3

مردم مصر لغو معاهده کمپ دیوید را خواستار شدند

  • کد خبر : 9973
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۸:۴۰

شبکه تلویزیونی العالم، زکریا جعویک گزارشگر این شبکه با تهیه گزارشی درباره واکنش قاهره به کشته شدن چند نظامی مصری در منطقه مرزی با رژیم صهیونیستی گفت: بر اثر تجاوزات اخیر اسرائیل به شبه جزیره سینا شش نفر کشته شدند. این حادثه خشم و اعتراض شدید مصری ها به دنبال داشت. آنان در محکومیت این […]

شبکه تلویزیونی العالم، زکریا جعویک گزارشگر این شبکه با تهیه گزارشی درباره واکنش قاهره به کشته شدن چند نظامی مصری در منطقه مرزی با رژیم صهیونیستی گفت: بر اثر تجاوزات اخیر اسرائیل به شبه جزیره سینا شش نفر کشته شدند. این حادثه خشم و اعتراض شدید مصری ها به دنبال داشت.

آنان در محکومیت این حمله در مقابل سفارت اسرائیل تظاهرات کردند. معترضان مصری که خواستار زیر کشیدن پرچم اسرائیل، اخراج سفیر این رژیم از مصر و انتقام گرفتن از کشته شدن نظامیان مصری بودند، با تخریب تمام موانع امنیتی وارد سفارتخانه اسرائیل شدند .

یکی از تظاهرکنندگان مصری در این باره تصریح کرد:”معاهده کمپ دیوید به اسرائیل اجازه می دهد حاکمیت کشورم را نقض کند و برای گشتن در انبارهای سلاح وارد مصر شود.

این معاهده همچنین مصر را مجبور می کند نام اسرائیل را در کتابهای آموزشی بگنجاند و گاز را به قیمت ارزانتر از قیمت تولید بفروشد. این معاهده؛ معاهده ذلت و خواری است. چرا با اسرائیل معاهده داشته باشیم ما در اصل به آن را به عنوان یک کشوری به رسمیت نمی شناسیم .

دولت اسرائیل یک باند اشغالگری است . این سفارت نباید سفارت این رژیم بماند بلکه باید سفارت فلسطین شود”.

زکریا جعویک در ادامه افزود: درحالی است که نیروهای امنیتی برای جلوگیری از وخامت اوضاع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کرده اند اما شماری از معترضان بر اثر وقوع درگیری با این نیروها زخمی شدند.

گزارشگر این شبکه با اشاره به برگزاری نشست دولت مصر برای بررسی این تحولات گفت: تحرکات مردمی بدون توجه به نتیجه نشست دولت در حال افزایش است. به ویژه که مصری ها در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان قصد دارند تظاهرات کنند و شعارها کرامت مصر، حمایت از قدس و آرمان فلسطینی را سر دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر