1

چریک تحول‌آفرین در آستانه وزارت اطلاعات +تصاویر

  • کد خبر : 96171
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

به شیرازی بودن باز میگردد یا روحانی بودنش نمی دانم، اما گرم و گیراست و زود صمیمی می توانی با او گپ بزنی و رفیق شوی.

محمود عزیزی:
۱:شاید به همین دلیل در شرایطی که همه فکر می کردند آیت الله تسخیری نماینده تهران در مجلس خبرگان شود، او با ۲ میلیون رای، راهی مجلس خبرگان شد. شاید به همین دلیل، ۱۶ سال نماینده مردم در مجلس بود و آنهایی که دستی به آتش سیاست دارند می دانند که چهار دوره بودن خیلی هم آسان نیست.

اخلاق شخصی اش چندان با پستی که قرار است عهده دارش شود، هماهنگی ندارد. چرا که چهره های اطلاعاتی، بر حسب شغلشان و نه براساس شخصیت فردی، ظاهرا باید آدم های کم حرف باشند و خیلی هم  با بقیه ارتباط برقرار نکنند. برخلاف سید محمود علوی که علاوه بر آدابی سخن وری که به واسطه لباسش مسلط است، خودش ذاتا آدم گرم و گیرایی است.

۲:جوانی اش را فقط با درس و کتاب سپری نکرده و نزدیکی های انقلاب به زادگاهش لامرد بر می گردد و آنجا منشاء تاسیس چند کتابخانه با رفقایش می شود. همان سالها هم وقتی به قم می رود می شود چریک و مثل حاج احمد آقا- فرزند امام خمینی(ره) – دست به اسلحه.

بعد از انقلاب هم دست روزگار او را به نظامی ها نزدیک می کند و بعد از انقلاب هم می رود سازمانهای نظامی و از شغل نظارت تا رئیسی سازمانی را در عقیدتی سیاسی ارتش می گذارند.

۱۰ سالی رئیس سازمان نظامی می شود و با ترغیب او خیلی از کارمندانش در ارتش همزمان با کار، تحصیل هم می کنند و بعد از دوران او خیلی هایشان کارشناس و کارشاس ارشد می شوند.
به سابقه هم باشد که خانواده پدریش علامه زاده بودند. آیت الله حاج سیدرضا علوی را از علمای ایرانی بوده که چند سالی را در نجف گذرانده و سید محمود هم سالهای ابتدایی را در مدرسه علوی ایرانی ها در نجف گذارنده است.

.

آفتاب سوزان نجف و ایوان شاه آن شهر را با خانواده اش به مقصد ایران ترک می کند. اول آبادان و بعد هم قم درس طلبگی اش را ادامه می دهد. فعال بودنش باعث می شود در همان شهرانجمن اسلامی جوانان آبادان را راه بیندازد و ۲ سال بعد در قم کانون اسلامی جوانان قم را.

با وقوع انقلاب نماینده ستاد مرکزی انقلاب اسلامی در جنوب فارس در سال ۵۷ می شود و سال بعدش هم نماینده دفتر امام خمینی (ره) در لامرد می شود. بعد هم که به تهران می آید و از سال ۶۸ به مدت دو سال معاون نظارت و بازرسی و معاونت روابط عمومی و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع می شود.

.

سال ۷۹ هم به حکم رهبری می شود رئیس عقدیتی سیاسی ارتش و تا سال ۸۸ هم در این سازمان می ماند.بعد از آن سال هم می رود پی تدریس دروسی که علاوه بر حوزه در دانشگاه در دوران کارشناسی تا دکترا برایش نمره های الف گرفته بود. فقه و حقوق اسلامی که در دانشگاه فردوسی مشهد تمام کرده بود.

.اگر یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در زمان نطقش برای تصدی این پست از وارد کردن نگاه جدید به این وزارتخانه سخن گفت و مصلحی در دوران وزارتش سعی کرد تا این رویه را در دستورکار قرار دهد، چهره ای مثل علوی می توان این روش را اجرایی کند.

روزهای قبل از انتخابات ۹۲ رفت پای کار ستاد روحانی. روزهایی که هیچ کس اصلا در میان سیاسیون به خاطرش نمی رسید روحانی بخواهد رئیس جمهور شود. در همین کافه خبر گفت که روحانی بهترین گزینه برای شرایط حاضر کشور است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=96171

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر