2

مقام شهدای فتنه ۸۸ را بالاتر از شهدای جنگ تحمیلی می‌دانم

  • کد خبر : 82729
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴

رهبر معظم انقلاب بستر اجتماعی جامعه امروز را به ماجرای جنگ احزاب تشبیه کردند که در آن جنگ کفار مدینه مسلمین را محاصره اقتصادی و نظامی کرده بودند و یک جریان منافق داخلی نیز با توسل به ابزار‌های مختلف سعی در ناامید کردن مردم داشت.

نامزد جبهه حماسه سازان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مقام شهدای فتنه ۸۸ را بالاتر از شهدای جنگ تحمیلی می‌دانم و امیدوارم که به قافله‌شان بپیوندم.

به گزارش جهان، دکتر علیرضا‌زاکانی، دبیر‌کل‌جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، نامزد احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری است. وی و جریان متبوعش ترجیح داده‌اند که در این انتخابات در ائتلاف اکثریت اصولگرایان که متشکل از ۵ نامزد جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری است وارد نشده و به شکل مستقل  فعالیت‌های انتخاباتی خود را پیگیری کنند. حرکت گفتمانی یکی از ویژگی‌های زاکانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری است. مسئله‌ای که امروز فقدان آن در بین سایر جریانات اصولگرا به وضوح به چشم می‌خورد. در ادامه مشروح گفت‌وگوی آدینه تهران با وی از نظرتان می‌گذرد:

گفتمان انتخاباتی شما گفتمان «پیشرفت اسلامی» از مسیر مقاومت و تدبیر است که به نظر می‌رسد دارای روزآمدی و ناظر به تحولات جاری در کشور می‌باشد. غیریت و دگر گفتمانی شماچیست و فکر می‌کنید رقیب اصلی شما در انتخابات چه کسی می‌باشد؟

ما اعتقاد داریم که رقابت‌های سیاسی در این دوره بیش از آنکه رقابت اشخاص یا جریانات سیاسی باشد رقابت گفتمان هاست. در رقابت گفتمانی همواره یک طرف گفتمان انقلاب است. نسخه به روز گفتمان انقلاب در شرایط اجتماعی کنونی و با توجه سرنخ‌های گفتمانی که رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی در سال گذشته مطرح کردند گفتمان «پیشرفت اسلامی» است. دگر یا غیریت این گفتمان به تعبیر شما گفتمان سازش و عقب نشینی است. رهبر معظم انقلاب بستر اجتماعی جامعه امروز را به ماجرای جنگ احزاب تشبیه کردند که در آن جنگ کفار مدینه مسلمین را محاصره اقتصادی و نظامی کرده بودند و یک جریان منافق داخلی نیز با توسل به ابزار‌های مختلف سعی در ناامید کردن مردم داشت. اما مقاومت پیامبر اعظم(ص) و امید بخشی ایشان به مسلمانان و تدبیر امثال جناب سلمان فارسی و حماسه آفرینی‌های حضرت امیر المومنین در نبرد مشهور خندق با عمر بن عبدود سبب شد که مسلمانان پیروز شوند و با عنایت الهی مقدمات فتح خیبر فراهم شود. امروز از جهات بسیاری شبیه آن دوره است. دشمنان داخلی و خارجی سعی دارند در قفای جملات زیبا به ما بقبولانند که تنها راه پیشرفت شما عقب نشینی و سازش با آمریکاست. اما هم تجربه جهان اسلام و هم تجربه تاریخی ما ثابت کرده است که از گفتمان سازش ارمغان پیشرفت بیرون نمی‌آید. مگر مصر زمان حسنی مبارک و تونس زمان بن علی در دامان آمریکا نبودند. آیا آنها پیشرفت کردند؟ مگر در زمان مبارک دو میلیون مصری بر اثر فقر و فلاکت در قبرستان‌ها نمی‌خوابیدند و… ما اعتقادمان آن است که تنها راه پیشرفت کشور مقاومت است. البته این مقاومت مدبرانه و کارشناسی شده خواهد بود. برخی از مشکلات امروز ناشی از این است که در کشور تدبیرهای امثال سلمان وجود ندارد. بخش زیادی از گرانی‌های اخیر علاوه بر تحریم ناشی از خودتحریمی به سبب سوء‌تدبیر مسئولان است و الا می‌توان بسیاری از مشکلات را در سایه گفتمان مقاومت مدبرانه حل کرد.

رئوس کلی برنامه شما برای اداره کشور چیست و به نظر شما مهمترین مشکلی که امروزکشور از آن رنج می‌برد چیست؟

من معتقدم همه برنامه‌هایمان باید با توجه به ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی صورت بگیرد. در هر حوزه باید با برنامه‌ریزی دقیق و شناخت فرصت‌ها مردم را به میدان تحولات وارد کرد، همانطور که مردم ما در جنگ تحمیلی با حضورشان ما را موفق کردند الان نیز در ساحت‌های مختلف زندگی، می‌توان با حضور مردم امکانی را فراهم کرد و به موفقیت‌هایی رسید که بدون حضور آنان این مهم امکان‌پذیر نیست..

یکی از مطالبات عمومی و مقام معظم رهبری در سالهای گذشته مبارزه با فساد می‌باشد . فکر می‌کنید این شعار آیاتوانسته به اهداف خود نزدیک شود و با چه آسیب هایی مواجه شده است؟

مقام معظم رهبری در سال ۸۰ در فرمان ۸ ماده‌ای خود به سران قوا و مسئولان آنها را به مبارزه عملی و نه شعاری با فساد هدایت کردند. اما متاسفانه در سالهای اخیر این مبارزه بیشتر جنبه شعاری پیدا کرده است. باید وارد میدان مباره با فساد شد. بنده این تجربه را در مجلس هفتم داشته‌ام. برای اولین بار وزیر اطلاعات را به خاطر اجحافی که در حق مردم توسط معاون اقتصادی این وزارتخانه انجام گرفته بود به صحن علنی مجلس کشاندم و از وزیر سئوال کردم.

شش ماه تمام تلاش کردند تا به من بقبولانند که سئوال از وزیر اطلاعات به مصلحت کشور نیست و اقتدار وزیر می‌شکند اما بنده به آنها گفتم که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب با فساد می‌شکند و باید در مبارزه با فساد از قوی‌ترین افراد و نزدیکترین آنها به قدرت شروع کرد.

شب قبل از سئوال از وزیر ، یکی از مدیران کل این وزارتخانه به سراغ من آمد و گفت: همانطور که مجلس ششمی‌ها با وزیر معامله کردند شما هم می‌توانید معامله کنید که بنده عذر آنها را خواستم.

صبح آن روز نیز وقتی فهمیدند که بنده اهل معامله نیستم یکی دیگر از مدیران کل این وزارتخانه، بنده را تهدید کرد اما در نهایت با اصرار وزیر را به صحن علنی کشاندم و بعد از ۱۸ دقیقه توضیح وزیر، عدم رضایتم را اعلام کردم و در کمیسیون امنیت ملی بعد از بررسی صحت حکم به نفع بنده و محکومیت وزیر اطلاعات داده شد که باعث برکناری معاون اقتصادی وزارت اطلاعات شد.

شما در دوران دفاع مقدس فعالیت بسیار داشتید. ۶۲ ماه در جبهه‌ها بودید و چندین بار مجروح شدید. الان احساس حسرت نمی‌کنید که شهید نشدید؟

شهادت که توفیقش از ما سلب شد. اما حقیقتا معتقدم فضیلت جهاد کنونی که جهاد اکبر است از دوران دفاع مقدس کمتر نیست. چراکه الان جنگ نرم و پیچیده‌ای داریم که کار را بسیار سخت می‌کند. به همین دلیل هم گفتم که مقام شهدای فتنه ۸۸ را بالاتر از شهدای جنگ تحمیلی می‌دانم و امیدوارم که به قافله‌شان بپیوندم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82729

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر