2

ملک‌زاده:کماکان در خدمت میراث فرهنگی هستم

  • کد خبر : 97149
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸

در حالی که امروز برخی رسانه‌ها از انتصاب محمدعلی نجفی به‌عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر دادند، محمدشریف ملک‌زاده که هنوز ریاست این سازمان را برعهده دارد، با برگزاری یک مراسم، از «سند ملی توسعه‌ی صنایع دستی» رونمایی کرد.

شاید این برنامه، آخرین کار او در این سازمان باشد، هرچند ملک‌زاده امروز در سخنانش گفت: کماکان در خدمت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستم.

محمدشریف ملک‌زاده در مراسم رونمایی از این سند که در بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی قول رونمایی از آن را داده بود، اظهار کرد: من ۱۹ آذرماه ۱۳۹۱ از آقای احمدی‌نژاد – رییس‌جمهور پیشین – ابلاغی را گرفتم و اعلام کردم که فعالیت اصلی‌ام را یک هفته بعد، پس از زیارت حرم امام هشتم (ع) همراه مدیران و معاونانم آغاز می‌کنم و ۲۶ آذرماه این اتفاق افتاد. حالا هم ۲۶ مردادماه ۹۲ است و پایان هشت‌ماه خدمتم.

او در عین حال بیان کرد: به‌عنوان کارشناس و یک استاد دانشگاه، کماکان در خدمت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بخش‌های خصوصی و دولتی هستم.

وی همچنین گفت: خواهش می‌کنم روند روبه رشدی که صنعت گردشگری در اذهان بین‌المللی پیدا کرده است،‌ حفظ شود. وقتی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی اعلام می‌کند، صنعت گردشگری ایران رشد بالایی دارد، یعنی در اذهان بین‌المللی به ابهت رسیده است، اینجا دیگر جای لابی نیست، چراکه در فعالیت‌های بین‌المللی، خط‌ کش می‌اندازند.

ملک‌زاده در ادامه‌ی سخنانش با ارائه‌ی توضیح‌هایی درباره‌ی ضرورت تهیه‌ی «سند ملی توسعه‌ی صنایع دستی» که به اعتقادش جای آن با وجود برنامه‌های بالادستی مانند چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه، خالی بود، اظهار کرد: نبود این سند باعث شد بسیاری از هنرهای سنتی و هنرمندان به فراموشی سپرده شوند و حالا این نقشه‌ی راه آماده شده است و روسای بعدی باید این سند را اجرا کنند.

وی در این مراسم هم از موضع بخش خصوصی نسبت به واگذاری امور تصدی‌گری گلایه کرد و ادامه داد: بخش خصوصی باید به بلوغ فکری برسد و حامی کاهش تصدی‌گری باشد؛ اما برخی راه را گم کرده‌اند و نشانی نادرست به بخش دولتی می‌دهند.

ملک‌زاده افزود: خیلی‌ها به ما تهمت زدند که راه را یک‌طرفه و بدون برنامه‌ریزی می‌رویم، اگر این‌طور هم بوده است، هر جایی تابلوی «توقف ممنوع» بود، به آن عمل کردیم.

در این مراسم، یحیی رحمتی ‌- معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی – نیز درباره‌ی این سند توضیح‌هایی داد و اظهار کرد: این سند در قالب چهار فصل از جمله طرح مسأله، هدف از تدوین، دیدگاه‌ها و مبانی نظری تهیه شده و در آن، به گذشته و تحولات صنایع دستی، شناسایی وضع موجود، رشته‌های در حال منسوخ شدن و منسوخ‌شده با نگاهی به اسناد بالادستی پرداخته شده است.

به گفته‌ی رحمتی، سال آغاز این سند، ۱۳۹۲ درنظر گرفته شده است.

در پایان این مراسم که معاونان گردشگری، سرمایه‌گذاری و منابع انسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین جمعی از مدیران اداره‌های استانی و دیگر کارشناسان و مدیران صنایع دستی در آن حضور داشتند، ملک‌زاده از معاونان صنایع دستی ۳۱ استان کشور با اهدای لوح تقدیر کرد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=97149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر