5

باید ۵ هزار نفر را با یک اقدام انقلابی از نهاد ریاست‌جمهوری بیرون کنیم

  • کد خبر : 116717
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹

زیباکلام طی مصاحبه ای با روزنامه اعتماد بخش اعظمی از تقصیرها در خصوص تصمیم دولت مبنی بر توزیع سبد کالا را به گردن بدنه دستگاه اجرایی دولت انداخت و در ادامه خواستار برکناری مدیران میانی و بدنه دستگاه اجرایی دولت شد.

 دکتر صادق زیباکلام طی مصاحبه ای با روزنامه اعتماد بخش اعظمی از تقصیرها در خصوص تصمیم دولت مبنی بر توزیع سبد کالا را به گردن بدنه دستگاه اجرایی دولت انداخت و در ادامه خواستار برکناری مدیران میانی و بدنه دستگاه اجرایی دولت شد.

وی معتقد است که بدنه دولت ساز خودشان را می‌زنند و توجهی به تغییرات نمی کنند، بنابراین دولت باید حداقل ۵ هزار نفر از بدنه دولت را از کار بر کنار کند.

– در ادامه بخش هایی از اظهارات زیباکلام را می خوانید؛

– هم سیب زمینی‌های دولت احمدی‌نژاد اشتباه بود هم سبد کالایی دولت روحانی.

– به نظرم، سبد کالای دولت روحانی به‌گونه‌یی همان یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دولت احمدی‌نژاد است اما با برنامه‌ریزی کمتر و ناپختگی چرا که امروز با خدماتی‌های دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران که کمترین حقوق‌ها را دریافت می‌کنند و می‌دانم کمتر از ۵۰۰ تومان در ماه است صحبت کردم هیچ یک از آنها موفق به دریافت این سبد کالا نشده بودند.

دولت باید در این باره یک کار انقلابی انجام دهد. باید با شناسایی آنها – رسما فکر کنم حداقل ۵ هزار نفری بشوند – بهشان بگویید بروید منزل‌تان و حقوقتان را تا پایان سال که قرار داد دارید دریافت کنید تا دست کم آبرو و اعتبار دولت نزد مردم زیر سوال نرود.

– خیر این اقدام دولت درست و منصفانه و قانونی خواهد بود باید این اقدام انقلابی را که سود آن به مردم بازمی‌گردد را برای مردم تشریح کند، هر چند که قطعا این اقدام یک جراحی بزرگ در بدنه دولت خواهد بود.

– قطعا هر جراحی‌ای درد و خونریزی هم خواهد داشت اما دولت باید پای این جراحی بایستد. دولت باید بداند که نمی‌تواند همه امور را قانونی و منطقی پیشببرد اما صدای کسی در نیاید.

دولت باید با خودش و مردم رو راست باشد و با سیاست‌‌های اجرایی غلط ۸ سال گذشته به‌صورت جدی برخورد کند البته با علم به اینکه تبعات منفی هم دامن گیرش خواهد شد اما متاسفانه چاره‌یی جز اصلاح امور نیست هرچند که هزینه ‌هایی هم داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=116717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر