3

کامبوزیا از اهالی ورزش و مردم عذرخواهی کرد

  • کد خبر : 93053
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹

رییس فدراسیون شطرنج، دلیل از دست رفتن مدال مسلم این رشته در بازی های داخل سالن آسیا را اشتباه مربی تیم ملی عنوان کردوبه نوبه خود بابت این موضوع از اهالی ورزش و مردم پوزش خواست.

ماجرای باخت فنی چند روز قبل تیم ملی شطرنج ایران در کره جنوبی پس از آن آغازشد که این تیم متشکل ازاحسان قائم مقامی، پوریا درینی، اصغرگلی زاده، آتوساپورکاشیان، میترا حجازی پور و سارا سادات خادم الشریعه در مسابقات تیمی بازیهای داخل سالن اسیا پس از آنکه چهار دور بازی کرد، در دور پنجم مقابل ازبکستان قرار گرفت.

دراین مسابقه فهرست چهاربازیکنی که قرار بود مقابل این تیم بازی کنند،در زمان مقرربه مسوولان برگزاری اعلام نشد و تیم با ترکیب احسان قائم مقامی، اصغر گلی زاده، میترا حجازی پور و سارا سادات خادم الشریعه به میدان رفت و با نتیجه سه بر یک این تیم را شکست داد، ولی وقتی تیم ازبکستان نسبت به ترکیب ایران اعتراض کرد نتیجه ۴برصفر به نفع ازبک ها تغییر کرد.

براساس قوانین چنانچه تیمی فهرست بازیکنان خود را پیش از آغاز مسابقه به مسوولان برگزاری در زمان مقرر اعلام نکند باید براساس فهرست اولیه در چیدمان قرار گیرد و فهرست اولیه احسان قائم مقامی، پوریا درینی، آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور بود.

محمد جعفر کامبوزیا در گفت وگو با ایرنا در خصوص اتفاق نادری که برای تیم ملی کشورمان در بازی های داخل سالن آسیا به وجود آمد توضیحات کاملی داد.
وی افزود: این کار برعهده مربی تیم بوده است و حتی من به عنوان رییس فدراسیون شطرنج ایران با وجودی که در مسابقات حضور داشتم، حق انجام این کار را نداشتم.
کامبوزیا افزود: مربی خارجی تیم ملی ایران فردی با تجربه و کار بلد است اما مشخص نیست که چگونه فراموش کرده که ارنج تغییر یافته ایران را به سر داور مسابقه در زمان مقرر اعلام نکند.
وی با بیان اینکه من در آن مسابقات، عضو هیات ژوری بودم، اظهار داشت: از مربی تیم ملی در این خصوص سوال کردم و او گفت که موضوع را به صورت شفاهی به اطلاع سرداور رسانده است.
کامبوزیا اظهارداشت: با توجه به مسوولیتی که داشتم، سرداور مسابقه را خواستم تادراین خصوص توضیح دهد و او به راست یا دروغ مدعی شد که چیزی در این خصوص به یاد نمی آورد.
کامبوزیا گفت: در این شرایط مسوولان مسابقات طبق قوانین ایران را بازنده اعلام کردند حال آنکه ما شانس زیادی برای کسب مدال داشتیم.
وی در ادامه با بیان اینکه بدون شک مربی تیم ملی باید دراین خصوص پاسخگوباشد،اظهار داشت: از مردم ، خانواده شطرنج و اهالی ورزش به دلیل این اشتباه پوزش می خواهم.
رییس فدراسیون شطرنج در ادامه در خصوص اظهارات امیر باقری استاد بزرگ شطرنج ایران و آخرین مدیرفنی تیم ملی در باره انحلال این پست در تیم ملی و تاثیر بر آن بر این اشتباه بزرگ در اسیا، هم سخن گفت.
باقری مدعی شده بودکه حذف پست مدیرفنی درفدراسیون شطرنج باعث شده که چنین مشکلی بوجود آید و اگر فدراسیون فردی در این جایگاه داشت هیچگاه این اتفاق رخ نمی داد.
کامبوزیا که نایب رییس فدراسیون بین المللی شطرنج هم هست، اظهار داشت: در شطرنج عنوان مدیر فنی یا سرمربی نداریم و در برگه ارنج تیم ها هم تنها نام ورزشکار و مربی قید می شود به همین دلیل من پس از حضور دوباره در فدراسیون، این عنوان را که نادرست وارد شطرنج شده بود، برداشتم.
وی افزود: عنوان مدیر فنی در رشته هایی چون فوتبال شنیده می شود چرا که در این رشته ها نیاز است افرادی هماهنگی های لازم را بین کادر فنی و مسوولان رده بالای فدراسیون برقرار کنند.
کامبوزیا در ادامه گفت: البته در هر کشور با توجه به شرایط خاص، قوانین مختلفی وضع می شود اما در اکثر کشورهای توسعه یافته و پیشرو در شطرنج تا آنجا که من مطلع هستم، پست مدیر فنی نداریم.
وی در ادامه به مشکل مالی فدراسیون هم اشاره کرد و گفت: وقتی از نظر مالی با مشکل مواجه هستید، ناچارید که تعدیل نیرو کنید؛ هر چند که هیچ فردی علاقه ای به این کار ندارد.
کامبوزیا گفت:طبیعی است فردی که ماهی یک باربه فدراسیون سرمی زد و مبلغ ۸۰۰ هزار تومان دریافت می کرد، پس از برکناری، به منتقد من تبدیل شود. من به افرادی که به واسطه مشکلات مالی فدراسیون مجبوربه قطع همکاری با آنها شدیم، حق می دهم که به منتقدان سرسخت تبدیل شوند.
وی درادامه اظهار داشت: متاسفانه شرایط به گونه ای شده که براساس سودومنافع خوددر خصوص آدم ها نظر می دهیم و در بیشتر مواقع جانب حق و حقیقت را نمی گیریم.
وی درادامه گفت: وجود مخالف در شطرنج ایران نشانه ای بر فعالیت این فدراسیون است چرا که اگر مااقدامی انجام نمی دادیم، دیگرکسی نمی توانست به عنوان منتقددرخصوص عملکرد ما اظهار نظر کند.
کامبوزیا افزود: مخالفان دو دسته هستند، عده ای از سر دلسوزی انتقاد می کنند و آینه عملکرد فدراسیون می شوند و عده دیگر تنها با هدف تخریب و ضربه زدن، حتی عملکردهای خوب را هم زیر سوال می برند، در مقابل چنین افرادی که به ناحق سخن می گویند نمی توان کاری انجام داد.
وی گفت: با این وجود هیچگاه با منتقدان خود به صورت قهری برخورد نکرده ام و همواره آماده شنیدن انتقادهای سازنده هستم و افرادی که غرض ورزی می کنند را به خدا می سپارم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=93053

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر