3

واردات عدس از چین و ترکیه

  • کد خبر : 84724
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲

ایران در حالی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی در جهان محسوب می‌شود که در سال ۱۳۹۱ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار (۱۶۱ میلیارد تومان) انواع حبوبات را از کشورهای مختلف وارد کرده است.

آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که در سال قبل حبوبات مختلفی مانند عدس، نخود، نخود فرنگی، ذرت، انواع لوبیا و دیگر سبزیجات غلافدار وارد کشور شده است. وزن و ارزش واردات حبوبات کشور در سال گذشته به ترتیب به بیش از ۱۰۳ هزار تن و ۱۰۳ میلیون دلار رسید.

در بین حبوبات وارداتی به کشور عدس با ۶۱ میلیون دلار، نخود با ۲۵ میلیون دلار و سایر سبزیجات غلافدار با ۸ میلیون دلار بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. ضمن اینکه نزدیک به ۴٫۵ میلیون دلار انواع لوبیا نیز در سال قبل وارد کشور شد.

در بین حبوبات وارداتی ایران، عدس از مبادی چین، امارات، ترکیه، روسیه، کانادا و قزاقستان وارد کشور شده است.

در همین حال معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی خبر داده که از این پس حبوبات که در گروه ۱۰ وارداتی جای داشت، به گروه ۹ آمده و با ارز مبادله‌ای وارد می‌شود. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که ثبت سفارش واردات حبوبات به کشور آزاد شده است.

به گفته حسن رادمرد شرکت بازرگانی دولتی ایران حجم خوبی از انوع حبوبات را وارد کشور کرده که از هفته آینده عرضه و توزیع آن آغاز می‌شود.

اواخر سال گذشته گزارش‌هایی مبنی بر ممنوعیت واردات حبوبات به کشور شنیده شده بود که همین موضوع باعث افزایش قیمت انواع حبوبات در بازار شد.

ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=84724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر