2

سازمان ثبت احوال کشور جایگاه حاکمیتی دارد و در تمام عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی کشور اثرگذار است.

  • کد خبر : 5471
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶

محمد ناظمی‌ اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور در همایش “جمعیت، جهاد اقتصادی و توسعه پایدار ” ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور جایگاه حاکمیتی دارد و در تمام عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی کشور اثرگذار است. وی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ گزارش جمعیتی را می‌توان از پایگاه […]

محمد ناظمی‌ اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور در همایش “جمعیت، جهاد اقتصادی و توسعه پایدار ” ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور جایگاه حاکمیتی دارد و در تمام عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی کشور اثرگذار است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ گزارش جمعیتی را می‌توان از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ثبت احوال کشور دریافت کرد.

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: امروزه در دورافتاده‌ترین روستاها سازمان ثبت احوال نمایندگانی را دارد که از این سازمان حمایت می‌کنند و کنسولگری‌ها در یک ارتباط بسیار منسجم همکاری لازم را با این سازمان دارند.

وی با بیان اینکه ۳ مأموریت برای سازمان ثبت احوال کشور تعریف شده است، افزود: مأموریت اول این سازمان ثبت وقایع و مهاجرت، مأموریت دوم صدور اسناد هویتی برای تمام ایرانیان و مأموریت سوم نشر آمار و اطلاعات جمعیتی است.

ناظمی‌اردکانی با اشاره به اینکه پدیده جمعیت بسیار مهم و تعیین کننده است، گفت: جا دارد که ما هم به این پدیده با نگاه‌های کوتاه مدت و بلند‌مدت بپردازیم.

وی به شعار روز جهانی جمعیت اشاره و اضافه کرد: امسال شعار جمعیت “جهان ۷ میلیاردی است ” و این شعار از لحاظ کمیت و کیفیت برای جهان حائز اهمیت است.

رئیس سازمان ثبت احوال یادآور شد: امروزه در محافل علمی و پژوهشی شاید بیشترین کتب و مقالات در ارتباط با موضوع جمعیت و جمعیت‌شناختی باشد ولی در کشور کمتر به این موضوع از لحاظ کیفی پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران ۱٫۵صدم جمعیت جهانی را دربر دارد، گفت: کشورهای چین، هند و ایالات متحده آمریکا به ترتیب با حدود ۲۰ و ۱۷درصد از لحاظ جمعیت رتبه اول تا سوم را دارند.

ناظمی‌اردکانی تصریح کرد: کشورهای اندونزی، برزیل، پاکستان، بنگلادش، نیجریه، روسیه و ژاپن به ترتیب کشورهای چهارم تا دهم از لحاظ تعداد جمعیت هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت ایران بدون احتساب مهاجرت بیش از ۷۴٫۵ میلیون نفر است که از این جمعیت ۵۲٫۹ دهم میلیون نفر در شهرها و ۲۶٫۱ دهم میلیون نفر در روستاها زندگی می‌کنند، افزود: از این جمعیت ۳۸٫۸ دهم مردان و ۳۶٫۷ دهم زنان هستند.

رئیس سازمان ثبت احوال به نرخ رشد در کشور اشاره کرد و گفت: نرخ رشد در کشور ۱٫۲۵صدم و نرخ ولادت ۱۸٫۶ دهم در هزار، نرخ وفات ۵٫۸ دهم در هزار و نرخ امید به زندگی با متوسط عمر در کشور ۷۰ سال است.

وی با بیان اینکه در سازمان ثبت احوال موضوع مهاجرت جدی گرفته شده است، خاطر نشان کرد: مردم وظیفه قانونی دارند هرگونه جابه‌جایی را در اولین فرصت به ادارات ثبت احوال اعلام کنند و در پورتال سازمان هم پیش‌بینی شده که فرد از طریق پورتال سازمان تغییر محل زندگی را اعلام کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5471

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر