2

ویزیت رایگان مبتلایان به پوکی استخوان

  • کد خبر : 16771
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۴

دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران گفت: اعضای این انجمن با هماهنگی گروه های آموزشی طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در روز ۲۸ مهر که مصادف با۲۰ اکتبر و روز جهانی مبارزه با پوکی استخوان است بیماران مبتلا به پوکی استخوان را رایگان معاینه خواهند کرد. به گزارش واحد مرکزی […]

دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران گفت: اعضای این انجمن با هماهنگی گروه های آموزشی طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در روز ۲۸ مهر که مصادف با۲۰ اکتبر و روز جهانی مبارزه با پوکی استخوان است بیماران مبتلا به پوکی استخوان را رایگان معاینه خواهند کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر رییس السادات در نشست مطبوعاتی که به مناسبت برگزاری سمپوزیوم تازه های پوکی استخوان برگزار شد افزود: پوکی استخوان ششمین علت مرگ سالمندان است و ۳۵ درصد از سالمندان در طول دوران سالمندی خود دچار عوارض و شکستگی های ناشی از ضربه و زمین خوردگی می شوند.
دکتر رایگانی رییس سمپوزیوم تازه های پوکی استخوان نیز گفت: پوکی استخوان جنبه های مختلف دارد که موضوع کارکرد غدد، روماتولوژی، طب فیزیکی و توانبخشی و نیز بحث جراحی از رویکردهای درمانی درباره این بیماری محسوب می شود.
وی افزود: به همین دلیل در سمپوزیوم تازه های پوکی استخوان که ۲۸ مهر در تهران برگزار می شود از همه متخصصان در رویکردهای درمانی یاد شده دعوت کرده ایم تا به بحث و بررسی درباره جدیدترین روشهای درمانی این بیماری شایع بپردازند.
دکتر رایگانی با بیان اینکه پوکی استخوان در ایران به سبب مصرف کم لبنیات و مکمل های کلسیم دار توسط مردم شایع تر از کشورهای اروپایی است افزود: باید در زمینه پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان فرهنگ تغذیه ای مردم با تسهیل مصرف لبنیات در مدارس و خانه اصلاح شود.
وی افزود: پیشگیری از پوکی استخوان را می توان با اجرای برنامه های متراکم سازی استخوان از طریق ورزش کردن مناسب تقویت کرد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16771

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر