8

قرائتی:قرآن را آنگونه که شایسته است نه چشیدیم و نه چشاندیم

  • کد خبر : 103296
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی با تاکید بر اینکه قرآن را نه چشیدند و نه چشیدیم و نه به دیگران چشاندیم ، گفت:امیدواریم روز به روز شاهد فراگیرتر شدن قرآن در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار افق همایش تجلیل از برگزیدگان دوره تابستانی طرح قرآنی واژه های آسمانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، حضرت آیت الله حق شناس، مهدی چمران عضو شورای شهر تهران، امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام «مصطفی میرلوحی» مسئول دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری، «مهدی چمران» و «پیرهادی» عضو شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام «میثم امرودی» قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری، حجت‌الاسلام «موسوی هوایی» معاون سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام «ناصحی» رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری  و جمع کثیری از شرکت کنندگان این  و آحاد عموم مردم در برج میلاد برگزار شد.

IMG19300035

از ویژگیهای طرح قرآنی واژه های آسمانی که برای اولین بار توسط مجتمع آموزشی قرآنی آفتاب برگزار گردید می توان به آموزش ترجمه قران در حداقل زمان و بدون نیاز به فراگیری ادبیات عرب ، امکان آموزش غیر حضوری و ترجمه قرآن کریم و حفظ موضوعی در یک بسته آموزشی اشاره کرد.

این طرح قرآنی با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مساجد ، مدارس ، پادگانها و همچنین برای حدود ۲۰ هزار نفر از معتکفان در ۱۰۸ مسجد اجرا شد  که پس از توزیع ۲۰ هزار جلد کتاب در میان معتکفان بخش اعظمی از آنها در آزمون شرکت کرده و در کمتر از ۳ روز آموزش نمره قبولی را کسب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در این مراسم با تقدیر و تشکر از مجریان طرح واژه های آسمانی اظهار داشت: قرآن همانند چاهی است که هرگاه به ان دسترسی پیدا کنیم به آب خواهیم رسید  و باید در تمام امورات زندگی به دستورالعمل های قرآنی توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه قرآن را نه چشیدند و نه چشیدم و نه به دیگران چشاندیم  ، ادامه داد:  برگزاری طرح واژگان آسمانی ابتدای کار است و امیدواریم با تکیه بر قرآن شاهد فراگیر شدن قرآن در جامعه باشیم.

محمد صادق حق شناس مجری طرح واژه های آسمانی در آئین تجلیل از برگزیدگان این طرح با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم اهالی قرآن ، آموزش ترجمه قرآن کریم به اکثریت جامعه است اظهار داشت: قرآن پژوهان با بهره گیری از نوآوری های جدید طرح واژه های آسمانی، توانسته اند با شناسائی ۱۲۵۷ کلمه از قرآن کریم  بیش از ۸۲ درصد از متن آن را  ترجمه کنند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کتابی است که بیشترین مخاطب و خواننده را دارد  در حالیکه خوانندگان آن ترجمه آنرا نمی دانند افزود: بسیاری از شهروندان تهرانی توسط شرکت در طرح واژه های آسمانی، با مفاهیم قرآنی آشنا شدند و به نوعی با قرآن آشتی کردند  و توزیع بیش از ۲۰ هزار کتاب در ایام سه روزه اعتکاف و شرکت ۹۴ درست در آزمون پایانی دستاوردی عظیم برای موفقیت  این طرح محسوب می شود.

File_7337_133438

همچنین در این مراسم، امیر خوراکیان  رئیس سازمان فرهنگی هنری با اعلام خبر برگزاری ۳۶۸۲ دوره آموزش قرآن کریم در طی سال گذشته در فرهنگسراهای شهر تهران گفت: مساله مفاهیم و مبانی قرآنی از اهمیت زیادی برخوردار است و آموزش بیش از ۴۰ هزار نفر در دوره تابستانی طرح واژه های آسمانی گام نخست این حرکت است و امیدوارم در یک سطح گسترده ، شهروندان تهرانی با واژهای آسمانی مانوس شوند.

File_7337_133439

گفتتی است در این مراسم ضمن تجلیل از حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی به عنوان چهره ماندگار قرآنی ، از ۵۰ برگزیده دوره تابستانی طرح واژه های آسمانی با اهدای جوایز ویژه تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=103296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر