1

تاجی: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی رو به پایان است

  • کد خبر : 91290
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با اعلام این‌که تقریبا کار تبدیل وضعیتی تمامی نیروهای شرکتی به پایان رسیده است، از آمادگی این معاونت و استانداری‌ها برای برطرف کردن موانع تبدیل وضعیت نیروهای مشمول مصوبه‌ی دولت خبر داد.

عبدالعلی تاحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد آخرین وضعیت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی براساس مصوبه‌ هیات وزیران اظهار کرد: گزارش‌هایی که به معاونت توسعه می‌رسد بیانگر پایان تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان این‌که عمده نیروهای شرکتی در حوزه وزارتخانه‌هایی هستند که تعیین تکلیف شده‌اند و پیگیری‌ها نشان از انجام کار قرار‌داد‌های آنها است، افزود: در این میان شاید در هر سازمان یکی دو نفر نیز باشند که علی‌رغم این‌که مشمول مصوبه هستند تبدیل وضعیت نشده‌اند که می‌توانند با مراجعه به معاونت و معاونان منابع انسانی استانداری‌ها برای برطرف‌شدن مشکل خود اقدام کنند.

این مقام مسوول با اشاره به برخی از اختلاف‌نظر‌ها مبنی بر عدم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی توضیح داد: تمامی نیروهایی که در مشاغل اصلی دستگاه و یا مشاغل خدمات مستمر فعالیت دارند، می‌توانند مدعی باشند اما برخی افراد شرکتی توقع تغییر وضعیت دارند که در کارهای حجمی مشغول بوده و شامل این قانون نیستند.

وی هم‌چنین با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی که در وزارت نفت و نیرو انجام شده گفت: از ۲۴ هزار نیروی شرکتی که در وزارت نیرو و حوزه‌های وابسته به آن مشغول فعالیت هستند با بیش از ۱۴ هزار نفر آنها به صورت قرار‌داد معین هم‌چنین قرار‌داد قانون کار با آنها قرار‌داد بسته شده و به صورت مستقیم با شرکت کار می‌کنند اما بیش از ۱۰ هزار نفر آنها نیز در قالب تعاونی‌های مختلف ساماندهی شده‌اند.

تاجی خاطرنشان کرد: برخی از نیروهای شرکتی نیز بودند که کارهای حجمی انجام می‌دادند که به شرکتی تعاونی تبدیل شدند البته یکسری مشکلات در تعاونی‌ها نیز وجود دارد که باید با کمک دولت و مجلس فضایی فراهم شود تا در واگذاری از دستگاه‌ها به تعاونی‌ها اولویت‌ قائل شده و بتوانند کار خود را راحت‌تر انجام دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91290

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر