5

شیعه کش معروف نامزد انتخابات شد!

  • کد خبر : 76594
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷

یکی از چهره های ضد شیعی که سابقه ای طولانی در دشمنی با شیعیان پاکستان دارد؛ با وعده کمک به فقرا تلاش خود را برای پیروزی در انتخابات پارلمانی کرده است و تلاش می کند با در دست گرفتن پارلمان ابزاری برای ظلم و ستم علیه شیعیان فراهم کند.

به نقل از ابنا، در انتخابات آینده سراسری دو نخست وزیر سابق پاکستان شامل «یوسف رضا گیلانی» و «راجا پرویز اشرف» که دوران حکومت پنج ساله حزب مردم را تکمیل کرده بودند، براساس حکم دادگاههای این کشور از صحنه رقابت انتخاباتی حذف شده اند، اما «احمد لدهیانوی» سرکرده گروهک «اهل سنت والجماعت» (نام جدید سپاه صحابه منحله) واجد شرایط برای رقابت انتخاباتی اعلام شده است.
دادگاه شهر راولپندی با رد درخواست تجدید نظر راجا پرویز اشرف، راه ورود به عرصه رقابتهای انتخاباتی را بر او بست.  یوسف رضا گیلانی نیز پیشتر بخاطر ارسال نکردن نامه به دادگاههای سوئیس علیه رئیس جمهور پاکستان، ازسوی دیوانعالی برکنار و به مدت ۵ سال سلب صلاحیت اعلام شد.

هر چند لادهیانی وعده کمک به فقرا را داده اما عده‌ای معتقدند رسیدن وی به مجلس با توجه به تفکرات ضد شیعی که دارد بسیار خطرناک است زیرا پارلمان ابزاری برای ظلم و ستم وی علیه شیعیان پاکستان می‌شود.
لادهیانی از اعضای صحاب صحابه بوده و سابقه ای طولانی در دشمنی با شیعیان پاکستان دارد اما با این وجود وی خود را به عنوان مرد صلح معرفی کرد و با به راه انداختن کمپینی مردمی، وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات، به فعالیت های عام‌ المنفعه از قبیل ساخت مدرسه و بیمارستان دست می‌ زند.

مولانا احمد لدهیانی، در انتخابات سال ۲۰۰۸ میلادی نیز از پنجاب نامزد شده بود اما نتوانست آرای لازم برای حضور در پارلمان را بدست بیاورد.

دولت پاکستان، سپاه صحابه این گروه تندرو سنی مذهب را در برخی موارد عامل کشتار شیعیان کویته می‌ داند. “لشکر جنگوی” شاخه نظامی صحاب صحابه محسوب می‌ شود که تا کنون مسئولیت کشتار بسیاری از شیعیان را بر عهده گرفته است.

هر چند سپاه صحابه را چند سال پیش غیر قانونی نامیدند اما این گروه به شکلهای دیگری فعالیت خود را ادامه می‌ دهد.

این کشور همواره صحنه درگیری‌ها و خشونت های فرقه‌ ای است و حضور افردی همچون لادهیانی در مجلس پاکستان، مشکلات فرقه ای در آن را شدت خواهد بخشید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=76594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر