3

رسانه‌های خبری غرب دروغگو هستند

  • کد خبر : 12506
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸

“رسانه‌های غربی دروغگو هستند” جولین آسانژ بنیان‎گذار وبسایت ویکی‎لیکس بنیان‎گذار سایت ویکی‌لیکس ضمن انتقاد شدید از رسانه‌های خبری غرب به دلیل تحریف حقایق، آن‎ها را دروغگو خوانده است. جولین آسانژ بنیان‎گذار وبسایت ویکی‌لیکس روز پنج شنبه در یک کنفرانس ویدیویی طی مراسم افتتاحیه اینفوترندز در سائو پائولو برزیل، اظهار داشت: “سازمان‌های رسانه‌ای که با افتخار […]

“رسانه‌های غربی دروغگو هستند”

جولین آسانژ بنیان‎گذار وبسایت ویکی‎لیکس
بنیان‎گذار سایت ویکی‌لیکس ضمن انتقاد شدید از رسانه‌های خبری غرب به دلیل تحریف حقایق، آن‎ها را دروغگو خوانده است.

جولین آسانژ بنیان‎گذار وبسایت ویکی‌لیکس روز پنج شنبه در یک کنفرانس ویدیویی طی مراسم افتتاحیه اینفوترندز در سائو پائولو برزیل، اظهار داشت: “سازمان‌های رسانه‌ای که با افتخار به مردم می‌گویند که به دنبال حقیقت هستند، دروغ می‌گویند.”

به گزارش هافینگتون پست، آسانژ که در حال حاضر به دلیل اتهامات مبنی بر تجاوز جنسی در حبس خانگی به سر می‌برد، به دو روزنامه نیویورک تایمز امریکا و گاردین انگلیس در این رابطه اشاره کرده است.

بر پایه این گزارش، وبسایت ویکی‌لیکس برای انتشار نامه‌های محرمانه مبادله شده بین مقامات امریکایی با این دو روزنامه قرار داد بست.

آسانژ تصریح کرد: “گروه‌های رسانه‌ای غرب، نیویورک تایمز و گاردین، مخصوصا گاردین، قراردادهای ما را نقض کرده و جرایم ذکر شده در تلگراف‌های منتشر شده برای مردم را حذف کردند.”

وی افزود: “روزنامه گاردین دو سوم اسناد را حذف کرد و اطلاعاتی اساسی را در مورد فساد دولت بلغارستان از مردم این کشور مخفی کرد.”

بنیان‎گذار وبسایت ویکی‌لیکس در پایان به نابودی بنگاه‌های غربی اشاره کرد و ادعای غرب را مبنی بر پایبندی به حکومت قانون، به چالش کشید.

وی تاکید کرد: “مردم اعتقاد دارند در غرب حکومت قانون وجود دارد. حکومت قانون در غرب در حال نابودی است. ساختارهای اساسی و بنیادی دولت‌های غربی در حال سقوط است.”

بر پایه این گزارش، وبسایت ویکی‌لیکس در اکتبر ۲۰۱۰، چهارصد هزار سند محرمانه امریکا را در رابطه با جنگ عراق انتشار داد و اعلام کرد، این اسناد حاکی از مرگ فاش نشده ۱۵ هزار غیرنظامی بیشتر در عراق است.

این وبسایت همچنین در جولای سال ۲۰۱۰، ۷۷ هزار پرونده محرمانه امریکا در مورد جنگ افغانستان را نیز منتشر کرد.

گفتنی است دولت‌ها و رسانه‌های خبری غرب به دلیل منتشر شدن اطلاعات حساس و محرمانه‌ای که مدت‌ها سعی در پنهان کردن آن‎ها داشتند، از وبسایت ویکی‌لیکس شدیدا انتقاد کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر