1

جان کری: تصویب قطعنامه و تحریم جدید علیه ایران خطرناک است

  • کد خبر : 109581
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷

کری گفت، تحمیل تحریم های جدید به ایران، برای تلاش های حساس دیپلماتیک در راستای رسیدن به توافق نهایی، خطرناک است

وزیر خارجه آمریکا با حضور در مجلس نمایندگان این کشور، درباره توافق هسته ای با ایران توضیح داد.

بی بی سی انگلیسی (BBC) دراین باره می نویسد: جان کری، وزیر خارجه آمریکا، دربرابر نمایندگان بدبین کنگره، از توافق شش ماهه با ایران دفاع کرد. آقای کری گفت، تحمیل تحریم های جدید به ایران، برای تلاش های حساس دیپلماتیک در راستای رسیدن به توافق نهایی، خطرناک است

بی بی سی، تلاش نمایندگان آمریکا برای وضع تحریم های جدید را خلاف توافق نامه ژنو دانست و افزود: آمریکا و دیگر قدرت های جهانی قول داده اند که در ازای کاهش برنامه هسته ای ایران، هیچ تحریم جدیدی علیه این کشور وضع نشود، اما منتقدان آمریکایی توافق ژنو می گویند، این توافق پوششی برای ایران فراهم خواهد کرد تا برنامه هسته ای خود را گسترش دهد. آن ها حتی خواستار تحریم های شدیدتر شده اند و می گویند تشدید تحریم ها، ۱+۵ را در مذاکرات با ایران، تقویت خواهد کرد.

آقای کری به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت، توافق شش ماهه، موجب افزایش امنیت آمریکا و اسرائیل شده است. وی افزود: ما از شما می خواهیم، به مذاکره کنندگان و کارشناسان ما، زمان و فضای لازم برای پیشبرد کارهایشان را بدهید و زمانی که در حال مذاکره هستیم، تحمیل تحریم های جدید را متوقف کنید.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرده که ایالات متحده همچنان به اجرای قاطعانه تحریم ها ادامه خواهد داد و ایران تنها به مبلغ ناچیز ۷ میلیارد دلار دسترسی پیدا کرده است. وی درباره نیروگاه آب سنگین اراک نیز گفت: نیروگاه اراک برای ما غیرقابل قبول است. ما در گام اول توانستیم از آغاز به کار آن، تزریق مواد و همچنین نصب قطعات جدید جلوگیری کنیم.

وی به دیدارهای خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌ اشغالگر قدس نیز اشاره داشته و افزود: در مورد برنامه هسته‌ای ایران، همکاری بسیار نزدیکی با اسرائیل داشته ایم. جان کری ادامه داد: رئیس جمهور اوباما، متعهد است که درصورت شکست مذاکرات، تحریم ها را افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=109581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر