جلب مشارکت جامعه علمی و دانشگاهی کشور برای تقویت حوزه مطالعات و تحقیقات جوانان و ورزش.

ـ تسهیل امر جامعه پذیری جوانان و فراگیری آیین مشارکت فعال در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی.

ـ تلاش همه جانبه جهت توسعه و ترویج ازدواج‌هایی بر پایه چهار سعار محوری به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار در میان نسل جوان بر اساس الگوی خانواده‌ مطلوب در اسلام.

ـ حفظ و احیا ورزش‌های بومی و محلی و سنتی که نقش مهمی در ورزش همگانی و تفریحی و قهرمانی داشته و سلامت جامعه را نیز به همراه خواهد داشت با همکاری نمایندگان محترم، مسئولان استانی و شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها.

ـ برنامه‌ریزی در ممانعت از هدر رفتن وقت با ارزش نیروی انسانی در خدمت ورزش و تلاش در جهت کاهش رویه‌های تقلیدی از نظام ژورنالیستی غربی به طریقی که نگذاریم به شخصیت‌ سازی کاذب یا شخصیت سوزی قهرمانان متعهد و خادمین دلسوز به ورزش بپردازند.

ـ ترویج فرهنگ احداث و وقف اماکن ورزشی با همکاری ائمه جمعه و جماعات و اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه، به مانند مسجد و مدرسه به طور مستمر.

ـ ترویج کرسی‌های آزاد اندیشی بر مبنای منویات مقام معظم رهبری در میان جوانان و نظریه پردازان امور جوانان.

ـ انسجام پژوهشی و استفاده از همه ظرفیتهای علمی کشور برای ایفای نقش «رصد» مسایل جوانان و انعکاس تحلیلی، عملیاتی آن برای مسئولان نظام و مدیریت عالی کشور جهت تصمیم گیری ملی در حوزه جوانان.

ـ ایجاد نظام استعدادیابی و به کارگیری مربیان با سطح دانش فنی بالا برای سنین کودکی و نوجوانی به منظور تربیت ورزشکاران نخبه برای آینده با هدف ارتقاء سطح ورزش قهرمانی کشور در سطوح بین‌المللی و به خصوص بازی‌های آسیایی و المپیک.

ـ ایجاد زمینه بهره‌مندی بیشتر از مواهب طبیعی کشور مانند کوه‌ها، دریاها و رودخانه‌ها در جهت تفریحات سالم و همگانی کردن ورزش و نیز توسعه ورزش قهرمانی.

ـ تعامل مستمر با رسانه‌های دیداری و نوشتاری و گفتاری به منظور بهره‌مندی از نظریات کارشناسان مشخص، اطلاع رسانی مناسب به علاقمندان و ایجاد انگیزه در عموم مردم برای جذب به ورزش.

ـ تلاش در جهت ساماندهی تحصیلی، اشتغال، بیمه و درمان ورزشکاران با هماهنگی ارگان‌ها ذیربط و تصویب ضوابط مورد نیاز.

ـ حمایت از کمیته ملی المپیک ایران و فدراسیون‌های ورزشی برای حفظ و کسب کرسی‌های بین‌المللی با توجه به اثر بخشی آن در ارتباطات ورزشی و احقاق حقوق ورزشکاران.

ـ توجه به قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در جهت بهبود رفاهی آنان و نیز بهره گیری از تجارب و نظرات آنان از طریق تعیین ضوابط و همکاری با فدراسیون‌های ورزشی و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ایران.

ـ تعامل مستمر با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون ورزش به منظور بهره گیری از نظرات، اطلاع رسانی و استفاده از این ظرفیت مهم تقنینی کشور در حمایت از جوانان و استعدادهای ورزشی کشور.

ـ ترغیب وزارت آموزش و پرورش در ایجاد امکانات ورزشی در مدارس متناسب با سن، جنس و تعداد دانش‌آموزان و فعال‌تر کردن ساعات ورزش و اضافه کردن آن و برگزاری مستمر آزمون‌های عمومی ورزش برای کلیه دانش‌آموزان و انجام کوشش برای رفع کمبودهای ورزشی دانش‌آموزان.

ـ همکاری با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جهت تداوم مسابقات دانشگاهی بین کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با برنامه‌ریزی واحد و ایجاد امکانات ورزشی به نحوی که به سهولت در دسترس دانشجویان قرار گیرد.

ـ ایجاد نظام تشویق برای کارگردانی که در مسابقات آسیایی و جهانی کسب عنوان می‌نمایند، مانند قرار گرفتن در گروههای شغلی بالاتر و فراهم آوردن امکانات ورزشی در مجاورت محل کار.

ـ پیش‌بینی آزمون آمادگی جسمانی ویژه‌ تمامی افراد نیروهای مسلح برای ارتقاء مهارت و تعادل و کنترل و توانایی‌های لازم برای داشتن نیروهای سالم، شاداب و ورزیده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تربیت متخصصان تربیت بدنی در رشته‌های مورد نظر با انتخاب افراد نیروهای مسلح از طریق معرفی به دانشکده‌های تربیت بدنی برای دوره‌های کوتاه و بلند مدت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر