4

افزایش فشارها بر طرفین درگیری در سوریه

  • کد خبر : 80471
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۳۲

در پی دیدار وزیر امور خارجه آمریکا از روسیه، هر دو کشور اعلام کردند که به طرفین درگیری در سوریه برای پیدا کردن یک راه حل سیاسی فشار وارد خواهند کرد.

سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، وابسته به نظام سلطنتی انگلیس نوشت: «روسیه و ایالات متحده از توافق برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح با هدف پایان دادن به خشونت ها در سوریه خبر داده اند. در پی دیدار جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده با مقام های ارشد روسیه در مسکو، دو کشور اعلام کردند که به طرفین درگیری در سوریه برای پیدا کردن یک راه حل سیاسی فشار وارد خواهند کرد.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در روز سه شنبه اعلام کرد که مسکو و واشنگتن خواهان برگزاری هر چه سریع تر یک کنفرانس بین المللی هستند تا دو طرف درگیری در سوریه را به اجرای مفاد توافقنامه ژنو ترغیب کنند. به گفته او زمان برگزاری این کنفرانس احتمالا تا اواخر این ماه است.

آقای لاوروف همچنین تاکید کرد که برکناری بشار اسد نباید پیش شرط اجرای این توافقنامه باشد. سرگئی لاوروف گفت: “ما نگران سرنوشت یک فرد نیستیم. ما نگران سرنوشت مردم سوریه هستیم.”

توافقنامه ژنو که سی ام ژوئن سال گذشته به تصویب قدرت های جهانی رسید، بدون اشاره به آینده سیاسی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، خواهان یک دوره انتقالی در این کشور شده بود. مفاد این توافقنامه به علت عدم برقراری آتش بس در سوریه، هیچ وقت اجرا نشد.

جان کری نیز در سخنانی بر اجرای توافقنامه ژنو تاکید کرد. به گفته کری، این توافقنامه راه مهمی برای پایان دادن به خونریزی ها در سوریه است. آقای کری هشدار داد که عدم اجرای توافقنامه به بروز خشونت های بیشتر ختم خواهد شد و تاکید کرد در صورت برقرار شدن دوره انتقالی در سوریه، دیگر نیازی به مسلح کردن مخالفان به وسیله آمریکا وجود نخواهد داشت.

به گزارش رادیو فردا، جان کری در دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواستار یافتن زمینه مشترکی برای حل بحران سوریه شد. آقای کری ترویج ثبات در منطقه و پیشگیری از گسترش افراط گرایی را از جمله علایق مشترک دو کشور خواند. وی به نقل از باراک اوباما افزود او معتقد است که دو کشور می توانند در مورد سوریه،‌ ایران، کره شمالی و همچنین  مسایل اقتصادی با یکدیگر همکاری کنند.

به نوشته صدای آمریکا، پوتین در پاسخ به جان کری، بی آن که توضیحی بدهد گفت او منتظر است با واشنگتن در حل مشکلات روز همکاری کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=80471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر