5

«روسای سه قوه پاسخ دهند، چرا جهاد اقتصادی فراموش شد؟»

  • کد خبر : 1968
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۴

به دنبال حکم توقیف هفته نامه «۹ دی» از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات، حمید رسایی مدیرمسئول این نشریه در سایت شخصی خود نوشت: جریان خواص مردود که در فتنه سال ۸۸ از چشم جامعه اصولگرایی افتاد و جریان خواص مردود که در حوادث اخیر وزارت اطلاعات از چشم جامعه افتاد،‌ هفته نامه ۹ دی […]

به دنبال حکم توقیف هفته نامه «۹ دی» از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات، حمید رسایی مدیرمسئول این نشریه در سایت شخصی خود نوشت:

جریان خواص مردود که در فتنه سال ۸۸ از چشم جامعه اصولگرایی افتاد و جریان خواص مردود که در حوادث اخیر وزارت اطلاعات از چشم جامعه افتاد،‌ هفته نامه ۹ دی را مزاحم خود می دیدند بنابر این در تعطیلی این نشریه به توافق رسیدند و این در حالی است که هیات نظارت نیز در اختیار این دو جریان است. بویژه که هفته نامه ۹ دی اعلام کرده بود تا پایان امسال در هر شماره به بازخوانی رفتار شخصیت های سیاسی در فتنه ۸۸ خواهد پرداخت. جالب اینجاست که کاریکاتور منتسب به خاتمی در شماره ۱۷ درج شده که تیتر یک آن چنین بود: «روسای سه قوه پاسخ دهند، چرا جهاد اقتصادی فراموش شد؟» همچنین در صفحه اول، یادداشت محوری و کلیدی اینجانب با عنوان «کشمیری را دستگیر کنید حتی اگر رجایی اعتراض کند» درج شده بود. بدیهی است که با تیترها صفحه اقتصادی ۹ دی مساله می شود.

هیات نظارت بر مطبوعات مطابق آنچه از ترکیب آن انتظار می رفت، در جلسه مورخ ۲۳ خرداد ۹۰ بدون هیچگونه سابقه تذکر شفاهی و کتبی، هفته نامه ۹ دی را با استناد به دلایلی واهی توقیف کرد!

اینجانب از معاونت مطبوعاتی درخواست کردم تا حکم این توقیف را برایم فکس کند که اعلام شد چون محرمانه است قابل فکس نیست و ارسال می شود! اما جالب است که روز گذشته یک ساعت بعد از تصمیم اخذ شده دلایل توقیف ۹ دی در رسانه ها اعلام شد! مطابق آنچه رسانه ها به نقل از دبیرخانه هیات نظارت منتشر کرده اند، به شرح ذیل است که پاسخ هر یک از اشکالات اعلام شده را توضیح می دهم:

۱ . اعلام شده که ۹ دی زمینه انتشارش سیاسی و فرهنگی است ولی در هر شماره یک تا دو صفحه مطالب اقتصادی منتشر می کند. این در حالی است که روال پذیرفته شده در هیات نظارت نسبت به نشریات بر این است که باید حداقل ۵۰% صفحات مطابق زمینه انتشار باشد و ۹ دی نیز تاکنون اینگونه بوده و فقط یک صفحه آن اقتصادی و البته در سال جهاد اقتصادی به دو صفحه آن هم با رویکرد سیاسی تبدیل شده. یعنی بیش از ۸۰% آن سیاسی فرهنگی و بقیه صفحات نیز با رویکرد سیاسی است.

۲ . اعلام شده که در یکی از شماره های ۹ دی با چاپ کاریکاتوری به روحانیت اهانت شده که منظور چاپ کاریکاتوری در شماره ۱۷ هفته نامه ۹ دی در باره محمد خاتمی و به مناسبت سالمرگ دوم خرداد است. این در حالی است که اولا این کاریکاتور نقاشی خاتمی است و هیچگونه توهینی در آن صورت نگرفته. دوما روزنامه ایران در وی‍‍ژه نامه سال ۸۸ خود این کاریکاتور را به چاپ رسانده بنابراین این روزنامه را هم باید توقیف کنند. سوما روزنامه شرق در سال های قبل عکسی از این کاریکانور را در صفحه اول خود در حالی که کاریکاتوریست و خاتمی در کنار هم ایستاده و این کاریکاتور در دستشان بود به چاپ رسانده. البته اینجانب حمید رسایی اعلام می کنم که محمد خاتمی به دلیل خیانت هایش در سال های اصلاحات و همچنین نقش جدی ای که در کودتای انقلاب مخملی سال ۸۸ داشت،‌ اساسا باید خلع لباس شود و نهادهای ذی ربط باید پاسخگوی تعلل خود در این باره باشند.

۳ . اعلام شده که صاحب امتیاز ۹ دی بدون تصویب هیات نظارت اقدام به تغییر صاحب امتیاز کرده است. این در حالی است که موسسه دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر بر اساس مجوز شماره ۴۸۵۷ به مدیر مسئولی اینجانب می باشد و صاحب امتیاز ۹ دی نیز بر اساس مجوز شماره ۱۵۷۰۴/۸۹ نیز متعلق به اینجانب است. بر اساس مجوز قانونی، موسسه مذکور می تواند فعالیت مطبوعاتی داشته باشد به همین منظور پس از هماهنگی و موافقت معاونت مطبوعاتی وقت و سپس با اعلام کتبی به شماره ۱۰۰۱/۸۹ مورخ ۱۳/۱۰/۸۹ به معاونت فعلی تغییر صاحب امتیاز اعلام شد که در نامه شماره ۲۶۹۱۷/۸۹ معاونت مذکور مدارکی برای این کار درخواست کرد که در تاریخ ۲۴/۱/۹۰ این موراد نیز ارسال شد.

۴ . نکته مهم این است که در طول انتشار بیست شماره ۹ دی حتی برای یک بار به هفته نامه ۹ دی تذکر رعایت موارد ذکر شده صورت نگرفته و به یکباره این هفته نامه توقیف می شود.

۵ . اما آیا واقعیت همین موارد بوده است؟ قطعا این طور نیست بلکه جریان خواص مردود که در فتنه سال ۸۸ از چشم جامعه اصولگرایی افتاد و جریان انحرافی که در حوادث اخیر وزارت اطلاعات از چشم جامعه سقوط کرد،‌ هفته نامه ۹ دی را مزاحم خود می دیدند. بنابر این در تعطیلی این نشریه به توافق رسیدند و جالب این است که هیات نظارت نیز در اختیار ترکیبی از این دو جریان است.  بویژه که هفته نامه ۹ دی در آخرین شماره خود در دو صفحه با عنوان “طراحی پروژه از دولت وحدت ملی تا انقلاب مخملی” به تحلیل حوادث پشت پرده و قبل از ۲۲ خرداد ۸۸ پرداخته و اعلام کرده بود تا پایان امسال در هر شماره به بازخوانی رفتار شخصیت های سیاسی در فتنه ۸۸ خواهد پرداخت. جالب اینجاست که کاریکاتور منتسب به خاتمی در شماره ۱۷ درج شده که تیتر یک آن چنین بود : “روسای سه قوه پاسخ دهند، چرا جهاد اقتصادی فراموش شد؟” همچنین در صفحه اول، یادداشت محوری و کلیدی اینجانب با عنوان “کشمیری را دستگیر کنید حتی اگر رجایی اعتراض کند” درج شده بود. بدیهی است که با تیتر ها صفحه اقتصادی ۹ دی مساله می شود.

۶ . بنده به عنوان یکی از عناصر حاضر در ۹ دی به جریان انحرافی و خواص مردود اعلام می کنم که هفته نامه ۹ دی را تعطیل می کنید،‌ ۹ دی و حوادث قبل و بعد از آن را که نمی توانید تعطیل کنید. بنابر این بدانید که حسرت یک آخ را بر دلتان خواهم گذاشت و انشاءالله ۹ دی با کمک همه دوستان فعال در آن و جامعه اصولگرا همچنان به روشنگری خواهد پرداخت و راهش را ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر