2

مصاحبه با کوتاه قدترین نامزد شورای شهر +تصویر

  • کد خبر : 77124
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲

در کنار اهالی فرهنگ و هنر شناخته شده‌ای که به‌شکل فزاینده‌ای برای نامزدی در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کردند، نام مهدی ابراهیمی به چشم می‌خورد که البته کمتر در ردیف هنرمندان دیده شد.

مهدی ابراهیمی با آن جثه‌ی کوچک شاید نامی شناخته شده برای مردم نباشد اما آنها که فیلم‌هایی همچون «اگه می‌تونی منو بگیر» یا «مستاجر» را دیده‌اند، این بازیگر کوتاه‌قامت را می‌شناسند.

او در کنار بازی در آثار نمایشی و سینمایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در سطح کشور، کارمند شهرداری منطقه ۱۴ تهران هم هست.

از ابراهیمی درباره انگیزه‌اش برای شرکت در انتخابات شورای شهر پرسیدیم که توضیح داد: قطعا حق هر شهروندی است که بخواهد از حقوق خود در مسائل مدیریت شهری دفاع کند، بنابراین انتخابات شورای شهر بهترین فرصت است؛ تا افرادی با شرایط فیزیکی ما بتوانند در این رویداد شرکت کنند و از حقوق اجتماعی خود دفاع کنند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید رای می‌آورید؟ گفت: شاید رای آن چنانی نیاورم، چون افراد صاحب‌نام زیادی در این انتخابات شرکت دارند؛ اما رای آوردن مهم نیست بلکه مهم، حضور داشتن و ایجاد انگیزه برای افراد جامعه است، ضمن اینکه مسئولانی که رای می‌آورند، احساس مسئولیتشان بیشتر شود.

ابراهیمی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۲ به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: ما هم تلاش می‌کنیم در سالی که به این نام نامگذاری شده است، در حد توان خود در رویدادهای اجتماعی حضور داشته باشیم.

این بازیگر به موضوع دیگری هم اشاره می‌کند؛ انجمن کوتاه‌قامتان بلندهمت که چهار سالی است فعالیت می‌کند و البته مهدی ابراهیمی هم یکی از اعضای آن است.

او امیدوار است با فعالیت بیشتر این انجمن افراد کوتاه قامت که شرایط فیزیکی‌شان مشابه اوست شناسایی شوند و امر توانمند سازی آنها جدی‌تر پیگیری شود.

ابراهیمی توضیح داد: این انجمن با همکاری شهرداری منطقه ۱۴ فعالیت می‌کند و یکی از مهمترین کارهای ما شناسایی افراد نخبه و معرفی این افراد به کلیه اقشار جامعه است.ما سعی می‌کنیم دیدگاه معلولیتی را کنار بزنیم و بحث توانمند سازی این افراد را برجسته کنیم.

این هنرمند که متولد سال ۱۳۵۰ است و به گفته خودش در امور فرهنگی تحصیل کرده، حالا به مدت یک سال است که در مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۱۴ عضو شده و آن گونه که خودش می‌گوید، با حوزه‌های مدیریت شهری بیگانه نیست.

ابراهیمی درباره حضور گسترده هنرمندان در انتخابات شورای شهر و تاثیر آنان در توجه بیشتر به مسائل هنری گفت: آن گونه که امام (ره) فرمود هنر دمیدن روح تعهد در انسان‌ها است، قطعا حضور آن‌ هنرمندان در عرصه‌های مدیریتی و هنری تاثیرگذار است. از سوی دیگر، مردم حرف یک هنرمند را بیشتر می‌پذیرند چون می‌دانند او از ته دلش سخن می‌گوید.

مهدی ابراهیمی بیشتر در این اندیشه است که با نامزد شدنش در انتخابات شوراها به دیگر دوستانش که شرایط فیزیکی مشابه او را دارند، نشان دهد می‌توان محدودیت‌های فیزیکی را کنار گذاشت و در فعالیت‌های مختلف شهری و هنری شرکت کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر