4

انتقاد مدیرعامل “منا” از رفتارهای جنتی

  • کد خبر : 124226
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳

میثم نیلی درباره دیدار جنتی و خاتمی گفت: ریشه اینگونه رفتارهای دوگانه در دوگانگی‌های گفتمانی و فکری نهفته است و اینکه اگر آقای جنتی در این دوره تکلیف خود را روشن نکند، این تعارضات دامنه‌دارتر خواهد شد.

میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، پیرامون دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محمد خاتمی برای تبریک سال نو اظهار داشت: دیدار آقای جنتی با یک عنصر سیاسی از کار افتاده و یکی از سران ورشکسته فتنه علیه نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و ابراز علاقه به وی، عملی نامتناسب با شأن ایشان به عنوان یک مدیر ارشد نظام جمهوری بوده و از طرف نماینده مردم و قاطبه اهالی فرهنگ و هنر انقلاب هم تقبیح شده است.

نیلی به بعد دوم این دیدار اشاره کرد و افزود: مسأله دوم که به نظرم مهمتر است این است که آقای جنتی به عنوان فردی که در بالاترین سطح مدیریت رسمی عرصه فرهنگ و هنر در نظام اسلامی است و متولی نشر و فرهنگ و معارف اسلامی و متصدی ارتقاء فرهنگ عمومی و اخلاق اجتماعی از خود رفتارهایی را بروز می‌دهد که جامعه و رسانه‌ها از خود دوگانگی و دوگونگی را برداشت می‌کند.

به گفته نیلی، نمونه این رفتارهای دوگانه را با یک بررسی مختصر در مثلاً صحبت‌های آخر سالی ایشان، با بچه‌های مسجدی و مدیران کانون های هنری و فرهنگی مساجد و مجموعه‌هایی از این دست و یا نامه‌نگاری بلافاصله و اعلام تبعیت بسیار سریع ایشان پس از سخنان قاطع رهبر انقلاب در جمع خبرگان و اعلام دغدغه ایشان در حوزه فرهنگ، مطالبی گفته می‌شود و از لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ استقلال فرهنگی و پاسداری و حفاظت از مبانی دینی و اخلاقی جامعه سخن به میان می‌آورند، اما در جمع‌های دیگری که گاهی به فاصله چند روز و حتی چند ساعت تشکیل می‌شود از مظاهر و مصادیق همان تهاجم فرهنگی، دشمن به اخلاق و اندیشه اسلامی و ایرانی در عرصه‌های مختلف سینما، کتاب، مطبوعات و رسانه‌های مجازی و… تجلیل، دفاع یا پشتیبانی می‌کنند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: اینها مطالب عجیبی است. من نمی‌دانم که آیا رسانه‌ای شدن این دیدار را خود ایشان می‌خواستند و یا فعالیت برخی عناصر وابسته به آقای خاتمی باعث چنین تبعاتی شده، اما به هر حال هر طور که باشد باید از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد پرسید که چگونه می‌توانند همزمان هم دغدغه‌های دلسوزان و علما و تولیت فرهنگی انقلاب اسلامی و در رأس آنها رهبر انقلاب را مطرح کنند و با کمک جناح فرهنگی مؤمن، با تهاجم فرهنگی و جبهه معارض و جریان وابسته و امریکایی عرصه فرهنگ و هنر مبارزه کنند و همزمان با سرحلقه همان جریانات و تئوریسین وابستگی و وادادگی فرهنگی در برابر غرب، در خلوت به دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه بنشینند. چگونه می‌شود همزمان با نامه‌نگاری فوری به فرماندهی کل قوای فرهنگی و اعلام آمادگی برای رفع دغدغه‌های فرهنگی ایشان و دیگر دلسوزان و دلسوختگان، با یکی از بانیان قدیمی همین دغدغه‌ها که خود باعث و بانی بسیاری از این ناهنجاری‌ها بوده و نماد و تفکر فرهنگی‌اش امروز، همسنگر رسانه‌های انگلیسی و صهیونیستی است، خلوت کرد، گل گفت و گل شنید!؟

وی اضافه کرد: اینها مسائل تجربه‌شده است و باید عبرت گرفت. دیدار با سران فتنه و دلجویی از کسانی که ظلم بزرگ را مرتکب شده‌اند محکوم است، اما به نظرم ریشه اینگونه رفتارهای دوگانه در دوگانگی‌های گفتمانی و فکری نهفته است و اینکه اگر آقای جنتی در این دوره تکلیف خود را روشن نکند، این تعارضات دامن‌دارتر خواهد شد و سرنوشت بسیار بد و تلخی را برای ایشان رقم خواهد زد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124226

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر