3

قهرمان ملی که در اوج مهجوریت دنیا را وداع گفت + تصویر

  • کد خبر : 7813
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵

مسئول کمیته سبکهای آزاد هیئت کاراته لرستان و عضو کمیته فنی و داوری کیوکوشین کان کشور با ابراز تاسف از برخورد مسئولان با مرگ این قهرمان ملی، گفت: جای بسی شگفت و تاسف است که در مراسم خاکسپاری و تدفین این استاد و قهرمان بزرگوار چه هیئت کاراته استان و چه تربیت بدنی لرستان شرکت […]

مسئول کمیته سبکهای آزاد هیئت کاراته لرستان و عضو کمیته فنی و داوری کیوکوشین کان کشور با ابراز تاسف از برخورد مسئولان با مرگ این قهرمان ملی، گفت: جای بسی شگفت و تاسف است که در مراسم خاکسپاری و تدفین این استاد و قهرمان بزرگوار چه هیئت کاراته استان و چه تربیت بدنی لرستان شرکت نکردند و حتی با اعلامیه ای با خانواده یا هم باشگاهیهای ایشان ابراز همدردی نکردند!
به گزارش مشرق، عضو کمیته فنی و داوری کیوکوشین کان کشور در نامه ای گلایه آمیز به “مهر” از بی توجهی مسئولان به مرگ قهرمان کاراته لرستان انتقاد کردو گفت: جای تاسف است که در مراسم خاکسپاری این قهرمان هیئت کاراته استان و تربیت بدنی لرستان اصلا شرکت نکردند.
در نامه سید حبیب الله موسویان با اشاره به سوابق محمودرضا صادق نیا کاراته کار لرستانی آمده است: مرحوم صادق نیا در سال ۱۳۷۱ ورزش کیوکوشین کاراته را در شهرستان خرم آباد آغاز کرد و در طول دوران فعالیت ورزشی ۱۸ ساله خود در این رشته توانست بارها به مقام قهرمانی کیوکوشین و سبکهای آزاد استان نائل شود.
قهرمان ملی که در اوج مهجوریت دنیا را وداع گفت
وی ادامه داد: این در حالیست که این ورزشکار با اخلاق لرستانی بیش از ۱۰ دوره مقام قهرمانی کیوکوشین در رده های مختلف جوانان، امید و بزرگسالان را کسب کرده و عضو تیم ملی کشور بوده اند.

محمود رضا صادق نیا – قهرمان کاراته لرستانی
مسئول کمیته سبکهای آزاد هیئت کاراته لرستان با اشاره به دیگر موفقیت های این کاراته کار لرستانی، گفت: مرحوم محمودرضا صادق نیا دارای کمربند مشکی دان ۴ بوده و گواهینامه مربیگری و داوری را زیر نظر رئیس سازمان جهانی کیوکوشین و فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی دریافت کرده است.
پاسخ به ادعاهای تربیت بدنی/ شماره بخشنامه اعزام تیم لرستان
موسویان با یادآوری اینکه “صادق نیا” بارها از سوی نماینده کیوکوشین کان استان بعنوان نماینده و پیشکسوت و کاپیتان تیم کیوکوشین استان در مسابقات مختلف کشوری و استانی و سبکهای آزاد تیم لرستان را همراهی کرده است، ادامه داد: برخلاف ادعاهای تربیت بدنی استان لرستان مرحوم محمود رضا صادق نیا طبق روال قانونی به مسابقات کشوری کیوکوشین با شماره بخشنامه ۱۰۷۷/۹۵/۲۶۵ مورخه ۱۸ تیرماه فدراسیون کاراته که در تهران برگزار شد اعزام شده است.
بنابراین گزارش اداره کل تربیت بدنی استان لرستان پیش از این مدعی شده بود که این ورزشکار لرستانی بدون کسب مجوز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شده و مسئولیت پیگیری اتفاق رخ داده بر عهده این اداره کل نیست.
تنها چند گام تا کسب افتخاری دیگر مانده بود، که…
در ادامه نامه مسئول کمیته سبکهای آزاد هیئت کاراته لرستان پیرامون ایست قلبی کاراته کار لرستانی آمده است: مرحوم صادق نیا در مسابقات قهرمانی کشور پس از پشت سر گذاشتن چندین حریف قدر خود متاسفانه و در کمال ناباوری و در جلوی دیدگان دوستان و اعضای تیم اعزامی به مسابقه دچار ایست قلبی و دار فانی را وداع گفت.
موسویان با اشاره به برگزاری مراسم تشیع و تدفین این ورزشکار لرستانی در زادگاهش – روستای سراب سوری – یادآور شد: محمود صادق نیا قهرمانی با اخلاق بود و افتادگی و رفتار نیک و منش پهلوانی از خصوصیات این قهرمان ملی بود.
وی با بیان اینکه مرحوم صادق نیا جزء اولین هنرجویان کیوکوشین خرم آباد بشمار می آمد، یادآور شد: از دست دادن چنین استادی ضایعه بزرگ و جبران ناپذیری در بین خانواده بزرگ کاراته استان و شهرستان است که هرگز قابل جبران نیست.
ابراز تاسف از برخورد مسئولان با مرگ یک قهرمان ملی
مسئول کمیته سبکهای آزاد هیئت کاراته لرستان و عضو کمیته فنی و داوری کیوکوشین کان کشور با ابراز تاسف از برخورد مسئولان با مرگ این قهرمان ملی، گفت: جای بسی شگفت و تاسف است که در مراسم خاکسپاری و تدفین این استاد و قهرمان بزرگوار چه هیئت کاراته استان و چه تربیت بدنی لرستان شرکت نکردند و حتی با اعلامیه ای با خانواده یا هم باشگاهیهای ایشان ابراز همدردی نکردند!
موسویان ادامه داد: این در حالیست که مسئولان تربیت بدنی استان به جای شرکت در مراسم به دنبال توجیه این بی مهری هستند.
وی گفت: این همه بی مهری و بی تفاوتی نسبت به ورزشکاران به خصوص رزمی کاران استان لرستان تا کی باید ادامه داشته باشد که حتی با مرگ آنان متولیان ورزش و دست اندرکاران به هوش نمی آیند.
قهرمانی که در اوج بی مهری مسئولان به خاک سپرده شد
مسئول کمیته سبکهای آزاد هیئت کاراته لرستان با طرح این سوال که آیا محمود صاق نیا عضو خانواده بزرگ رزمی و ورزشی کشور نبوده است؟، گفت: آیا این ورزشکار با اخلاق عضو تیم ملی و دارای چندین عنوان قهرمانی نبود؛ پس چرا متولیان ورزش این عضو گرانقدر از خانواده خود را به راحتی فراموش کرد تا محمود صادق نیا در اوج بی مهری مسئولان به خاک سپرده شود.
بنابر این گزارش محمود رضا صادق نیا ورزشکار باسابقه لرستانی همزمان با ۳۱ تیرماه سالجاری در سن ۳۵ سالگی در حین مسابقات قهرمانی کاراته کشور بدون حضور تیم متخصص درمانی و آمبولانس دچار ایست قلبی شد و دار فانی را وداع گفت. مراسم خاکسپاری این ورزشکار با اخلاق لرستانی همزمان با روز تولدش بدون حضور مسئولان ملی و استانی و در اوج مهجوریت برگزار شد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7813

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر