1

عاملی که در بروز سرطان معده نقش دارد!

  • کد خبر : 85941
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۹:۰۵

مصرف دخانیات، افزایش وزن، استرس و افزایش بیماری‌هایی مانند چربی خون و دیابت از عوامل مؤثر در بروز بیماری‌های گوارشی هستند.

محمود اسحاق حسینی متخصص گوارش  گفت: مصرف دخانیات، افزایش وزن، استرس و بیماری‌های نظیر چربی خون و دیابت موجب شده تا مشکلات گوارشی روز به روز افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش وزن و چاقی در جوانان و نقش آن در ابتلا به بیماری‌های گوارشی اظهار داشت: ۶۰ درصد نوجوانان و جوانان دچار اضافه وزن هستند و این امر تأثیر بسزایی در ابتلا به بیماری‌های گوارشی دارد که از عوامل مؤثر در این خصوص می‌توان به عدم تحرک و نداشتن فعالیت بدنی مناسب، تغییر رژیم غذایی از سنتی به فست فودها اشاره کرد.

حسینی ادامه داد: متأسفانه مشکلات گوارشی روز به روز در حال افزایش است به طوریکه ۱۰ درصد افراد جامعه دچار ریفلاکس، ۳۵ درصد مبتلا به سوء هاضمه و ۱۰ درصد دچار زخم معده بیماری‌های مری معده و لوز المعده می‌باشند و حدود ۹۰ درصد افراد یکبار ترش کردن معده را تجربه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از مصرف خودسرانه داروهای گوارشی بپرهیزید چراکه مصرف این داروها در دراز مدت می‌تواند مشکلات عمده ای را برای شما به وجود آورد.

افق نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85941

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر