2

تحریم ایران به عامل اصلی تسریع بحران اقتصادی اروپا تبدیل شده است.

  • کد خبر : 30777
  • ۰۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶

دلیل عقب نشینی یا سستی آمریکا در زمینه تحریم نفت ایران، شتابزدگی در اتخاذ این تصمیم و عدم بررسی نتایج و تبعات آن بوده است.

بیروت (العالم) یک کارشناس عرب با اشاره به نتایج منفی تحریم نفت ایران بر اقتصاد امریکا و اروپا، اظهار داشت: تحریم ایران به عامل اصلی تسریع بحران اقتصادی اروپا تبدیل شده است.

افق نیوز =”ربیع یاغی” روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: دلیل عقب نشینی یا سستی آمریکا در زمینه تحریم نفت ایران، شتابزدگی در اتخاذ این تصمیم و عدم بررسی نتایج و تبعات آن بوده است.

ربیع یاغی، نفت ایران را برای صنایع نفتی و استراتژیک اروپا و آسیا تاریخی دانست و گفت: توقف صادرات نفت ایران به برخی از پالایشگاه‌های اروپا منجر به اخلال در کار یا تعطیلی آنها می‌شود.

یاغی اشاره کرد که از میان کشورهایی که بیشترین آسیب را از تحریم ایران خواهند دید می توان به یونان اشاره کرد. زیرا این کشور تقریبا حدود ۶۰ درصد نفت خود را از ایران تأمین می کند، و پالایشگاههای  این کشور متناسب با نفت ایران ساخته شده است.

ربیع یاغی تحریم های اخیر علیه ایران را با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد اروپا، مطالعه نشده دانست و گفت: برخی کشورهای اروپایی از فروپاشی اقتصادی و بحران های مالی رنج می برند، و نمی توانند خودشان را با بحران توقف صادرات نفت ایران و یا افزایش قیمت های ناشی از این تحریم ها سازگار کنند. به طوری که طی ۴۸ ساعت قیمت نفت برنت بیش از ۲۶ دلار و نفت نایمکس ۱۱ دلار افزایش یافته است.

یاغی تصریح کرد: نتایج منفی این تصمیم قبل از هر کشوری بر اقتصاد کشورهای اروپایی و امریکا نمایان خواهد شد، و شهروندان امریکایی که زمانی برای هر لیتر بنزین فقط چند سنت می پرداختند چگونه می توانند خودشان را با بنزین دو دلاری تطبیق دهند؟؛ این امر ممکن است به دو برابر شدن قیمت نفت در آستانه فصل تابستان منجر شود، و اعتراض سراسری مردم در امریکای شمالی و اروپا را به همراه داشته باشد.

این کارشناس نفتی افزود: تحریم اخیر حتی بر کشورهایی که به آن رأی منفی داده اند تأثیر خواهد گذاشت. زیرا با توجه به کمبود عرضه جهانی، قیمت نفت به بیش از دو برابر قیمت کنونی خواهد رسید.

وی افزود: تولید جهانی نفت در بهترین شرایط از ۸۶ میلیون بشکه تجاوز نخواهد کرد. این در حالی است که میزان تقاضای جهانی حدود ۸۷ تا ۸۸ بشکه است.

وی افزود: با وجود اینکه تحریم اخیر علیه ایران هنوز اجرا نشده است اما این تحریم عامل مهمی در تسریع بحران اقتصادی و مالی کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. از سوی دیگر برخی از کشورها به این تحریم ها پایبند نبوده اند. زیرا نتوانسته اند خودشان را با شرایط کنونی وفق دهند. علت این امر نیز آن است که اقتصاد آنها فروپاشیده است و نمی توانند خودشان را به گرداب بیندازند.

ربیع یاغی در ادامه با اشاره به اینکه عامل روانی نیز ممکن است به نگرانی در بازارهای جهانی نفت و افزایش قیمت ده درصدی آن انجامیده باشد افزود: افزایش ناگهانی قیمت ها به شکافهایی در نظام اقتصادی و مالی این کشورها می انجامد.

وی افزود: برخی بانک های اروپایی با تحریم مالی ایران دچار مشکل شده اند و زمانی که در زمینه تعامل با ایران خودشان را دچار تحریم می کنند عملا مشتریان مهمی را از دست می دهند. از سوی دیگر این اقدام به تضعیف یورو می انجامد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر