2

جلالی: فوتبال مونیخی‌ها مدرن بود

  • کد خبر : 77268
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۸:۴۱

کارشناس فوتبال کشورمان پیروزی بایرن مونیخ آلمان در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا را شروعی بر پایان امپراتوری فوتبال اسپانیا بر جهان دانست.

تیم فوتبال بایرن مونیخ بامداد امروز در دیدار مقابل بارسلونا با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید تا شانس بسیار بالایی برای صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد.

پس از پایان این دیدار مجید جلالی یکی از کارشناسان فوتبال ایران در گفت‌وگویی اظهار داشت: این بازی شروع پایان امپراتوری فوتبال اسپانیا بر فوتبال جهان است.

وی افزود: البته نمی‌توان گفت عصر تیکی‌تاکا به پایان رسیده است، شاید تیم‌های دیگری به این سبک باز هم در آینده به موفقیت‌هایی برسند. اما باید گفت که این آلمان‌ها هستند که در آینده می‌توانند تسلط اسپانیا بر فوتبال جهان را از بین ببرنند.

جلالی با اشاره به پیروزی قاطع بایرن گفت: اصلا فکر نمی‌کردم مونیخی‌ها چنین نتیجه‌ای را کسب کنند. البته باید گفت بایرن برتری‌هایی نسبت به بارسا داشت؛ اما پیروزی با این اختلاف گل دور از انتظار بود.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: بایرنی‌ها خودشان هم انتظار چنین پیروزی پرگلی نداشتند. زمانی که گل دوم بایرن توسط ماریو گومز به ثمر رسید، یوپ هاینکس مربی بایرن او را تعویض کرد و به جایش یک هافبک تدافعی مانند گوستاوو را به زمین فرستاد تا پیروزی ۲ بر صفر را حفظ کند، اما در ادامه و بدلیل بی‌برنامگی بارسایی‌ها، مونیخی‌ها بر روی ضد حملات دو گل دیگر به ثمر رساندند.

جلالی خاطرنشان کرد: بایرنی‌ها پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند و تقریبا ساختار گل‌هایی که به ثمر رساندند شبیه به هم و با محوریت آرین روبن و فرانک ریبری بود. در مقابل بارسا طراوت گذشته را نداشت و خیلی مشکل است که برای آن‌ها در دیدار برگشت در نیوکمپ و صعود به فینال شانسی قائل باشیم.

وی ادامه داد: بارسا تیم بسیار دوست‌داشتنی است و سال‌ها به فوتبال جهان خدمت کرده است، اما در این دیدار چیزی برای ارائه نداشت و تعویض‌های تیتو ویلانووا هم اصلاً مناسب نبود و هیچ ایده‌ای در آن وجود نداشت.

کارشناس فوتبال ایران گفت: بازی بایرن مقابل بارسا، کاملاً متفاوت با فوتبال چلسی دی‌متئو در سال گذشته و یا اینتر مورینیو در گذشته بود. فوتبالی که بایرن ادامه داد واقعاً فوتبال بود و اصلاً تدافعی بازی نکرد. بایرن با دو بال خود روبن و ریبری یک فوتبال مدرن را ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: سبک بازی مونیخی‌ها با بارسایی‌ها شبیه هم است، اما با این تفاوت که بایرنی‌ها با استفاده از ستاره‌هایی که دارند به فوتبالشان انعطاف می‌دهند اما بارسا این‌گونه نیست. در نهایت باید گفت این دیدار رقابتی میان فوتبال ژرمن‌ها و اسپانیایی‌ها بود و آلمان‌ها فاتح این نبرد شدند. آن‌ها دارند اسپانیا را پشت‌سر می‌گذارند و حضور پپ گواردیولا که حود مغز متفکر فوتبال اسپانیایی‌ها است در بایرن مونیخ هم برای تکمیل کردن و تسریع این پروسه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر