3

زمزمه‌های رفتن دومین رئیس سازمان میراث فرهنگی در دولت تدبیر

  • کد خبر : 160586
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

زمزمه‌های خداحافظی مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دومین رئیس این سازمان در دولت تدبیر و امید به بهانه کاندیداتوری در انتخابات مجلس قوت گرفته است.

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در گفت‌وگویی با یکی از نشریات اصلاح طلب، خبر از تغییراتی در دولت داده است. آشنا در بخشی از این گفت‌وگو این گونه آورده است که « برخی از سفرهای استانی برای تیم رئیس جمهور روشن کرد که بر خلاف تصور اولیه بعضی از استانداران توانایی کافی برای اداره استان را ندارند لذا تغییرات در دولت اتفاق خواهد افتاد، هم در سطح وزرا و هم در سطح استانداران.»

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در تغییر رؤسا، یکی از بی‌ثبات‌ترین سازمانهای دولتی در دولت‌های اخیر است این بار هم از موج زمزمه‌ جابجایی‌‌ها در امان نمانده و گفته می‌شود باز هم رئیس آن خواهد رفت.

این سازمان پرحاشیه که تار و پود آن در این سالها دیگر با «سیاست» در هم آمیخته است طی دو دولت نهم و دهم، برنامه‌ها و سیاست‌های ۵ رئیس (مشایی، بقایی، احمدزاده کرمانی، موسوی، ملک‌زاده) و در دولت تدبیر و امید هم تاکنون ۲ رئیس (نجفی و سلطانی‌فر) را تجربه کرده است.

مسعود سلطانی فر پس از آنکه نتوانست از مجلس برای وزارت ورزش و جوانان، رأی اعتماد کافی را جلب کند بعد از اندک زمانی، تکیه زدن بر کرسی شورای شهر تهران، بهمن ماه ۱۳۹۲ از سوی رئیس جمهور حکم معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را دریافت کرد.

پست دولتی که نصیب مسعود سلطانی فر شد در پی استعفای محمدعلی نجفی، اولین رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت تدبیر و امید به بهانه ابتلا به بیماری قلبی بود. نجفی هم به دلیل عدم کسب رأی اعتماد از مجلسی‌ها برای وزارت آموزش و پرورش، از شورای شهر تهران، به حیاط خلوت دولت در سازمان میراث فرهنگی راه یافته بود.

در حال حاضر سلطانی فر حدود یک سال و چند ماه است که رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است اما زمزمه‌ها در سازمان میراث فرهنگی حاکی از آن است که سلطانی فر می‌خواهد کاندیدای مجلس دهم شود.

البته هیچ دور از ذهن نیست که زمزمه خداحافظی سلطانی فر از سازمان میراث فرهنگی مانند بسیاری از اخبار عزل و نصب‌ها در گام نخست تکذیب شود اما بعضی شنیده‌ها حتی حاکی از این است که گزینه احتمالی جایگزین سلطانی فر هم مشخص شده است، گزینه‌ای که باز هم رئیس جمهور از لابلای اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران انتخاب می‌کند، احمد مسجد جامعی.

مسجد جامعی در این یک سال اخیر با سر زدن به اماکن مختلف قدیمی و تاریخی تهران توانست دوباره نام و چهره خود را در رسانه‌ها زنده کند و گزینه‌ای برای انتصابات دولتی شود.

دولت تدبیر و امید که در مواردی منتقد عملکرد دولت‌های قبل بوده است نیکو است که حداقل در عزل و نصب‌هایی که انجام می‌دهد به سبک و سیاق دولت‌های قبل، پیش نرود و به «ثبات در مدیریت» نیم نگاهی داشته باشد تا این گونه نشود که طی دو سال ۲ رئیس در یک سازمان بر کرسی ریاست تکیه زند.

*قابل ذکر است که این مسئولان در برابر پیگیری‌های فارس برای کسب اطلاعات موثق، پاسخگو نبودند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر