2

ملاقات رحیمی با هاشمی رفسنجانی

  • کد خبر : 15852
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰

تاکید هاشمی به رضایی: منبع لو رفتن عملیات را شناسایی کنید گزارش جاسبی از آخرین وضعیت دانشگاه آزاد به هاشمی اول وقت به مجلس آمدم. از جزیره خارک خبر گرفتم. معلوم شد قسمت اعظم نیروها برگشته‌اند و چند قایق هم هنوز ناپیدا هستند که برای پیدا کردن آنها مشغول تجسس اند. تا ساعت نه و […]

  • تاکید هاشمی به رضایی: منبع لو رفتن عملیات را شناسایی کنید
  • گزارش جاسبی از آخرین وضعیت دانشگاه آزاد به هاشمی

اول وقت به مجلس آمدم. از جزیره خارک خبر گرفتم. معلوم شد قسمت اعظم نیروها برگشته‌اند و چند قایق هم هنوز ناپیدا هستند که برای پیدا کردن آنها مشغول تجسس اند.
تا ساعت نه و نیم در جلسه علنی مجلس بودم. به دفترم آمدم. فرماندهان نیروی رزمی سپاه از شمال غرب آمدند. برای زیست زمستان در شمال غرب، امکانات می‌خواهند که به وزارت سپاه و قرارگاه مهندسی تاکید کردم.
ظهر آقای توسلی زاده نماینده خواف آمد و از مزاحمت افغان‌های مهاجر در آنجا و روحانیون اهل سنت گله داشت و مسائل زیادی مطرح کرد. آقای رحیمی نماینده پاوه آمد.
او از استاندار و فرماندار پاوه گله داشت. و از وضع روحانیون مهاجر کرد عراقی می‌گفت.
عصر جمعی از خانم های دانشکده تغذیه آمدند. از رئیس دانشگاه الزهراء گله داشتند که می‌خواهند آنها را بیرون کنند؛ چون به [دانشکده های علوم پزشکی] وزارت بهداشت و درمان مربوط شده‌اند. اعضای شورای مرکزی “انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها” آمدند. توضیح کار را دادند و مشورت کردند. این تشکل در مقابل “جامعه اسلامی دانشگاهیان” تشکیل شده‌ است.
دکتر [عبدالله] جاسبی آمد. گزارش کار دانشگاه آزاد اسلامی را داد و استمداد کرد. آقای [حسین] کمالی و آقای رحمتی از کمیسیون کار آمدند و از حذف ماده ۲۷ پیشنهادی کمیسیون در مجلس در غیاب من ناراحت بودند.
شب آقای حسنی سعدی آمد و برای آوردن ماشین های سنگین برای جبهه از بندر که مورد مخالفت وزارت راه قرار گرفته، استمداد کرد. به [آقای سعیدی کیا] وزیر راه گفتم سخت گیری نکنند. شب از آقای محسن رضایی خبر گرفتم. گفت تقریباً همه نیروها برگشته‌اند. آنها مشغول جمع‌بندی عملیات ناموفق و ناکام هستند. باید تلاش کنیم تا بفهمیم از کجا لو رفتند. مقرر شده نیروهای هوایی سپاه، به تلافی زدن مناطق غیر نظامی دو موشک به بغداد بزنند و مراکز نظامی و اقتصادی را هدف بگیرند. امروز عراق تحرکی نداشته است.
شب جلسه سران قوا در دفتر نخست وزیر بود. بررسی نحوه اطلاع دشمن از عملیات، بیشتر وقت جلسه را گرفت و درباره علاج این وضع و برنامه‌های آینده مذاکره کردیم. تصمیم بر آن شد که به بغداد موشک بزنیم. آقای [میرحسین موسوی] نخست وزیر تردید داشت و آقای رئیس جمهور و دیگران قاطع بودند. بحث دیگری مطرح شد که آیا باید اصالت را به حفظ ایران به عنوان پایگاه اسلام انقلابی بدهیم و بر این اساس، توجه به مسائل خارج از ایران و از جمله نهضت‌های آزادیبخش، تحت الشعاع آن قرار گیرد و با دولت ها در پرتو این اصل برخورد کنیم، یا اینکه وضع موجود را ادامه دهیم؛ به‌جایی نرسیدیم. بحث دیگری مطرح شد که مذاکره را به جز با اسرائیل ممنوع نکنیم و آماده مذاکره، حتی با آمریکا باشیم. قرار شد این بحث را با امام مطرح کنیم.

منبع متن روز شمار : کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۶ « دفاع و سیاست » – دفتر نشر معارف انقلاب

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر