1

برگزاری سالروز شهادت امام رضا (ع) در ترکمنستان+تصاویر

  • کد خبر : 150764
  • ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) در مسجد حضرت فاطمهالزهرا (س) «عشق آباد» پایتخت ترکمنستان با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم عشق‏‌آباد و کارکنان محلی نهادهای ایرانی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: برگزاری سالروز شهادت امام رضا (ع) در ترکمنستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، آیین عزاداری شهادت امام رضا(ع) در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) که در آن تعداد زیادی از عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) و نیز کارکنان سفارت، رایزنی فرهنگی و کارکنان سایر ادارات ایرانی و ایرانیان مقیم «عشق‏‌آباد» حضور داشتند، با سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران و مداحی مداحان اهل بیت برگزار شد.

سفیر ایران در عشق‌‏آباد، در آغاز سخنرانی خود ضمن ابراز تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) فلسفه رسالت و امامت در دین، جامعه و سیاست و توحید را تشریح کرد.

«سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی» در بخش دیگری از سخنان خود به خلاصه‌‏ای از تاریخ زندگی و هجرت امام رضا(ع) به خراسان و اقامت بیش از  ۲ ساله در «مرو» قدیم در جنوب ترکمنستان و نیز تاریخ و حوادث شهادت آن حضرت پرداخت و وجود مرقد مطهر آن امام همام در «مشهد» را به عنوان یک برکت و افتخاری که سالانه میلیون‏ها زائر از سراسر دنیا به زیارت آن حضرت به مشهد می‏‌آیند، قلمداد کرد.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) هم به لحاظ عملی و همچنین به لحاظ تمام محسنات اخلاقی نمونه بود، گفت: وظیفه اصلی امامان ما بیدار کردن وجدان‌ انسان‌ها بود که طول امامت پربرکت ایشان نیز گواه این ادعا است.

سپس مداح اهل بیت(ع) با نوحه خوانی و مرثیه سرایی به ذکر مصیبت حضرت امام رضا(ع) و ابا عبدا.. الحسین و فرزندان و یاران با وفایش پرداختند و جمعیت حاضر با سینه زنی عزاداری کردند.

انتهای پیام/

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931003000108#sthash.p6YQmbGp.dpuf

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150764

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر