2

درگیری میان نیروهای انقلابی لیبی و نفرات باقی‎مانده از نیروهای وفادار به معمر قذافی

  • کد خبر : 10878
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۶:۲۴

تشدید درگیری در پایتخت لیبی درگیری میان نیروهای انقلابی لیبی و نفرات باقی‎مانده از نیروهای وفادار به معمر قذافی در طرابلس پایتخت این کشور ، همچنان ادامه دارد . گفته می‌شود نیروهای انقلابی کنترل یک مقر ارتش درغرب طرابلس را در دست گرفته‎اند . این در حالی است که درگیری در مناطق جنوبی از جمله […]

تشدید درگیری در پایتخت لیبی

درگیری میان نیروهای انقلابی لیبی و نفرات باقی‎مانده از نیروهای وفادار به معمر قذافی در طرابلس پایتخت این کشور ، همچنان ادامه دارد .

گفته می‌شود نیروهای انقلابی کنترل یک مقر ارتش درغرب طرابلس را در دست گرفته‎اند .

این در حالی است که درگیری در مناطق جنوبی از جمله بخش جنوبی طرابلس که درگیری نسبتا فروکش کرده است ، نیز همچنان ادامه دارد .

از طرفی دیگر نیروهای مبارز اعلام کرده‎اند که، ده‎ها تک تیرانداز در ساختمان‎های بلند اطراف منطقه باب‌العزیزیه مستقرند و مردم از بیم آن که هدف قرارگیرند ، در خانه‌هایشان پناه گرفته‎اند .

در همین حال گزارش می‌شود نیروهای وفادار به قذافی در درگیری‌هایی که به منطقه هم‎جوار ابوسلیم کشیده شده است ، پیشرو هستند و این درحالی است که
مبارزان اعلام کرده‎اند برای بیرون راندن نیروهای رژیم از منطقه مصمم هستند .

درگیری در سیرت ، زادگاه قذافی و همچنین شهر سبعا واقع در جنوب لیبی نیز همچنان ادامه دارد و نیروهای وفادار به قذافی کنترل را در این درگیری در دست دارند .

در همین حال ، مبارزان می گویند نیروهای وفادار به قذافی ، شهر زواره را که نیروهای انقلابی تسخیر کرده بودند به محاصره در آورده‌اند به طوری که نیروهای انقلابی در داخل برای شکستن این حصر با کمبود نیروی مواجه‎اند .

عبدالسلام جلود ، نخست وزیر سابق و مرد شماره دو لیبی نیز که اخیرا از رژیم قذافی جدا شده، روز چهارشنبه گفت قذافی قصد دارد ناپدید شود وسپس جنگی چریکی را آغاز کند .

جلود افزود : ” قذافی که قدرتش ضعیف شده است ، بر این باور است که می تواند با جمع کردن هوادارانش حملاتی را آغاز کند …. وی دچار توهم شده و فکر می کند که می تواند به قدرت بازگردد.”

در همین حال در بحبوحه تلاش‌ها برای تحت کنترل در آوردن تمامی طرابلس و احیای صلح و نظم در شهر ، موسی ابراهیم سخنگوی قذافی روز چهارشنبه تهدید کرد نیروهای رژیم ، لیبی را به آتش فشانی از آتش و گدازه تبدیل خواهند کرد که عوامل خیانت‎کار در آن خواهند سوخت .”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر