2

؛ از درخواست هسته ای روسیه تا ماموریتی ویژه برای ترور علمای شیعه و سنی

  • کد خبر : 87220
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹

روسیه خواستار تسریع در مذاکرات ایران و ۱+۵/ واکنش آمریکا به خشونت ها در ترکیه/ مأموریت ویژه برای ترور مراجع شیعه و بزرگترین عالم اهل سنت در زاهدان

   

روسیه خواستار تسریع در مذاکرات ایران و ۱+۵

 پایگاه خبری “النشره” لبنان (elnashra) گزارش داد “سرگئی ریابکوف”معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران گفت که مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ باید در سریع‌تر زمان ممکن از سرگرفته شود.

بنابر این گزارش، معاون وزیر خارجه روسیه همچنین شهر آلماتی قزاقستان را به عنوان محل مناسب برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱+۵ پیشنهاد کرد.

وی در این باره افزود: ما اهمیت چندانی به محل برگزاری گفت‌وگوها نمی‌دهیم ولی این مکان باید برای تمامی طرف‌ها مناسب باشد. تا کنون دو دور موثر مذاکرات را در آلماتی برگزار کرده‌ایم بنابراین دور بعدی گفت‌وگوها نیز می‌تواند در همین شهر برگزار شود.

واکنش آمریکا به خشونت ها در ترکیه

پایگاه خبری لبنانی “النشره” (elnashra)لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا به خشونت های جاری علیه معترضان در ترکیه واکنش نشان داد.

بنابر این گزارش، جان کری وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که درباره گزارشات رسیده پیرامون استفاده از روش های خشونت آمیز در ترکیه علیه معترضان نگران است.

مأموریت ویژه برای ترور مراجع شیعه و بزرگترین عالم اهل سنت در زاهدان

 شبکه خبری المیادین (Almayadeen) که این روزها برای پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران، اجرای بخش خبر فارسی خود را از تهران و به صورت زنده آغاز کرده، به نقل از منابع آگاه گزارش داد: «شبکه جاسوسی و خرابکاری که اخیرا توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران کشف و منهدم شده، در حال تلاش برای ترور بزرگترین عالم اهل تسنن در زاهدان -مرکز استان سیستان و بلوچستان- بوده است.»

المیادین ادامه داد: «این شبکه جاسوسی در تلاش بود تا برخی از مراجع شیعه، علمای اهل تسنن، فرماندهان نظامی و بعضی از دانشمندان هسته ای ایران را ترور کند. از جمله مأموریت های این شبکه خرابکاری، جاسوسی از حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران -که همکاری وسیعی با مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین دارد- و نیز جمع آوری اطلاعات راجع به پادگان های آموزش نظامی بوده است.»

این منبع افزود: «اطلاعاتی که به دست “المیادین” رسیده است حاکی از ارتباط وسیع شبکه مزبور با گروه های خطرناک تروریستی بوده است. نیروهای امنیتی ایران اسناد، مدارک، نقشه ها و تصاویر مستدل و محکمی در این باره به دست آورده اند.»

در پایان این گزارش، “افقهی” تحلیلگر و کارشناس ایرانی، تصریح کرد: «مقصود وزارت اطلاعات -در اعلامیه ای که به تازگی منتشر کرده- از ارتباط این شبکه جاسوسی با یکی از کشورهای کوچک مرتجع عربی که اخیرا محلی برای رفت و آمد مقامات صهیونیست و اجرای برنامه های آنان بدل شده، کشور “قطر” است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=87220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر