2

بهبود روابط ایران و ژاپن در عرصه سرمایه‌گذاری حوزه صنعت نفت

  • کد خبر : 118949
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، رابطه دو کشور ایران و ژاپن در حوزه صنعت نفت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی در جبهه‌های بالادستی بهبود می‌یابد.

علی ماجدی در نشست فعالان صنعت نفت در خارگ که با حضور سفیر ژاپن در ایران برگزار شد،‌ گفت: توسعه روابط دو کشور جمهوری اسلامی و ژاپن در حوزه صنعت نفت با توجه به علاقمندی شرکت‌های ژاپنی به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عظیم حوزه بالادستی (Mega Projects) در دستور کار است.

فارس/ماجدی افزود: بخش عمده‌ای از درآمدهای ارزی کشور از جزیره خارک که مروارید خلیج فارس است تامین می‌شود و این جزیره نقشی مهم در توسعه کشور از ۴۵ سال پیش تاکنون داشته است.

ماجدی با اشاره به اهمیت پایانه نفتی خارک یادآور شد: نقش موثر و پراهمیت این جزیره به گونه‌ای است که با وجود بمباران سنگین در دوران دفاع مقدس و سال‌های پر از تحریم اما کمر خم نکرد و سر تعظیم فرود نیاورد زیرا از جانفشانی شهدا و تلاش کارکنان سخت‌کوش و مردم این جزیره برخوردار بوده و هست.

وی اضافه کرد: روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و از همه مشکلات سرافراز عبور کردیم و اکنون به کار بیشتر و تعامل بهتر با دنیا نیاز داریم.

معاون وزیر نفت با اشاره به بازدید رئیس جمهوری از وزارت نفت، افزود: رئیس جمهور با تاکید بر تعامل دنیا در حوزه صنعت نفت، گفت که نقش وزارت نفت و شرکت‌های تابعه برای اعتلا و توسعه ایران اسلامی بسیار پر رنگ است و باید پیشتر از گذشته کار و تلاش داشته باشیم.

ماجدی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، رابطه دو کشور ایران و ژاپن در حوزه صنعت نفت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی در جبهه‌های بالادستی بهبود می‌یابد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ژاپنی‌ها علاقمند به مشارکت فعال و سرمایه گذاری در حوزه‌های بالادستی بویژه توسعه میدان‌های نفتی است، امیدواریم با تلاش‌های در دست اجرا این مهم تحقق یابد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=118949

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر