2

موشک های سوری، چاه های نفت را نشانه گرفت

  • کد خبر : 98216
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱

به دنبال افزایش گمانه زنی ها درباره احتمال حمله نظامی غرب به سرکردگی آمریکا علیه سوریه، برخی منابع نظامی اعلام کردند که دمشق برای رویارویی با هر گونه سناریوی احتمالی آماده است و موشک های این کشور آماده شلیک به سمت میدان های نفتی و پالایشگاه های عربستان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منابع با بیان این که دمشق برای مقابله با هرگونه جنگ احتمالی، برای اولین بار موشک هایی را آماده ورود به میدان نبرد کرده است، از آمادگی دمشق برای رویارویی با هر گونه سناریوی احتمالی خبر دادند.
به گفته این منابع در صورت آغاز حمله نظامی علیه سوریه، بخشی از این موشک ها برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس را هدف قرار می دهند و بخش عمده آن علیه تل آویو بکار گرفته خواهد شد.
“در همین خصوص ولید زیتونی” سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان در گفت وگو با خبرگزاری آسیا گفت: با توجه به فاش نشدن محتوای تماس های پشت پرده بین مقامات روسیه و آمریکا، هنوز از توافق آنها خبری نیست و حمله به سوریه نیز قطعی نشده است.
وی معتقد است که در صورتی که گزینه راهکار نظامی علیه سوریه قطعی شود، این حمله با استفاده از موشک های کروز صورت خواهد گرفت زیرا سوریه از نیروی دریایی و هوایی قدرتمندی برخوردار است و می تواند اغلب مناطق دریایی مدیترانه را هدف قرار دهد.
این افسر بازنشسته ارتش لبنان می گوید: یکی از مشکلات واشنگتن برای حمله هوایی یا موشکی به سوریه این است که باید موافقت رسمی کشورهای همجوار سوریه را جلب کند که این امر به احتمال زیاد ممکن نیست.
وی می افزاید: تنها جبهه باز برای حمله به سوریه از استان اسکندرون تا مرزهای شمال لبنان است اما این جبهه محدود و در عین حال امکان پاسخ سوریه در آن بسیار عالی است.
زیتونی در ادامه خاطرنشان کرد آیا واشنگتن پاسخ متقابل به حملات خود را بویژه اگر از پایگاه اینجرلیک ترکیه یا دیگر پایگاه های آمریکایی در منطقه خلیج فارس که در تیررس ارتش سوریه قرار دارد، کرده است بررسی کرده است؟!
وی با اشاره به جدیت موضع ایران و روسیه در حمایت از سوریه، این سوال را مطرح کرد که آیا اسرائیل از پیامدهای احتمالی حمله غرب به سوریه در امان خواهد ماند؟!
این افسر بازنشسته لبنان به امکان تحرک گروه های فلسطینی چون جبهه خلق و جهاد اسلامی در صورت حمله غرب به سوریه اشاره و خاطرنشان کرد که این امر نیز باعث تشدید فشار بر اسرائیل و در تنگنا قرار گرفتن آن می شود به همین علت می توان گفت با توجه به این حقایق هنوز تردیدها درباره حمله غرب به سوریه به قوت خود باقی است.
زیتونی هدف آمریکا از مطرح کردن حمله نظامی به سوریه را تلاش برای مهار پیشروی های ارتش این کشور به سوی الغوطه دمشق بیان کرد.
وی با بیان این که دشمنان سوریه شکست خورده اند، افزود: همه گزینه ها روی میز است اما هر اقدامی باید در چارچوب دیپلماتیک باشد زیرا دیگر کسی قادر نیست جنگ جهانی سوم را آغاز کند بویژه این که آمریکا اینک با کسر بودجه شدید مواجه است و هزینه هر فروند موشک کروز، ۱۶۰ هزار دلار است.
افسر بازنشسته لبنانی به نقش عربستان در این زمینه اشاره کرد و افزود: آیا عربستان می تواند پیامدهای هر گونه واکنش سوریه به حملات احتمالی غرب و حمله به اراضی این کشور را تحمل کند؟!
وی عقیده دارد که تصمیم حمله نظامی به سوریه در گرو منافع آمریکا و روسیه است.
افق نیوز
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=98216

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر