2

آیا نیکلا سارکوزی ، رئیس جمهور فرانسه به فساد مالی متهم است؟

  • کد خبر : 11951
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰

واحد مرکزی خبر نوشت: نیکلا سارکوزی ، رئیس جمهور فرانسه به فساد مالی متهم است. به گزارش شبکه یورونیوز ، این سوال مطرح است که ایا سارکوزی از پولدارترین زن فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۷ پول گرفته است؟ این اتهام را معاون دادگاه نانتر در فرانسه مطرح کرده است که پاییز ۲۰۱۰ از سمت […]

واحد مرکزی خبر نوشت:

نیکلا سارکوزی ، رئیس جمهور فرانسه به فساد مالی متهم است. به گزارش شبکه یورونیوز ، این سوال مطرح است که ایا سارکوزی از پولدارترین زن فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۷ پول گرفته است؟ این اتهام را معاون دادگاه نانتر در فرانسه مطرح کرده است که پاییز ۲۰۱۰ از سمت خود به عنوان قاضی تحقیق در پرونده فساد مالی و سیاسی لیلیان بتانکور، ثروتمند ترین زن فرانسه، کنار گذاشته شد.

این اتهام در کتابی تحت عنوان سارکو مرا کشت که روز پنج شنبه در فرانسه منتشر می شود، آمده است.

این کتاب نتیجه تحقیقات دو خبرنگار روزنامه لوموند درباره این پرونده است.

در این کتاب ایزابل پره وو دپره، که بازپرس پرونده یادشده در یک سال و نیم پیش بود، تصریح می کند که ترس شاهدان پرونده در زمان بازجویی ها وی را متعجب کرده بود.

یکی از این شاهدان که پرستار خانم بتانکور بوده، به بازپرس گفت دیده است که سارکوزی از خانم بتانکور در سال ۲۰۰۷ پول نقد دریافت کرده است .

در آن زمان سارکوزی رئیس حزب حاکم دست راستی فعلی، حزب اتحاد جنبش مردمی بود و در آستانه ورود به کاخ ریاست جمهوری فرانسه قرار داشت.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه این اتهامات را بی پایه و اساس خواند است، اما واقعیت این است که این رسوایی فساد مالی احتمالی برای سارکوزی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ نیز هست، در بدترین زمان ممکن مطرح شده است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر