2

قدرتمندترین زنان جهان را بشناسید+تصاویر

  • کد خبر : 119338
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳

مجله “Fortune” فهرستی از مدیران قدرتمند زن در جهان را منتشر کرده است. در این فهرست زنان اروپائیایی جایی نداشتند.

زنان تا چند سال پیش در سطوح بالای مدیریتی شرکت‌های بزرگ حضور پررنگی نداشتند؛ اما اکنون وضعیت تغییر کرده است. مجله “Fortune” فهرستی از مدیران قدرتمند زن در جهان را منتشر کرده است. در این فهرست زنان اروپائیایی جایی نداشتند.

 

 

 

مری بارا، مدیر شرکت جنرال موتورز آمریکا

مری بارا ۵۲ ساله در ژانویه سال ۲۰۱۴ به عنوان اولین زن در تاریخ جنرال موتورز سکان هدایت این کنسرن عظیم آمریکایی را بدست گرفت. او در رشته الکتروتکنیک و اقتصاد تحصیل کرده و ۳۰ سال است که برای جنرال موتورز کار می‌کند. مری بارا متاهل و دارای دو فرزند است.

 

 

 

ویرجینیا رومتی، مدیر شرکت آی بی ام

رومتی ۵۶ ساله مدیر شرکتی با ۴۲۶ هزار کارمند در ۱۷۰ کشور جهان است. آی بی ام که در عرصه نرم و سخت افزار و خدمات آی تی فعال است با ارزش سهامی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود. رومتی در سال ۱۹۸۱ کار خود را به عنوان مهندس سیستم آغاز کرد، در سال ۲۰۰۹ در سمت قائم مقام مدیر عامل شد و از سال ۲۰۱۲ ریاست آی بی ام را برعهده گرفته است.

 

ایندرا نویی، مدیر شرکت پپسی

ایندرا نویی ۵۸ ساله از سال ۲۰۰۶ مدیر شرکت پپسی، دومین شرکت نوشیدنی بزرگ جهان شد. او موفق شد طی ۷ سال فروش پپسی در خارج از آمریکا را دو برابر افزایش دهد. ایندرا نویی، هندی الاصل است و قبل از ورود به شرکت پپسی در سال ۱۹۹۴، در شرکت‌هایی چون موتورولا و “جانسون اند جانسون” کار کرده است.

 

 

 

ماریا داس گراکاس سیلوا فوستر، مدیر شرکت پتروبراس

سیلوا فوستر ۶۰ ساله، در سن ۲۴ سالگی کار در کنسرن انرژی پترو براس را آغاز کرد. او تحصیل کرده در رشته‌های شیمی، تکنولوژی هسته‌ای و اقتصاد است. این زن برزیلی شرکت نفتی را مدیریت می‌کند که فروش سالانه‌اش ۱۰۵ میلیارد یورو است و اکنون بیش از ۸۰ هزار کارمند دارد.

 

 

 

الن کالمان

الن کالمان ۵۸ ساله، در رشته مهندسی ماشین سازی تحصیل کرده است و اکنون مدیر کنسرن آمریکایی”DuPont” در عرصه صنایع شیمیایی، تولید بذر، تفلون و الیاف مصنوعی لباس‌های محافظ است. این کنسرن در ۸۰ کشور جهان شعبه دارد.

 

 

 

آیرین روزنفلد، مدیر شرکت بین‌المللی ماندلز

آیرن روزنلفد ۶۰ ساله مدیر شرکت غذایی “Mondelez International” سومین شرکت بزرگ مواد غذایی در جهان است. این شرکت با ۱۱۰ هزار کارمند در سال ۱۹۰۳ تاسیس شد. روزنفلد روانشناسی تحصیل کرده است و دارای دکتری در رشته مدیریت بازرگانی است. تحت مدیریت روزنلفد، شرکت ماندلز به بزرگترین تولید کننده شکلات جهان تبدیل شد.

 

 

 

مارلین هیوسن، مدیر شرکت لاکهید مارتین

مارلین هیوسن ۶۰ ساله از اویل سال ۲۰۱۳ مدیریت شرکت صنایع هوایی و نظامی لاکهید مارتین را برعهده گرفت. هیوسن در رشته اقتصاد تحصیل کرده و از سال ۱۹۸۲ در این شرکت با درآمد سالانه ۳۴ میلیارد یورو کار می‌کند.

 

 

 

مگ وایتمن، مدیر هیولت پاکارد (HP)

مگ وایتمن ۵۷ ساله از سال ۲۰۱۱ مدیریت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوتر در جهان که در بحران بسر می‌برد را بدست گرفت. وایتمن که در رشته اقتصاد تحصیل کرده در سیاست نیز فعال است. او در سال ۲۰۰۸ کاندیدای جمهوری‌خواهان در ایالت کالیفرنیا برای کسب مقام فرمانداری در این ایالت بود.

 

 

 

پاتریسیا ورتس، مدیر شرکت آرشر دانیلز میدلند

پاتریسیا ورتس ۶۰ ساله مدیر شرکتی با ۳۰ هزار کارمند است که بزرگترین کنسرن تولید کننده محصولات غذایی در جهان محسوب می‌شود. او در سال ۲۰۰۶ مدیریت این شرکت را برعهده گرفت و پیش از آن نیز سمت‌های مدیریتی در شرکت‌هایی چون شورون و گلف اویل داشته است.

 

 

 

گیل کلی، مدیر شرکت وست پک

گیل کلی ۵۷ ساله مدیر بزرگترین بانک استرالیا با درآمد سالانه ۳۲ میلیارد یورو است. او متولد آفریقای جنوبی است و در کیپ تاون در رشته لاتین و تاریخ معاصر تحصیل کرده است. او به‌عنوان صندوقدار کارش را در بانک شروع کرد. گیل کلی در سال ۲۰۰۹ با افزایش بهای بهره عصبانیت استرالیایی‌ها را برانگیخت. او در جواب این عصبانیت گفت: «می‌خواهم شهروندان پس‌انداز کنند.»

 

 

 

ماریسا مایر، شرکت یاهو

ماریسا مایر در سال ۲۰۱۲ از گوگل به یاهو رفت. مایر تحصیل کرده در رشته اینفورماتیک است و در یاهو به عنوان رئیس هیئت مدیره فعالیت می‌کند. او در لیست مدیران قدرتمند جهان در رتبه چهاردهم قرار گرفته است.

 

 

 

باربارا کوکس، هیئت مدیره زیمنس

هرچند در لیست ده مدیر برتر جهان نشریه “Fortune” زنان اروپایی جایی ندارند، اما در آلمان نیز چند سالی است که زنان به رده‌های بالای مدیریت راه یافته‌اند. باربارا کوکس، اولین زن آلمانی بود که به هیئت مدیره کنسرن زیمنس با ۱۶۰ سال سابقه راه یافت. او مدیر خرید این کنسرن با بودجه ۴۰ میلیارد یورو است.

 

 

 

مارگارت سوکاله

مارگارت سوکاله ۵۶ ساله مدیر بخش اداری و پرسنلی کنسرن شیمایی “BASF” است. او قبلا نیز از مدیران راه‌آهن سراسری آلمان بوده است.

 

 

 

رگینه اشتاخل‌هاوس

خانم اشتاخل‌هاوس عضو هیئت مدیره کنسرن انرژی “Eon” بود. او قبل از حضور در این کنسرن رئیس یونیسف آلمان و هیولت پاکارد نیز بوده است. اشتاخل‌هاوس سال گذشته از مقام خود به دلیل بیماری همسرش کناره گرفت. کارشناسان دلیل این استعفا را محدوده وسیع کار این مدیر که شامل آی تی، امور پرسنلی، حقوقی، خرید و حتی مدیریت املاک کنسرن بوده است، عنوان کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=119338

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر