3

عظمت انقلاب اسلامی ایران از طریق شدت دشمنی دشمنان بیشتر نمایان می‌شود

  • کد خبر : 118027
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۹

«اصرار دشمن برای دشمنی خود به‌رغم شکست‌هایی که می‌خورد» و «علاقه، محبت و انگیزه مردم ما نسبت به انقلاب اسلامی» دو بعد اساسی برای شناخت انقلاب اسلامی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «حمایت از مبارزین و جریان‌های اسلامی» و «دفاع از مسلمانان در مقابل تجاوزاتی که نسبت به اسلام صورت می‌گیرد» دو ویژگی انحصاری جمهوری اسلامی ایران بوده که در ایران نهادینه شده است.

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در نخستین یادواره سردار شهید حاج حسن شاطری که در آستان امام‌زاده یحیی(ع) سمنان برگزار شد، ارتقای نقش ایران را از جایگاه یک کشور جداگانه و جداشده در دوره پهلوی به کشوری در جایگاه رهبری جهان اسلام را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی برشمرد‌ و اظهار کرد: کشورهایی که ادعای رهبری جهان اسلام را دارند تا ده‌ها سال دیگر هم نمی‌توانند جایگاه رهبری جهان اسلام را از ایران بگیرند.

وی افزود: این مهم به‌دلیل دو ویژگی انحصاری جمهوری اسلامی ایران است که این کشورها به دلیل نبودن دو عنصر مهم نتوانسته و نمی‌توانند این مهم را از ایران بگیرند.

تسنیم/فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: «حمایت از مبارزین و جریان‌های اسلامی» و «دفاع از مسلمانان در مقابل تجاوزاتی که نسبت به اسلام صورت می‌گیرد» دو ویژگی انحصاری جمهوری اسلامی ایران بوده که در ایران نهادینه شده است.

وی به موضوع فلسطین اشاره کرد و افزود: فلسطین بخشی از جسم عربی است؛ در دوره طولانی مبارزات فلسطین علیه صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها با یک مظلومیت محض و با سنگ از خود دفاع می‌کردند، این به‌رغم ثروت بالای جهان عرب و امکانات بالای نظامی و حجم سلا‌ح‌هایی است که کشورهای کوچک خلیج فارس تهیه می‌کنند که ترساندن ملت‌های خودشان دلیل این اقدام آن‌ها است.

سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: در حالی که درآمد سالانه کشورهای عربی بیش از هزار میلیارد دلار است، مردم فلسطین در بدترین شرایط هستند، البته ۳ الی ۴ میلیون نفر جمعیت آن با این وجود پیروزی‌های مهمی را علیه رژیم صهیونیستی کسب کرده‌اند.

وی به شکست اسرائیل درجنوب لبنان، آغاز انتفاضه دوم و جنگ‌های ۲۲روزه و ۸روزه در فلسطین علیه رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار کرد: پیروزی‌های ملت فلسطین در همه این نبردها از ویژگی‌های نقش ایران است.

*عظمت انقلاب اسلامی ایران از طریق شدت دشمنی دشمنان بیشتر نمایان می‌شود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عظمت انقلاب اسلامی ایران از طریق شدت دشمنی دشمنان بیشتر نمایان می‌شود، گفت: برای شناختن انقلاب اسلامی می‌توان به دو ویژگی شاخص آن اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: «اصرار دشمن برای دشمنی خود به‌رغم شکست‌هایی که می‌خورد» و «علاقه، محبت و انگیزه مردم ما نسبت به انقلاب اسلامی» دو بعد اساسی برای شناخت انقلاب اسلامی است.

سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: در هیچ انقلابی این علاقه و محبت به این شدت و این شکل دیده نشده و هیچ انقلابی نیز به این اندازه با هجمه روبه‌رو نبوده است.

وی به تأثیر انقلاب اسلامی در عالم اسلامی، تأثیر آن در مذهب تشیع و نقش انقلاب اسلامی در ملیت و قومیت اشاره کرد و افزود: باید دید انقلاب اسلامی در این ۳ موضوع چه جایگاه والایی را توانسته کسب کند، از بیش از ۵ قرن پیش تا آغاز انقلاب اسلامی ایران، تاریخ اسلام با یک سیر نزولی طولانی و قهقرایی مواجه بود و جهان اسلام یک سیر انحطاطی طولانی را طی کرده است.

وی سقوط قدس را در سال ۱۹۶۷ میلادی نقطه صفر این سیر نزولی دانست و اضافه کرد: جهان اسلام که پیش از آن اساسی‌ترین محور جهان و اسلام قطب فرهنگی و علمی در دنیا بود، در این دوره نزول کرده که این سیر نزولی شیب تندی را طی کرده است.

سرلشکر سلیمانی بیان کرد: کشورهای اسلامی در این دوره به مستعمراتی برای کشورهای قبلی تبدیل شد.

وی با اشاره به اتفاقات پس از سقوط قدس در جهان اسلام، این مهم را در زیر صفر عنوان و خاطرنشان کرد: از تاریخ سقوط قدس تا انقلاب اسلامی، اسلام در وضعیتی وخیم قرار گرفت.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رهبری برجسته و تاریخی امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: امام خمینی(ره) محور انقلاب بود چراکه انقلاب تراوش ذهن، فکر، شهامت و شجاعت ایشان بود.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شخصیت امام راحل و نقش ایشان در پیروزی انقلاب، گفت: این جمله مقام معظم رهبری درباره امام “امام(ره) بعد از معصومین بی‌نظیر بود” جمله‌ای بی‌نظیر است.

*با پیروزی انقلاب، جهان اسلام سیر صعودی خود را آغاز کرد

وی با اشاره به مبارزات تشیع در دوران مختلف و نیز مبارزات علمای شیعه در طول تاریخ مانند مبارزات آنان مقابل اشغال‌گری بریتانیا در زمان عثمانی، تأکید کرد: در تاریخ شیعه کمتر پیدا می‌شود که عالمی برای ایجاد حکومت بر مبنای تشیع اقدام کرده باشد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست جلوی سرعت شدید سیر نزولی در عالم اسلامی را گرفته و با پیروزی انقلاب، جهان اسلام سیر صعودی خود را آغاز کرد، پیروزی‌های مکرری همانند جنگ‌های ۳۳روزه، ۲۲روزه و ۸روزه و اتفاقات به وجود آمده در عراق، افغانستان و شکست استکبار در دیگر مناطق اسلامی در مسیر سیر صعودی است که امام خمینی(ره) آن را پایه‌گذاری کرد.

وی با بیان “در درون جامعه خودمان باید یکی از ۳ دغدغه “مکتب اسلام”، “دغدغه مذهبی” و “دغدغه ملی و قومی” را داشته باشیم” خاطرنشان کرد:‌ امام خمینی(ره) در ملیت و قومیت ایران اسلامی را بیمه کرد.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ سال از تاریخ ایران، تاریخ مفقوده‌ای است و قومیت‌های مختلف از خارج به ایران حمله و بر آن حکومت کردند، افزود: در ۸ سال دفاع مقدس برای نخستین بار در تاریخ، ایران در یک جنگ بسیار نابرابر از نوع مدرن و جنگ هواپیماها، موشک‌ها، تانک‌ها و آتش‌های عجیب توانست هم در بعد داخل و هم خارج پیروز این نبرد باشد.

وی با اشاره به ۸ سال دفاع مقدس و دیگر توطئه‌های مختلف دشمنان در برابر جمهوری اسلامی از جمله ترورهای ناجوانمردانه علیه ملت بزرگ و انقلابی ایران همانند ترور شهیدان رجایی و باهنر خاطرنشان کرد:‌ علی‌رغم همه این موارد و همه ناآرامی‌هایی که در کشورهای اطراف وجود دارد، دنیا متحیر آرامش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این مهم به‌دلیل کار ویژه‌ای است که امام(ره) آن را انجام داد، آن کار مهم قرار دادن مذهبی به‌عنوان پشتوانه قومیت بود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل به جمهوری اسلامی ایران مصونیت بخشید و آن را بیمه کرد، افزود: برای نخستین بار در حادثه‌ای سنگین و طولانی ۸ سال دفاع مقدس ایران پیروز شد، رمز جاودانه پیروزی جمهوری اسلامی ایران همان پشتوانه بودن مذهب کنار قومیت است.

وی همچنین با اشاره به تغییر نگرش استکبار در قبال جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دشمن از مبارزه با جمهوری اسلامی خسته و ناامید شده می‌خواهد از راه تقرب به جمهوری اسلامی نزدیک شود که این به‌دلیل دو ویژگی جمهوری اسلامی است.

*ممزوجیت مردم و مذهب، پردازش دقیق و حکیمانه امام خمینی(ره) بود

سرلشکر سلیمانی ویژگی ساختاری نظام جمهوری اسلامی و ممزوجیت مردم و مذهب “جمهوریت و اسلامیت” را به عنوان ویژگی اساسی عنوان کرد که در طول نظام جمهوری اسلامی وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی تبلور حقیقی بخشی از کتاب‌الله بوده و ولی فقیه نیز در جایگاه عترت‌الله در نهاد جمهوری اسلامی در ثبات‌بخشی به این نظام مقدس نقشی اساسی داشته و تاثیر بسزایی نیز در دگرگونی آن داشته‌اند.

فرمانده نیروی قدس با بیان اینکه ممزوجیت مردم، مذهب، پردازش دقیق و حکیمانه امام خمینی(ره) بود بیان کرد: امام(ره) دموکراسی و مذهب را ممزوج کرده و از درون آن یک نظام را شکل داد که این نظام استثنایی است.

وی با اشاره به سقوط برخی نظام‌های اسلامی در منطقه خاطرنشان کرد: اگر یک نظام در دل مردم ریشه داشته باشد هیچ تجاوز داخلی نمی‌تواند آن را از هم بپاشاند.

* دفاع مقدس یک مدل و الگو است/ صدور انقلاب، صدور یک تفکر است

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه صدور انقلاب یک چارچوب مجازی داشته و غیرقابل لمس است، بیان کرد: انقلاب فکر است و نه جسم.

وی بیان کرد: صدور انقلاب دارای دو بعد «ساختار و شاکله نظام» و «چارچوب مدل‌ها و  الگوها» است، خود جمهوری اسلامی یک مدل است، ولی الگوها و مدل‌هایی که جمهوری اسلامی صادر کرد، تأثیر زیادی در صدور انقلاب داشتند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهدای ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس نیز یک الگو و مدل است.

وی افزود: اگر روحانیت شیعه بخواهد از بیش از ۱۳۰۰ سال، از خودش نمایشگاهی بروز دهد، دفاع مقدس نمایشگاه یک‌جا و یک‌باره آن است.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به رشادت‌های شهیدان باکری، خرازی و شاطر و دیگر شهدای برجسته دفاع مقدس به تأثیرات این شهیدان والامقام در جامعه اشاره کرد و گفت: مقدس‌ترین افراد و ماندگارترین چهره‌ها در جامعه ما شهدا هستند، همچنین بالاترین نقش در صدور انقلاب و سوق دادن جامعه ما به‌سمت مذهبی را شهدا داشتند.

وی از سردار شهید حسن شاطری به‌عنوان یک مدل رفتاری، اخلاقی و الگو نام برد و خاطرنشان کرد: شهید شاطری در لبنان دل‌ها را تصرف کرد و بزرگی وی زمانی نمایان شد که از میان ما رفت، شهید شاطری یک مدل و الگو بود، این مدل‌ها و الگوها مانند خود امام خمینی(ره) انقلاب ما را بیمه و در دل‌ها عزیز کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=118027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر