2

احمدی‌نژاد: بدون زن عالم جهنم است

  • کد خبر : 78374
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷

رییس جمهور گفت:بعضی تبعیض‌ها و ظلم‌ها که نسبت به زنان انجام می‌شود هیچ ارتباطی به دین ما ندارد. بعضی‌ها تا اسم زن می‌آید یک طوری‌شان می‌شود.

 

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم تقدیر از بانوان برگزیده سال که در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان بالاترین موجود هستی است، گفت: تمام عالم برای شکوفایی حقیقت انسان است و انسان می‌تواند آئینه تمام نمای خدا باشد.

وی افزود: راه رسیدن به قله کمال انسانی پافشاری بر ارزش‌های انسانی و الهی و ایمان به راه کمال و سعادت است و هیچ کدام از اینها امکان پذیر نیست مگر با ایثار.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ایثار عبارت است از بریدن از تمام وابستگی‌ها،‌خواست‌ها و تمایلات برای تحقق ارزش بالاتر و هیچ کمالی در انسان اتفاق نمی‌افتد مگر از طریق ایثار؛ ماندگاری انسان محصول ایثار است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تمام قدرت طلبی‌ها ناشی از وابستگی انسان است، گفت:‌ ایثار راه کمال انسان است و رابطه مادر و فرزند از جنس عشق و ایثار است، انسان محصول لطف و عشق است، خداوند از روی محبت انسان را خلق کرد تا انسان بتواند به سمت کمال حرکت کند.

وی با اشاره به اهمیت زن گفت: زن کانون عشق و محبت است، ترویج مهربانی در جامعه انسانی بر عهده زنان است و ماندگاری وتعالی جامعه بر عهده مادران و زنان است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه زن محور است اما اندیشه مادی با طراحی‌های گسترده حقیقت امور را با ظواهر جابجا کرده است اظهار داشت: ‌مادری که سه فرزند معلول را نگه می‌دارد و آنان را بزرگ می‌کند، بزرگتر است یا امثال بنده؟ ممکن است به ظاهر این فرد گمنام باشد اما در تمام هستی شناخته شده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر زنان در عالم نباشند عالم جهنم است، گفت: زن و مادر ریشه محبت و عشق است. بدون آنان در جامعه انسانی، عشق و محبت نیست.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز بشری شیطان تلاش کرده است تا تعریف سعادت و انسان را عوض کند، گفت: انسان‌سازی مهمترین کار زن است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه می‌گویند پشت هر زن یک مرد موفق است، گفت: به نظرم این حرف‌ها همه حاشیه است چرا که اصلا همه چیز زنان هستند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ سال درگیری بر سر این بوده است که زنان در بیرون از خانه حضور و فعالیت داشته باشند یا خیر گفت: به نظر من باید دید که کدام مسئله منجر به کمال انسان می‌شود؟ اگر کمال زنی در بیرون رفتن از خانه است،‌چه اشکالی دارد و اگر مردی با بیرون رفتن از خانه کمالی به دست نمی‌آورد چه نیازی به بیرون رفتن آن است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه زن تجلی لطف خدا و کانون مهرورزی است، گفت: زنان کانون تولید تمام ارزش‌های انسانی و الهی است. یک مادر و یک زن ارزش بسیار بالایی دارند و مظهر عشق در جامعه هستند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه جایگاه زنان ایرانی در سطح جهان بسیار بالاست، گفت: به نظر من باید مجسمه تمام زنان ایرانی را طلا گرفت.

وی افزود: بعضی تبعیض‌ها و ظلم‌ها که نسبت به زنان انجام می‌شود هیچ ارتباطی به دین ما ندارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز زنان مظهر تعالی و رشد و پیشرفت هستند. انشاءالله حوزه مشاوران رئیس‌جمهور در امور زنان نیز ارتقا پیدا کرده و تبدیل به معاونت می‌شود و راه برای پیشرفت‌های بعدی باز می شود .

بنابر این گزارش پیش از سخنان رئیس‌جمهور مریم مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به بیان گزارشی از کارهای صورت گرفته در این مجموعه پرداخت.

فارس

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر