2

بان‌کی‌مون: مذاکرات ژنو بهترین راه حل اوضاع سوریه است

  • کد خبر : 118525
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که برگزاری مذاکرات ژنو درباره سوریه بهترین راه حل برای حل و فصل اوضاع این کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارتین نسیرکی سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: بان کی مون همچنان معتقد است که مذاکرات ژنو بین نمایندگان نظام سوریه و مخالفان سوری همان بهترین راه برای حل و فصل مناقشه است و این روند باید ادامه باید.وی افزود: با وجود شکست دور دوم مذاکرات ژنو درباره سوریه، اما بان کی مون همچنان متقاعد است که ژنو ۲ راه درست است و امیدوار است که دوطرف خوب فکر کنند و سریعا به میز مذاکرات برگردند.

نسیرکی با کم اهمیت دانستن ناکامی دور دوم مذاکرات ژنو ۲ گفت: این روند زمان بر است و بان کی مون و اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه همچنان برای گام برداشتن عزم و اراده دارند.

ابراهیمی روز شنبه پایان مذاکرات بین نمایندگان نظام سوریه و مخالفان در ژنو را بعد از شکست دور دوم این مذاکرات، اعلام کرد و زمانی را برای دور سوم تعیین نکرد.

نسیرکی گفت: ابراهیمی با سفر به نیویورک، بان کی مون و شورای امنیت را از نتایج ماموریت خودش مطلع خواهد کرد اما هنوز زمان این سفر مشخص نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=118525

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر