1

شورای نگهبان مقابله کنندگان با نظام را نمی‌پذیرد

  • کد خبر : 15860
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸

امیر طاهرخانی افراد تأیید صلاحیت شده برای نامزدی انتخابات را، شایسته پذیرفتن در لیست انتخاباتی خواند و افزود: به طور قطع شورای نگهبان اشخاصی که در تقابل با نظام اسلامی هستند را نخواهد پذیرفت. امیر طاهرخانی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدت باقی‌مانده تا انتخابات، فرصت بسیار ارزشمندی است تا افراد علاقه‌مند به […]

امیر طاهرخانی افراد تأیید صلاحیت شده برای نامزدی انتخابات را، شایسته پذیرفتن در لیست انتخاباتی خواند و افزود: به طور قطع شورای نگهبان اشخاصی که در تقابل با نظام اسلامی هستند را نخواهد پذیرفت.

امیر طاهرخانی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدت باقی‌مانده تا انتخابات، فرصت بسیار ارزشمندی است تا افراد علاقه‌مند به کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، از آن بهره‌ ببرند.

وی ادامه داد: همانطور که در فضای جامعه و رسانه‌ای مشاهده می‌شود، بسیاری از فعالان سیاسی مشتاق به کاندیداتوری در انتخابات مجلس، فعالیت و تبلیغات خود را شروع کرده و برخی هنوز وارد این جرگه نشده‌‌اند.

* کسانی که دل در گرو نظام اسلامی دارند مشارکت حداکثری در انتخابات خواهند داشت

طاهرخانی عرصه انتخابات را صحنه حضور مردم و خدمتگزاران به ملت دانست و با اظهار امیدواری به مشارکت بالای مردمی در این انتخابات، افزود: کسانی که دل در گرو نظام انقلاب اسلامی دارند، باید با حضور و مشارکت حداکثری در این میدان،‌ کاندیدای مورد نظر خود را به خانه ملت بفرستند.

این نماینده اصلاح‌طلب آثار فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را در انتخابات بسیار مؤثر دانست و ادامه داد: نشاط و تحرک احزاب در انتخابات منجر به مشارکت حداکثری مردم خواهد شد و می‌توانند نقش تعیین‌کننده و مستقیمی بر حضور آنها در این زمینه داشته ‌باشند.

* حضور فعالانه احزاب در انتخابات ‌به نفع نظام و مردم است

وی یکی از خلأهای مهم انتخاباتی کشور را نبود احزاب مشخص و سازماندهی شده در این عرصه عنوان کرد و گفت: یکی از خلأهای انتخاباتی کشور ما فعالیت ضعیف و حضور کمرنگ احزاب در انتخابات است، به همین دلیل بیشترین تأثیرپذیری انتخاباتی در نظام ما از سوی جریان‌ها صورت می‌گیرد تا احزاب.

نماینده تاکستان در مجلس حضور فعالانه احزاب در انتخابات را به نفع نظام و مردم دانست و ادامه داد: احزابی که با تابلوی مشخص وارد انتخابات می‌شوند، طبیعی است که بتوانند عملکرد و هزینه‌های انتخاباتی را معین و شفاف‌سازی کنند.

* فعالیت انتخاباتی احزاب موجب شفافیت منابع مالی کاندیداها می‌شود

وی با تصریح بر حزبی شدن انتخابات در کشور، تصریح کرد: یکی از نقاط مبهم فعالیت‌های انتخاباتی، منابع مالی کاندیداهاست؛ ولی اگر احزاب به عرصه انتخاباتی وارد شوند، می‌توانند نقاط مبهم و گنگ در این زمینه را برطرف سازند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با عنوان اینکه تا به امروز چهره‌ها در انتخابات کشور رأی‌آور بوده‌اند تا برنامه‌ها، اظهار داشت: بر همین اساس، تلاش همگان این است که انتخابات را به سوی حزبی شدن پیش ببرند، چرا‌که احزاب با ارائه برنامه‌های‌ مشخص، می‌توانند به سوی جبران این خلأ اجتماعی حرکت کنند.

* اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقل‌ها‌ سه جریان مهم انتخاباتی

وی در تشریح آرایش انتخاباتی احزاب، جریان‌ها و گروه‌های مختلف، گفت: در عرصه انتخابات، دو یا سه جریان فعال، ظاهر خواهند شد که از جمله آن‌ها می‌توان جریان اصولگرایی، جریان اصلاح‌طلبی و در نهایت جمعی از کاندیداهای مستقل را نام برد.

طاهرخانی نیروهای جریان اصولگرایی را دارای ‌انشعاب‌های گوناگونی دانست و افزود: همان‌گونه که از فعالیت‌های اصولگریان می‌توان مشاهده کرد، این جریان با گرایش سنتی، جبهه متحد، پایداری و حتی طیف نزدیک به دولت هستند که با تابلوی مشخصی وارد میدان انتخابات خواهند شد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه گذشت زمان بتواند فضای سیاسی را تلطیف‌تر از گذشته کند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنم شاهد حضور حداکثری مردم با انتخاب و ورود بهترین چهر‌‌ها، در مجلس نهم باشیم.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در تشریح بیشتر از فعالیت‌ جریان اصولگرایی در انتخابات، تصریح کرد: گروه موسوم به ۸+۷ که در قالب جبهه متحد اصولگرایی تشکیل شده، گروه سنتی هستند که خود را صاحب این جریان و حرکت می‌دانند.

* لاریجانی و قالیباف یک جریان هستند

وی افزود: قالیباف یا لاریجانی که اخیراً با ۱۵۰ نماینده مجلس جلسه گذاشته است، یک جریان محسوب خواهند شد.

این نماینده اصلاح‌طلب ‌ادامه داد: البته گروه‌هایی که اسم و رسم خاصی هم دارند، این تعداد نماینده و پایگاه مردمی ندارند، چرا‌که قالیباف و لاریجانی در گذشته کاندیدای ریاست جمهوری بودند و هر یک به جریانی تبدیل شده‌اند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با تأکید بر اینکه حضور علما و عظام آیات همانند آیت‌الله مهدوی‌کنی، مصباح‌یزدی، خوشوقت و یزدی، برای ایجاد وحدت و اتحاد بین اصولگرایان است، بیان کرد: البته من بعید می‌دانم این وحدت شکل بگیرد به دلیل اینکه برخی از آقایان اصولگرا حتی به منشور مصوب اعلامی از سوی جبهه متحد اصولگرایی وفادار نبوده و به آن تن نمی‌دهند.

وی با اشاره به مرزبندی اصولگرایان با جریان فتنه و منحرف به عنوان یکی از مواد مصوبه جبهه متحد اصولگرایی، ابراز داشت: اگر چه اصولگرایان در ظاهر جریان انحرافی را قبول نداشته و در منشور خود از آن به عنوان یکی از مصوبه‌های تعهد نام برده‌اند ولی در عمل عده‌ای، خلاف آن ثابت شده است.

* تکثر بر اصلاح‌طلبان سایه انداخته و هنوز به نتیجه نرسیده‌اند‌

وی در بحث فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان افراطی، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان هنوز به جمع‌بندی نرسیدند و فراکسیون خط امام (ره) مجلس و یا آنها که بیرون از مجلس هستند، هیچکدام فعلاً در خصوص انتخابات به نتیجه مطلوبی دست نیافته‌اند.

عضو فراکسیون اقلیت در مجلس بیان کرد: طبق اعلام برخی از افراد اصلاح‌طلب یا اعضای جریان خط امام (ره)، آنها در هر شرایطی در انتخابات شرکت خواهند کرد ولی تکثر در این جریان سایه انداخته و احتمال می‌رود نمود تکثرگرایی در جریان اصلاح‌طلبی، تصمیم‌گیری‌ها را فردی کرده و به نتیجه لازم نرسند.

وی با توصیه به متحد شدن اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات، گفت: اگر در اراده نظام هم به حضور این جریان در انتخابات باشد که البته این اراده وجود دارد و نبود دیگر محدودیت‌ها، می‌توان به پایان خوبی امیدوار بود.

*اصلاح‌طلبان شخصیت‌های افراطی را به عقب برانند

طاهرخانی افزود: اگر جریان اصلاح‌طلب بتوانند با عقب راندن شخصیت‌های افراطی و حضور بیشتر چهره‌های علمی و عقل‌گرا، نیروهای خود را متحد و با یک لیست وارد عرصه انتخابات شوند، تصور می‌کنم؛ موفقیت و نتایج بهتری عایدشان شود.

وی حضور اصلاح‌طلبان را با فضای ایجاد شده از سوی نظام و مجموعه اجرایی کشور در عرصه انتخابات را دو مقوله جداگانه خواند و ادامه داد: فضای مناسب کمک خواهد کرد تا اصلاح‌طلبان بتوانند در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا شما به عنوان اصلاح‌طلب می‌پذیرید که با اصلاح‌طلبان افراطی در یک لیست واحد، وارد عرصه انتخاباتی شوید؟ جواب داد: در این عرصه باید با نگاه به چهره‌ها، ببینیم چه کسانی هستند. البته ما جریان خط امام (ره) را دنبال کرده و در چارچوب دیدگاه‌ها و اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی حرکت می‌کنیم و همین برای ما اصل و خط قرمز ما است.

وی لیست ارائه شده از سوی اصلاح‌طلبان را مبنی بر نگاه جریانی و گروهی اعضای آن دانست و افزود: البته نگاه، بینش و شناخت فردی هم وجود دارد و اگر قرار باشد اشخاصی در انتخابات، کنار هم قرار بگیرند، باید با مطالعه بر آن مجموعه، شایستگی همکاری با آنها را مورد ارزیابی قرار دهند.

*در انتخابات کنار افراطیون و مقابله کنندگان نظام نخواهیم بود

طاهرخانی حضور و تأثیرگذاری چهره‌های اصلاح‌طلب اعم از افراطی یا میانه‌رو را برای قرار گرفتن در لیست واحد، مورد تأکید قرار داد.

وی اظهار داشت:‌ به طور قطع ما در کنار کسانی که با نظام اسلامی تقابل داشته‌اند، قرار نخواهیم گرفت.

*باید در چارچوب قانون و منویات رهبری انقلاب حرکت کنیم

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما با افرادی که مصالح نظام اسلامی را در نظر نگرفتند، یکی نخواهیم شد، چرا که ما با همین نظام، قانون اساسی، اندیشه‌های امام (ره) و رهبری مقام معظم رهبری خواهیم ماند و باید در این چارچوب حرکت کنیم.

وی در برابر این پرسش که حضور چهره‌های جبهه منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی در میان اصلاح‌طلبان فعال برای انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ پاسخ داد: چنین خبرهایی ندارم که جریان خط امام (ره) با چنین گروه‌هایی، نشست داشته باشند، ضمن آنکه هر فردی از حقوق اجتماعی برخوردار است، مگر اینکه کسی به حکم دادگاه از فعالیت اجتماعی ـ سیاسی محروم شده باشد.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس، افزود: خود افراد برای فعالیت‌های اجتماعی تصمیم می‌گیرند که با کدام اشخاص همکاری کنند، ضمن آنکه در جریان‌های اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب اشخاصی هستند که با یکدیگر تقابل دارند و این مسئله طبیعی است.

وی ادامه داد: همانطور که برخی افراد اصولگرا حاضر نیستند در کنار هم باشند، این قاعده در جریان اصلاح‌طلبی نیز جاری است و تکثر و اختلاف دیدگاه وجود دارد مثل آنکه عده‌ای از اصولگرایان مجلس، نمی‌خواهند در کنار فرد اصولگرایی دولتی مثل مشایی، قرار گیرند.

طاهرخانی با عنوان اینکه مَثَل آب و آتش در هر دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود دارد، ابراز داشت: این مسئله حتی بین افراد اقلیت و دیگر گروه‌ها نیز صادق است که بین آنها تقابل فکری وجود داشته و عقاید یکدیگر را نپسندند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شخص شما قبول می‌کنید در لیستی حضور داشته باشید که دیگر افراد آن، در دوره قبل نظام را متهم به تقلب کرده و امروز هم ” شعار انتخابات آزاد ” سر می‌دهند؟ گفت: باید با دیدن لیست و کارنامه اشخاص این تصمیم را گرفت، همچنان که تأیید افراد توسط شورای نگهبان به خاطر حضور در گروه خاص نیست، بلکه به دلیل عملکرد آنهاست.

*شورای نگهبان مقابله کنندگان با نظام را نمی‌پذیرد

این نماینده مجلس تمامی افراد تأیید صلاحیت شده برای نامزدی انتخابات را، شایسته پذیرفتن در لیست انتخاباتی خواند و افزود: به طور قطع شورای نگهبان اشخاصی که در تقابل با نظام اسلامی هستند را نخواهد پذیرفت.

*با افرادی که بوق‌های تبلیغاتی بیگانگان شده‌اند، نخواهیم بود

وی ادامه داد: به هر ترتیب در کنار کسانی که به لحاظ فکری هماهنگی لازم را داشته یا آنها را در چارچوب اندیشه‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری ببینیم، خواهیم بود و در غیر این‌ صورت با افرادی که بوق‌های تبلیغاتی بیگانگان بوده و به نظام آسیب رساندند،‌ نخواهیم بود.

*برخی اصلاح‌طلبان سردرگم انتخاباتند

طاهرخانی با بیان اینکه احتمالاً در انتخابات آتی کاندید خواهد شد،‌ گفت: کاندیداهای جریان اصلاح‌طلبی شاید در انتخابات شرکت کنند و شاید هم نه و نمایندگان اصلاح‌طلب نیز در حال بررسی موقعیت و سردرگمی به سر می‌برند و فعلاً چیزی معلوم نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه اصلاح‌طلبان برای جبران گذشته خود به ویژه در دوره مجلس ششم و دولت اصلاحات چیست؟ بیان کرد: عملکرد فعلی اصلاح‌طلبان در دوره مجلس هشتم، گویای این است که از مواضع دوره ششم فاصله ‌گرفتند.

*اصلاح‌طلبان در مجلس ششم دچار افراط و تفریط شدند

این اصلاح‌طلب میانه‌رو افزود: علاوه بر اینها هر شخصیت اصلاح‌طلبی مشی نویی برای خود دارد و گذشت زمان، تعیین‌کننده رفتار گروه‌ها و احزاب خواهد بود که چه تاکتیک سیاسی را انتخاب کنند و متأسفانه در دوره مجلس ششم دچار افراط و تفریط شدند و می‌توانستند خیلی بهتر از این عمل کنند.

وی، اختلاس اخیر را معلول عوامل گوناگونی از جمله سیستم مالی و اقتصادی کشور دانست و گفت: سیستم اقتصادی کشور در وضعیتی قرار گرفته که اعتماد مردم، نسبت به آن سلب شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: بی‌دقتی در انتصاب افراد، نبود نظارت لازم در امور از سوی مسئولان امر و دیگر عوامل، منجر به بروز اختلاس‌های کلان و کاهش اطمینان مردم به نظام بانکی کشور می‌شود.

وی اختلاس اخیر را در طول تاریخ کشور بی‌سابقه خواند و بیان کرد: مسئولیت این موضوع بر عهده دولت بوده و نمی‌تواند برای فرار از آن فرافکنی کند و حداقل اینکه دولت نظارت لازم را نداشته است؛ به دلیل اینکه چگونه ممکن است یک فرد بدون توصیه، وام کلانی را که مستندات آن ناقص بوده از بانک دریافت ‌کند؟فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر