3

کارلوس کی‌روش:نکونام کاپیتان است

  • کد خبر : 12042
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳

‘ کارلوس کی‌روش ‘ در نشست خبری پیش از مسابقه با اندونزی در جمع خبرنگاران به نقش مهم تماشاگران در بازی فردا شب اشاره کرد و گفت: بازیکنان و کادر فنی آماده بازی هستند اما می‌خواهند ببینند آیا طرفداران هم آماده هستند ورزشگاه یکصد هزارنفری آزادی را پر کنند یا نه؟ وی اضافه کرد: می […]

‘ کارلوس کی‌روش ‘ در نشست خبری پیش از مسابقه با اندونزی در جمع خبرنگاران به نقش مهم تماشاگران در بازی فردا شب اشاره کرد و گفت: بازیکنان و کادر فنی آماده بازی هستند اما می‌خواهند ببینند آیا طرفداران هم آماده هستند ورزشگاه یکصد هزارنفری آزادی را پر کنند یا نه؟ وی اضافه کرد: می خواهیم ببینیم آیا رسانه‌ها و مطبوعات هم آماده هستند که به طور کامل از ما حمایت کنند. البته اعتقاد ندارم که همه افراد به طور کامل از تیم ملی حمایت می‌‌کنند.
# به منتقدان ماشین حساب می دهیم
سرمربی تیم ملی ایران در مورد اینکه برخی معتقدند میانگین سنی تیم ملی ایران بالا است، گفت: باید خدمت آنها ماشین حساب بدهیم ، زیرا در حساب و کتاب خود برخی نکات را در نظر نمی‌گیرند. ما چند ماشین حساب اضافی داریم و می‌توانیم آنها را به این منتقدان بدهیم تا حساب کنند.
# نکونام کاپیتان است
کی‌روش در مورد اینکه با توجه به حضور نکونام، کریمی و مجیدی کدامیک کاپیتان تیم ملی ایران خواهند بود، گفت: قبلاً هم این موضوع را تکرار کرده‌ام و دوباره می‌گویم جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران است.
وی اضافه کرد: خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم علی کریمی و فرهاد مجیدی که پیش از این از تیم ملی خداحافظی کرده بودند با حضور من برای بازگشت به تیم ملی ابراز تمایل کردند این برای شخص من افتخار بزرگی است که چنین بازیکنانی خوبی را در تیم ملی دارم.
سرمربی تیم فوتبال ایران افزود: من تکرار می‌کنم حضور مجیدی و کریمی برای من افتخار بزرگی است. آنها نقش مهمی در تیم ملی ایفا می‌‌کنند.
کی روش اظهار داشت: البته ما باید بازیکنانی مانند کریم انصاری‌فرد، آرش افشین، احسان حاج‌صفی و حمید علی‌عسگر ( که این بازیکن فعلا در اردو نیست) را داریم که بازیکنان جوانی هستند و می‌توانند از تجربیات بازیکنان دیگر استفاده کنند.
وی گفت: همان‌طوری که پدر نمی‌تواند تجربیات ۳۰ ساله خود را به یک‌باره در اختیار فرزندش قرار دهد مربی هم نمی‌تواند تجربیات را یک‌باره به بازیکن منتقل کند. تجربه خریدنی نیست باید آنها به اشتراک گذاشت و از این تجربیات استفاده کرد.
# مزایا و معایب تعطیل نشدن لیگ برتر
کی روش در بخشی از این گفت وگو به حضور ۵ هفته‌ای بازیکنان فوتبال در لیگ برتر ایران اشاره کرد و گفت: ما با سازمان لیگ به توافق رسیدیم تا بین تعطیلات دو فصل تشکیل اردو دهیم چون در این زمان باید برابر مالدیو بازی می‌کردیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: اکثر بازیکنانی که در تیم ملی هستند قبل از شروع فصل هم با ما بودند و اکنون هم تمرینات خوبی دارند.البته این شرایط مانند این است که شما در جای سردی خوابیده باشید و یک پتوی کوچک داشته باشید که گاهی با آن پایتان را می‌پوشانید و گاهی سرتان را.
وی اضافه کرد: اندونزی، قطر و بحرین حریفان دیگر ما، لیگ خود را تعطیل کردند و فقط به تیم ملی فکر کردند، اما ایران روش دیگری را انتخاب کرد .ما تلاش کردیم تعادلی برقرار کنیم تا هم سازمان لیگ به تعهداتش برسد و لیگ را برگزار کند و تیم ملی را آماده کنیم.
کی‌روش گفت: برای آماده‌سازی تاکتیکی زمان را از دست دادیم اما در عین حال عدم تعطیلی دیدارهای لیگ موجب بازیکنان ۵ هفته فعال باشند و در آمادگی بسر ببرند. از این جهت فکر می‌کنم تصمیم درستی بود.
سرمربی پرتغالی تیم فوتبال ایران تاکیدکرد: من اطمینان زیادی به تیم ملی دارم و این تیم عملکرد خوبی به نمایش خواهد گذاشت.

# دشواری رویارویی با اندونزی؛ واقعیت یا تاکتیک
سرمربی تیم ملی ایران در این باره که اندونزی را سخت‌ترین حریف ایران دانسته بود و اینکه آیا این سخنانش یک تاکتیک است یا واقعا اندونزی حریفی سرسخت است، گفت: پیش از این گفتم و اکنون هم تکرار می‌کنم که اندونزی در این زمان سخت‌ترین حریف ماست. ما به برزیل، پرتغال و‌ آرژانتین تا وقتی که با آنها بازی نکنیم ، فکر نخواهیم کرد.
وی افزود:‌اندونزی اکنون سرسخت‌ترین حریف ما است. این دیدگاه باعث می‌شود به حریف بی‌احترامی نکنیم و در عین حال به سایر حریفان هم فکر نمی‌کنیم. اکنون قطر، آلمان، بحرین، برزیل و پرتغال نمی توانند از ما امتیاز بگیرند و ما هم نمی توانیم از آنها امتیاز بگیریم.
# درباره قطر صحبت نمی کنم
وی در پاسخ به این سوالی درباره ارزیابی تیم فوتبال قطر حریف بعدی ایران پس از اندونزی گفت: در مورد قطر بعد از بازی با اندونزی صحبت خواهم کرد.

۳ حضور وزیر ورزش فوق العاده بود
سرمربی تیم فوتبال ایران در پاسخ به سؤالی درباره حمایت از این تیم گفت: در مورد حمایت نشدن می‌توانم شرایط تمرینی ورزشگاه آزادی را مثال بزنم که از ما حمایت نشد و انتظاری که در ورزشگاه آزادی داشتیم برآورده نشد.
کی روش اضافه کرد: البته اگر بخواهید بعد از بازی با اندونزی در این مورد حرف خواهم زد، چرا که فعلا مساله فقط این نیست ، اما باید بگویم حضور وزیر ورزش در تمرین ملی فوق‌العاده بود. زیرا وزیر با حضورش حمایت کامل خود را از بازیکنان و کادر فنی اعلام کرد و این نشان دهنده آن است که مسئولان رده‌بالای ایران از تیم ملی حمایت می‌کنند.
وی اظهار امیدواری کرد حضور وزیر ورزش پیام مثبتی برای کسانی باشد که هنوز کار ملی را جدی نمی‌گیرند و حضور ما را به جام جهانی را کار راحتی می‌دانند.
# با تفکر من بیشتر آشنا می شوید
سرمربی تیم ملی ایران در این باره که آیا به ترکیب اصلی و طلایی خود رسیده است یا نه، گفت: تمرینات آماده‌سازی خوبی را پشت‌سر گذاشته‌ایم . البته رسانه ها با گذشت زمان به نسبت دانشی که از فوتبال دارند با طرز تفکر من بیشتر آشنا می‌شوند و از حرکات بازیکنان در زمین متوجه خواهند شد که تیم ملی در خارج از خانه و در داخل ایران چگونه بازی خواهد کرد.
کی روش گفت: من مربی‌ هستم و بیشتر ترجیح می‌دهم در کار سکوت کنم و به کری‌خوانی علاقه ای ندارم. می خواهم در سکوت به تعهداتم پایبند باشم و به هدفم برسم.
# اندونزی تیمی هماهنگ است
وی افزود: اما در مورد اندونزی باید بگویم دو بازی این تیم را دیده‌ایم. آنها تیمی بسیار هماهنگ هستند. مربی آنها اشراف کاملی به تیم دارد. بازیکنانشان با اطمینان خاطر بازی می‌کنند و فوتبال تهاجمی ارائه می‌دهند.
سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران گفت: اندونزی در دفاع و حمله با آرامش کامل کار می‌کند.تیم ملی ایران نیز باید توپ را به راحتی به جریان بیندازد نه به خاطر اینکه اندونزی حریف ماست بلکه ما میزبان هستیم و باید بعد از اینکه گل زدیم به دنبال گل‌های بیشتری باشیم و ۹۰ دقیقه مسلط بر مسابقه باشیم.

# مردم به ورزشگاه بیایند
کی‌روش برای چندمین بار تأکید کرد: امیدوارم شما رسانه‌ها بازی را تبلیغ کنید و مردم را به ورزشگاه بکشانید تا ما بتوانیم قبل از شروع مسابقه در خارج از میدان پیروز شویم. اگر فرداشب ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه آزادی بیایند ما در این زمینه اندونزی را برده ایم زیرا مطمئنم در جاکارتا ۸۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند.
سرمربی تیم فوتبال ایران گفت: بازی ما جمعه شب است و بعد از پایان ماه مبارک رمضان امیدوارم مردم به ورزشگاه بیایند و از بازی تیم ملی لذت ببرند.
تیم های ایران و اندونزی در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی از ساعت ۲۰ جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند.

خبرنگار اختصاصی: عطیه زنگنه

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر