2

قربانی انفجارهای عراق به ۸۰ کشته رسید

  • کد خبر : 83950
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲

یکی از این خودروها در نزدیکی یک اتوبوس حامل زائران ایرانی در شمال بغداد منفجر شد که در پی آن ۱۴ ایرانی کشته و ۱۵ تن دیگر مجروح شدند.

در پی انفجار چند خودروی بمب‌گذاری شده در عراق و وقوع تیراندازی در این کشور دست‌کم ۸۰ تن کشته و ۱۵۰ نفر مجروح شده‌اند.

منابع امنیتی و پزشکی عراق می‌گویند روز دوشنبه (۳۰ اردیبهشت، ۲۰ مه) ۹ خودرو بمب‌گذاری شده در بغداد منفجر شد که در پی آن ده‌ها غیرنظامی کشته و بیش از ۱۳۰ تن مجروح شدند. این انفجار عمدتا در مناطق شیعه نشین بغداد رخ داده است.

 

به گزارش پرس تی وی، یکی از این خودروها در نزدیکی یک اتوبوس حامل زائران ایرانی در شمال بغداد منفجر شد که در پی آن ۱۴ ایرانی کشته و ۱۵ تن دیگر مجروح شدند.

سیزده تن دیگر نیز پس از انفجار بمبی در نزدیکی بازاری در منطقه شیعه نشین عراق جان خود را از دست دادند.

این انفجارهای دقایقی پس از آن رخ داد که نوری المالکی وعده داده بود در راهبرد امنیتی عراق تجدید نظر کند.این در حالی است که تنها در خشونت‌های ماه مه در عراق ۳۴۰ تن کشته شده‌اند. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

 

با این حال، انفجارهایی به این گستردگی احتمال دست داشتن شبه‌نظامیان وابسته به گروه القاعده در این حملات را تقویت می‌کند.  این شبه‌نظامیان برای بی‌ثبات کردن دولت مرکزی عراق تلاش می‌کنند.

پیش از انفجارهای بغداد و در ساعت‌های اولیه روز دوشنبه دو خودرو بمب‌گذاری شده در شهر بصره منفجر شد که در این حملات نیز ۱۱ تن جان خود را از دست دادند.

نخستین انفجار در محله هنانیه بصره در نزدیکی یک بازار شلوغ رخ داد. بمب دوم نیز در یک پایانه اتوبوس‌رانی در میدان سعد بصره منفجر شد.

 

در رخدادی دیگر، اجساد ۱۳ تن که روز یک‌شنبه ربوده شده بودند، در صحرایی در استان انبار یافت شدند. قربانیان از ناحیه سر و سینه هدف گلوله قرار گرفتند. شش تن از قربانیان از ماموران پلیس عراق بودند.

 

ماموریت کمکی سازمان ملل متحد در عراق، یونامی، ۱۲ اردیبهشت (۲ مه) اعلام کرد که به دلیل افزایش اقدام‌های تروریستی که به کشته شدن ۷۰۰ نفر و مجروح شدن بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن در سراسر عراق منجر شد، ماه آوریل مرگبارترین ماه از سال ۲۰۰۸ تا کنون در این کشور بوده است، یونامی همچنین اعلام کرد که استان بغداد با مجموع ۲۱۱ کشته و نزدیک به ۵۰۰ مجروح بیشترین آسیب را از حملات تروریستی دیده است.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=83950

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر