2

گزینه ایران برای تصدی نمایندگی دائم ایران در نیویورک فقط ابوطالبی است

  • کد خبر : 124602
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر خارجه کشورمان گفت: وزارت خارجه قصد معرفی هیچ گزینه دیگری غیر از ابوطالبی برای تصدی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک را ندارد.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، اعلام کرد که گزینه وزارت خارجه برای تصدی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک تنها حمید ابوطالبی است و وزارت خارجه قصد معرفی هیچ گزینه دیگری غیر از ابوطالبی برای تصدی این پست را ندارد.

اخیراً در برخی رسانه‌ها اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه احتمال دارد گزینه‌ دیگری به جای ابوطالبی به منظور تصدی این سمت معرفی شود.

به دنبال معرفی حمید ابوطالبی برای تصدی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک، برخلاف عرف بین‌المللی، سنا و مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا در مصوبه‌ای از رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند که از صدور ویزا برای ابوطالبی خودداری کند.

وزارت خارجه آمریکا نیز از مقامات ایران خواسته است که از پیشنهاد خود برای تعیین آقای ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل به دلیل مشارکت در تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ صرف نظر کند.

ابوطالبی که در حال حاضر معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور است، سوابقی چون سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، بلژیک، استرالیا و اتحادیه اروپا (به مدت ۱۵ سال)، مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه (به مدت ۵ سال)، مشاور وزیر امور خارجه (به مدت ۵ سال) و عضویت در شورای استراتژیک وزارت امور خارجه را در کارنامه کاری خود دارد.

حمید ابوطالبی متولد سال ۱۳۳۶ تهران و دارای مدرک دکترای جامعه شناسی تاریخی از دانشگاه لوون فرانسه، کارشناسی ارشد جامعه شناسی سیاسی از دانشگاه سوربن فرانسه، کارشناسی ارشد تاریخ فرهنگ و تمدن‌ اسلامی از دانشکده الهیات دانشگاه تهران و کارشناسی جامعه شناسی از دانشگاه تهران است.

محمد خزاعی پیش از ابوطالبی عهده‌دار این سمت بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بهتر از ابوطالبی ها در مملکت وجود دارند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر