3

پیگیری وزارت کشور برای حق رای نمایندگان مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ از مجمع تشخیص مصلحت

  • کد خبر : 200709
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

نماینده ناظر مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اظهار داشت: وزارت کشور موضوع حق رای نمایندگان در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را از مجمع تشخیص مصلحت پیگیری می کند.

قاسم میرزایی نکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مخالف شورای نگهبان با حق رای نمایندگان عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور گفت: بنده به اتفاق خانم مافی، به عنوان نمایندگان مجلس در این کمیسیون انتخابات شدیم و در نشست کمیسیون ماده ۱۰ احزاب موضوع حق رای را بررسی کردیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست، روند بررسی طرح فعالیت احزاب و گروه های سیاسی که در مجلس نهم مطرح شده بود، ارزیابی شد، این طرح بعد از چند بار رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان نهایت به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رای و تایید نهایی ارسال شد.

وی اظهار داشت: باید شورای نگهبان بعد از سه ماه در این باره اظهار نظر می کرد اما تصور می شود که همچنان در نوبت بررسی قرار دارد و لازم می دانیم که مسئله به صورت جدی پیگیری شود تا هر چه زودتر درباره آن تعیین تکلیف شود.

این نماینده تاکید کرد: نمایندگان مجلس دهم هم مانند نمایندگان دوره گذشته خواهان حق رای عضو مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور هستند، انتظار داریم مجمع تشخیص مصلحت نظام این حق را مجدد در نظر بگیرند.

میرزایی افزود: البته از آنجایی که همچنان طرح مذکور به قانون تبدیل نشده است حق رای برای نمایندگان عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وجود دارد و در حال حاضر خللی در کارها وجود ندارد چرا که در نشست های اخیر برای تشکیل احزاب و گروه های سیاسی رای گیری انجام می شود و ما اجازه اظهار نظر و رای داریم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقرر شد کمیسیون ماده ۱۰ وزارت کشور مووع حق رای نمایندگان عضو در این کمیسیون را از مجمع تشخیص مصلحت پیگیری کنند، اگر نمایندگان مجلس و نمایندگان قوه قضاییه حق رای نداشته باشند حضور و عضویت ما بی معنا می شود و وزارت کشور می تواند به تنهایی برای احزاب و تشکل های سیاسی تصمیم گیری کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=200709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر