1

نباید اجازه دهیم که دشمنان ما بین ما جدایی بیندازند

  • کد خبر : 83874
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۹:۵۱

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: دشمنان با توطئه‌های مختلف درصددند که مسلمانان را به جان هم بیندازند و بین آنها تفرقه ایجاد کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که «هرگونه تفرقه و اختلاف بین مسلمانان حرکت در مسیر دشمن است» گفت: دشمنان با توطئه‌های مختلف درصددند که مسلمانان را به جان هم بیندازند و بین آنها تفرقه ایجاد کنند.

 

این مرجع تقلید در دیدار شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز و آذربایجان،‌ با اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران با آذربایجان و منطقفه قفقاز، اظهار کرد: در اسلام نسبت به همسایگان و رابطه آنها با یکدیگر سفارش‌های بسیاری زیادی شده است؛ به گونه‌ای که در کلام امیرمؤمنان آمده است که پیامبر(ص) آن قدر توصیه کردند که گویی همسایگان نسبت و قرابت خویشاوندی با هم دارند.

 

وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری کشورهای همسایه در قبال نقشه‌های دشمنان، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که دشمنان ما بین ما جدایی بیندازند و سوء ظن و سوء تفاهم در میان ما ایجاد کنند.

 

وی با بیان این‌که «مسلمانان هرچند در شرق و غرب عالم از هم جدا باشند، به حکم قرآن برادرند» یادآور شد: قرآن کریم و آیه شریفه «انما المؤمنون اخوه» مؤمنان را برادر خطاب و تاکید می‌کند که اگر بین برادران مسلمان اختلافی پیدا شد، فورا صلح و صفا و دوستی برقرار کنید.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: در حال حاضر در چندین کشور اسلامی مسلمانان بر اثر تحریکات دشمن به جان هم افتادند و تنها دشمنان از این وضعیت سود می‌برند؛ بنابراین ما باید از این مسائل و تفرقه ایجاد شده عبرت بگیریم و کاری نکنیم که دشمنان ما خوشحال شوند.

 

وی خطاب به شیخ الاسلام پاشازاده گفت: طبق شنیده‌های ما شما در منطقه قفقاز و آذربایجان صاحب نفوذ هستید و می‌توانید از این نفوذ و تاثیرگذاری خود در جهت خنثی کردن توطئه دشمنان و حل مشکلات موجود استفاده کنید و یقینا این سفر، سفر دوستی عمیق‌تر بین ما، آذربایجان و منطقه قفقاز خواهد بود.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: جنابعالی با موقعیتی که دارید ترتیبی بدهید تا مردم مسلمان آزاد باشند و مراسم اسلامی شان را انجام دهند؛ چراکه هر چه آزادتر در مراسم اسلامی‌شان باشند پیوند حکومت و مردم محکم‌تر می‌شود.

 

وی تصریح کرد: من به رییس جمهور آذربایجان پیشنهاد کردم نسبت به مردم آسان بگیرد و بعضی از شخصیت‌هایی که در زندان هستند را آزاد کند که هم اثرات خوبی در میان مردم آنجا و هم بین همسایگان دارد.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر برقراری ارتباط بیشتر علمای آذربایجان با علمای جمهوری اسلامی ایران و توسعه مناسبات علمی و فرهنگی، گفت: به هر میزان کوشش کنیم که نگرانی‌های دو همسایه برطرف و پیوند دوستی محکم‌تر شود، هم به نفع هر دو کشور و هم به نفع اسلام و مسلمین خواهد بود و امیدوارم این قبیل ارتباط‌ها بیش از پیش باشد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی در پایان یادآور شد: ما از قدیم الایام با ترک‌ها رابطه خوبی داشتیم و الان هم رابطه زیادی داریم و آنان را افرادی غیور شجاع و پرمحبت می‌دانیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=83874

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر