2

آنچه ملت ما را از شر فتنه نجات می‌دهد، فرهنگ شهادت‌طلبی است

  • کد خبر : 12211
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵

سردار نقدی در افتتاحیه کارگاه آموزشی سرمربیان آمادگی دفاعی بسیج سراسر کشور که در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد، افزود: نسل کنونی نسلی است که خواهان یاری و کمک است و نباید آن را در مقابل دشمنان تنها گذاشت، چرا که جنگ سرد جنگ سمی است که با فکر و روح انسان […]

سردار نقدی در افتتاحیه کارگاه آموزشی سرمربیان آمادگی دفاعی بسیج سراسر کشور که در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد، افزود: نسل کنونی نسلی است که خواهان یاری و کمک است و نباید آن را در مقابل دشمنان تنها گذاشت، چرا که جنگ سرد جنگ سمی است که با فکر و روح انسان سر و کار دارد و به انسان احساس شعف و شادی می‌دهد و این در حالی است که خاصیت جنگ امروزه این است که همه چیز عادی به نظر می‌رسد و کسی احساس جنگ نمی‌کند.

نقدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نقاط قوت و ضعف در مقابله با این گونه دشمنان گفت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری دشمن برای تباه کردن نسل جوان نقشه و برنامه‌ریزی کرده است، اما ما برنامه‌ای برای مقابله با این گونه دشمنان نداریم.

وی اضافه کرد: بزرگترین جنگ‌های سرد و غیرمسلح در بین دولت‌ها جنگ سرد بین اتحادیه شوروی و آمریکاست که تنها وسیله برای غلبه بر افکار در آن زمان رادیو آزادی آمریکا بود که در حال حاضر با نام رادیو فردا جنگ خود را علیه ایران آغاز کرده است.

وی افزود: در حال حاضر کشورهای دشمن ایران با ۷۰ شبکه تلویزیونی خارجی زبان و ۸۰ شبکه رادیویی درصدد هستند تا به فکر به جوانان و نوجوانان رسوخ پیدا کنند.

نقدی با بیان این‌که باید برای مقابله با دشمن جدی بود، تصریح کرد: در حال حاضر دشمن به جای شخصیت‌هایی که زمانی مثل کوه در جنگ دفاع مقدس مقابل دشمنان ایستادگی کردند خواهان جایگزینی شخصیت‌های مطیع و وابسته است.

وی ادامه داد: باید درس استقامت و ایستادگی را به نسل جدید منتقل کرد و اگر به غیر از این شود به آرمان شهدا خیانت شده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشوردر ادامه اظهارداشت: در شرایط کنونی تنها نباید به آموزش باز و بسته کردن تفنگ و فعالیت‌های نظامی پرداخت به این دلیل که در جنگ سرد تفنگ در کار نیست و از طرفی چه بسا در جنگ‌های سخت ارتش‌هایی که تا دندان مسلح بودند، به راحتی تسلیم شده‌اند.

وی اضافه کرد: رزمندگان اسلام ۴۰ روز در برابر دشمن و بعضا با سلاح کم در خرمشهر مقاومت کردند که دلیل آن اعتقاد داشتن به عزت، کرامت انسانی، شرافت، دین، غیرت ملی و دینی و روح دفاع است و این در حالی است که این خصایص در هر دو جبهه جنگ نرم و سخت کاربرد دارد.

نقدی بیان داشت: از اصلی‌ترین وظایف سرمربیان آمادگی دفاعی ایجاد جوهر دفاع در بین دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: سرمربیان آمادگی دفاعی باید در بین جوانان و نوجوانان روحیه دفاع از دین، قرآن، ارزش‌های اخلاقی و … را آموزش دهند و اگر این لحاظ شود آنجاست که تفنگ قابل استفاده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به این‌که در این کلاس‌ها از جانبازان و فرماندهان جنگ استفاده شود، افزود: اگر از این افراد در آموزش استفاده شود جوانان و نوجوانان با روح جهادی آشنا می‌شوند و چه بسا افرادی که در کاروان‌های راهیان‌نور راه خود را پیدا کرده‌اند.

وی همچنین اضافه کرد: آنچه که ملت ما را از شر فتنه و توطئه‌ نجات می‌دهد، فرهنگ شهادت‌طلبی است و به خاطر وجود این فرهنگ نیز دشمن نمی‌تواند به ایران حمله کند، بنابراین باید آن را استوار کرد.

نقدی درباره کاهش ساعت آموزش آمادگی دفاعی در طول هفته از دو ساعت به یک ساعت، گفت: در حال حاضر ما به این کار انتقاد داریم و خواهان اصلاح هستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر