1

اردوغان با توپ پر برگشت

  • کد خبر : 87783
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲

«معترضان امیدوار بودند نخست‌وزیر نشانه‌هایی از نرمش نشان دهد، اما سخنان او احتمالا آتش خشم آن ها را شعله‌ورتر خواهد کرد و به احتمال زیاد، شدیدترین ناآرامی ترکیه در چند دهه گذشته ادامه خواهد یافت.»

 

نخست‌وزیر ترکیه در بازگشت به این کشور از معترضان خواست که فورا به تظاهرات پایان دهند. رجب طیب اردوغان که از سفر شمال افریقا به کشور بازمی‌گشت، در فرودگاه استانبول در میان هزاران هوادار خود که به استقبالش آمده بودند، گفت که اعتراض‌ها به مرز قانون‌شکنی نزدیک شده است.

 

در همان حال که آقای اردوغان در میان استقبال‌کنندگان سخن می‌گفت، هزاران نفر از معترضان ضددولتی هم در میدان تقسیم استانبول تجمع کرده‌ بودند. برآورد شده است که ۱۰ هزار نفر از هواداران رجب طیب اردوغان و حزب عدالت و توسعه، در نیمه‌شب جمعه ۷ ژوئن به فرودگاه آمده بودند تا از او استقبال کنند.

نخست‌وزیر ترکیه که همسرش و وزیران دولت در کنار او ایستاده بودند، از بالای یک اتوبوس روباز به جمعیت هوادارانش گفت: «من می‌خواهم این تظاهرات که اعتبار دموکراتیک خود را از دست داده و به خرابکاری تبدیل شده، فورا تمام شود.»

 

 

جمعیت استقبال کننده از اردوغان در فرودگاه

 

 

نخست وزیر ترکیه در میان هوادارانش در واکنش به شعارهای معترضان در روزهای گذشته که خواستار استعفای او شده بودند، گفت: «آن ها می‌‌گویند من فقط نخست‌‌وزیر آن ۵۰ درصدی هستم که به من رأی داده‌‌اند. این درست نیست. ما به همه ۷۶ میلیون نفر ترکیه از شرق تا غرب خدمت کرده‌‌ایم.»

 

طبق گزارش‌ها، برخی از هواداران خطاب به اردوغان شعار دادند: “بگذار برویم و [تظاهرات] تقسیم را در هم بشکنیم”.

ولی نخست‌وزیر ترکیه از آنان خواست با آرامش به خانه هایشان بازگردند. او گفت: «شما آرام و فهمیده باقی ماندید. حالا همه ما از این‌جا به خانه برمی‌گردیم.»

این اولین تجمع عمده در حمایت از رجب طیب اردوغان بعد از یک هفته اعتراضات بوده است.

 

 

خبرنگار بی‌بی‌سی در ترکیه می‌‌گوید: «این استقبال پرشور از نخست‌‌وزیر ترکیه، نشان‌‌دهنده حضور هواداران اوست. اکنون ترکیه دودسته شده است: کسانی که رجب طیب اردوغان را می‌‌خواهند و کسانی که او را نمی‌‌خواهند.»

 

خبرنگار بی‌بی‌سی در ترکیه در انتها اظهار می دارد: «معترضان امیدوار بودند نخست‌وزیر نشانه‌هایی از نرمش نشان دهد، اما سخنان او احتمالا آتش خشم آن ها را شعله‌ورتر خواهد کرد و به احتمال زیاد، شدیدترین ناآرامی ترکیه در چند دهه گذشته ادامه خواهد یافت.»

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=87783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر