1

ارتش سوریه نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد

  • کد خبر : 97873
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تهدیدات آمریکا درباره سوریه گفت: آمریکا برخی کارها را از روی عادت انجام می‌دهد چرا که قلدر دنیا بوده و خود را پلیس جهانی می‌داند و بر همین مبنا گاهی دست به جابجایی ناو نیز می‌زند.

خبرگزاری فارس: ارتش سوریه نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد/ دولت سوریه در موضع قدرت و مخالفان منفعلند

حسین رویوران کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در خصوص کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه و امکان مداخله نظامی غرب در این کشور گفت: بر اساس تجربه ایران در جنگ تحمیلی، وقتی عراق در جنگ دچار ضعف می‌شد از سلاح شیمیایی استفاده می‌کرد و در شرایط فعلی سوریه دولت در موضع قدرت است و مخالفان کاملاً منفعل هستند، لذا استفاده از سلاح شیمیایی از سوی دولت چندان معقول به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که معارضه از این سلاح استفاده کرده تا بتواند عنصر بین‌المللی را وارد جنگ خود کرده و موازنه موجود در سوریه را به سود خود تغییر دهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا امکان استفاده حکومت از سلاح شیمیایی را بسیار بعید دانست.

رویوران در پاسخ به این سؤال که آمریکا با تهدیدهای موجود و جابجایی ناوهای خود در منطقه به دنبال چه است، گفت: آمریکا برخی کارها را از روی عادت انجام می‌دهد چرا که قلدر دنیا بوده و خود را پلیس جهانی می‌داند و بر همین مبنا گاهی دست به جابجایی ناو می‌زند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است آمریکا دست به مداخله نظامی در سوریه بزند، یادآور شد: آمریکا از عراق خارج شده و تلاش دارد از افغانستان نیز خارج شود که هر دو کار توسط اوباما انجام شده و بعید می‌دانم که الان وارد جنگ جدیدی شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: به نظر می‌رسد غرب به دنبال فشار به دولت سوریه است تا ژنو ۲ را آنطور که می‌خواهد تحمیل کند. سعی می‌کند با این فشارها برگی در اختیار مخالفان قرار دهد تا در ژنو ۲ دست خالی نباشد.

رویوران با اشاره به نقش روسیه در خنثی کردن فشارهای موجود علیه سوریه افزود: روسیه اراده مقابله با آمریکا را ندارد و اگر آمریکا تصمیم به مداخله بگیرد، روسیه کاری نخواهد کرد، اما اگر اقدام آمریکا مانوری برای افزایش فشار به سوریه باشد، در اراده روسیه نیز تاثیرگذار خواهد بود و روسیه تلاش می‌کند ژنو۲ را با همکاری آمریکا پیش ببرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=97873

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر