5

حکم متهمان به جاسوسی برای ایران در کویت

  • کد خبر : 80173
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۲۲

جرم این افراد، “انتقال اطلاعات به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مورد تأسیسات نظامی کویت و امریکا” عنوان شد. آن‌ها همچنین متهم به “برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در خطوط لوله نفت کویت” بودند.

دادگاه عالی کویت امروز در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که حکم حبس ابد برای چهار نفر به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران[!] تأیید شده است.

 

به گزارش خبرنامه اینترنتی گویا (news.gooya) یکی از رسانه های تحت مدیریت سازمان سیا، این دادگاه همچنین از تبرئه دو ایرانی و تنها زن این گروه که اهل سوریه است نیز خبر داده است.

 

منبع یادشده خاطرنشان کرد: «در ماه مه ۲۰۱۲، دادگاه تجدیدنظر حکم اعدام چهار مرد شامل دو ایرانی، یک کویتی و یک نفر بدون تابعیت را تخفیف داده و به حبس ابد تبدیل کرده بود. دو ایرانی و یک کویتی به‌هنگام دستگیری در ماه مه ۲۰۱۰ برای ارتش کویت کار می‌کردند و فرد بدون تابعیت نیز یک سرباز قدیمی بود. جرم این افراد، “انتقال اطلاعات به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مورد تأسیسات نظامی کویت و امریکا” عنوان شد. آن‌ها همچنین متهم به “برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در خطوط لوله نفت کویت” بودند.»

 

“گویا” در انتها افزود: «ایران این اتهامات را رد کرده است و متهمان نیز گفته‌اند زیر شکنجه مجبور به اعتراف شده‌اند. این رویداد باعث تیرگی روابط ایران و کویت و اخراج متقابل دیپلمات‌های دو کشور گردید. حکم این چهار نفر در حالی تأیید نهایی شد که چند ماه پیش رسانه‌های ایران به‌ نقل از مقامات کویت نوشته بودند پرونده جاسوسی ایران در کویت برای همیشه بسته شده است.»

 

 

گفتنی است همزمان رسانه ها از اعلام محکومیت دو تبعه ایرانی به حبس ابد در دادگاه کنیا خبر دادند. آنان به عضویت در سپاه قدس و تلاش برای ضربه زدن به منافع امریکا و رژیم صهیونیستی در خاک کنیا متهم شده بودند. دو تبعه ایرانی در جریان محاکمه، از شکنجه و بازجویی توسط مأموران اسرائیلی در طول بازداشت خبر دادند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=80173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر